Generator eller batteri defekt? {{forumTopicSubject}}
Hej..
jeg har en "Peugeot 205 Colorline 1,1 i" og den er lidt svær at fatte..
En dag var jeg ude at køre, og vi havde kørt nogle timer så det kunne godt være den var ved at være varm, men ivertfald holdte vi ind til siden for lige at se på kortet og lod bilen stå i tomgang i et par minutter men så gik den ud.. vi prøvede at starte den igen men den ville ikke starte.. vi vidste ikke hvad det var om den manglede strøm eller hvad der var galt så vi fik hjælp fra nogen 10 minutters tid efter og de fik den skuppet igang igen og vi kørte videre, men kom ikke længere end 1 km før den gik i stå igen og vi fik den ind til vejsiden og jeg prøvede at kigge lidt på den, og prøvede at starte den igen. Den startede fint men gik så ud igen efter 10 sek. og sådan blev den ved et par gange.. så kom en gammel falck mand tilfældigvis forbi og hjalp til og han gav os strøm fra et batteri han havde liggende, og målte derefter bilen med en strømmåler. Han sagde at hvis den målte under x antal volt var det fordi generatoren ikke ladede batteriet op mens bilen var sat igang/kørte.. så han sagde generatoren ikke virkede.. han gav os strøm fra batteriet i 10-15 min. og vi prøvede at komme hjem på det strøm vi havde.. der var 30 minuters kørsel hjem, men vi kom hjem uden problemmer. Vi stod op næste morgen og prøvede at starte bilen og den kom igang uden problemmer og vi kørte videre, men den gik så ud igen efter 20 min. igen og vi var strandet som før, men vi fik strøm fra en anden bil igen 10 minutters tid, og prøvede så at komme hjem på det men da vi begyndte at køre gik den ud igen.. så ventede vi 2 timers tid og den kunne starte igen og vi kørte 1 time hjemad med fuld lys på..
jeg kan simpelthen ikke finde ud af om det er batteriet, genratoren eller nogle varmeproblemmer den har den bil.. hvordan finder jeg ud af det? har lige købt nyt batteri men hjælper jo ikke noget hvis det er generatoren den er galt med..
jan 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Biler: 9 Emner: 22 Svar: 43
dec 2005
Følger: 16 Følgere: 14 Biler: 6 Emner: 148 Svar: 3.623
jan 2004
Følger: 93 Følgere: 89 Biler: 7 Emner: 227 Svar: 3.487
maj 2006
Følger: 31 Følgere: 30 Biler: 3 Emner: 36 Svar: 535
dec 2009
Følger: 12 Følgere: 11 Biler: 2 Emner: 37 Svar: 115
måske men kunne også være varmeproblemer.. der var blandt andet en varme lampe som lyste en gang imellem..
dec 2009
kan ikke huske hvad den målte men ved du hvor meget den gerne skulle lægge på så kan det være jeg kan huske om det var mere eller mindre end det.. ellers kan jeg måske finde en strøm måler og finde ud af det
lamper:
jo der var batteri, overophedet og sådan lidt forskelligt
dec 2009
er du sikker..? tror den går ud lige meget hvad..
dec 2009
ja men kan ikke huske hvor mange volt den skulle ligge på og ved ikke om jeg har sådan en måler
dec 2009
så jeg skal måle nede ved genratoren eller på batteriet?
apr 2005
Følger: 36 Følgere: 35 Biler: 1 Emner: 22 Svar: 218
Mvh Jørgensen^
dec 2009
okay det må jeg lige prøve
Generator eller batteri defekt?