1.937 visninger
|
Oprettet:
Audi's multitronic gearkasse - erfaringer {{forumTopicSubject}}
Jeg overvejer at anskaffe mig en Audi A4 B6 Avant 1,9 TDI 130 med multitronic gear fra 2004.. Har kørt lidt ældre BMW med automatgear, men ellers altid manuel. Synes automatgear er lækkert, men det ser ud til at denne multitronic gearkasse er en trinløs gearkasse.
Nogen der har prøvet den og har nogle gode/dårlige ting om den? Hvad med lyden, går den over og bliver fesen fordi man ikke kan høre nogen forskel i omdrejningerne på bilen eller lyder det bare federe?
okt 2010
Følger: 29 Følgere: 36 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.854
jan 2004
Følger: 209 Følgere: 203 Biler: 6 Emner: 294 Svar: 10.837
Du skal nok præve den før du køber hvis du er vant til almindelig Aut. gearkasse.
Den køre på en helt anden måde. Faktisk utroligt behageligt.
Men du skal lige vende dig til måden den opføre sig på når du giver fuld spade. Det er som noget du ikke har prøvet før.
Ved normal kørsel har den fiktivt 4-5 gear den simulere. For i bund og grund er den jo trilløs (million gearet).
mar 2008
Følger: 28 Følgere: 29 Biler: 10 Emner: 81 Svar: 830
Nej, DSG er automatgear med dobbelt kobling hvor multitronic er en trinløs gearkasse ved hjælp af variable remskiver.. så vidt jeg har læst mig frem til
MB:
Jeg har også læst mig frem til det med service på dem, og at det er en god idé at overholde
Audi's multitronic gearkasse - erfaringer