{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.365 visninger | Oprettet:

Renovering af automatgearkasse. Mitsubishi Eclipse {{forumTopicSubject}}

Har fået mit en Mitsubishi Eclipse Spyder GT Cabrio fra 2002 hjem, men gearkassen driller.

Den "hopper" lidt fra 2-3 og 3-4... ved ikke helt om man kan gøre noget andet end at renoverer det hele. Der er skiftet olie og tjekket med Computer.

Men hvor stort et projekt er det at renovere sådan en... og er der et KIT til dette? haha og en rigtig god instruktion, eller en DVD for dummies til lige den her gearkasse - er der nogen der kan hjælpe?

MVH Kenneth


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Renovering af automatgearkasse. Mitsubishi Eclipse
  • #1   22. mar 2012 Ring til brøndby ombytter service, og hør om ikke de kan hjælpe dig.

    det er ikke noget man selv lige roder sig ud i


  • #2   22. mar 2012 Jamen det vil jeg da prøve så Ronni, tak for buddet, håber det virker.

  • #3   22. mar 2012 Nu er det sådan at de Automatgear kan finde på at drille, men som ofte er det styreboksen..

    Har en mitsu sigma v6 med auto.. Ville også renovere min og fik en start pris hos BOSH som KAN lave det og de ville starte ved 36.000 kr uden at vide hvor det ender, men ca 56.000 kr kunne deet koste..

    Et råd.. Nu købte jeg så en helt ny gearkasse, men ellers kig hos JDM og se om de har en gearkasse, det kan helt sikkert betale sig..


  • #4   22. mar 2012 Hvad motor type har du?? 6g72??

  • #5   22. mar 2012 Tommy P :

    Puhaaaaa - tror bare jeg rejser til USA og køber mig en bil mere til de der beløb.... Hmm styrebox siger du... nu er jeg jo ikke helt mekaniker og har aldrig rodet med aut gear før... men har sat computer på og den melder ingen fejl overhovedet... ?

    Hmm skal lige have tjekket op på Motor type... hvorfor da?


  • #6   22. mar 2012 Kenneth J
    Fordi du kan dele motor type med min sigma, så kunne jeg evt. give dig et link til reservel dele til sådan en gearkasse. tit er skifter armen som også kan være slidt...

    Der er en styreboks som styre din gearkasse, det er ikke styreboksen til din motor du skal måle på smiley

    Automatgear koster RØVEN ud af bukserne så det kan altid betale sig, at finde en i USA..


  • #8   22. mar 2012 er det en 3.0 ?

  • #9   22. mar 2012 Tommy : Tjekker lige op på det med typen...

    Hehe det var Mekanikeren der sagde at han havde målt på det hele uden held... Men hvor ville man tage hen for at konstaterer fejlen med sikkerhed?

    hehe og jeg tager hellere en hel udd mere end at smide 56.000Kr efter en gearkasse der banker lidt ...


  • #10   22. mar 2012 Min gearkasse gjorte det også, men pga. forkert udstødning. kunne ikke komme af med udstødningen..

    Ved du ikke om det er en v6´er du har??

    Det er dyrt at have luksus smiley


  • #11   22. mar 2012 Jo jo, det er en V6.. 3,0... Havde problemer med Udstødning - men det var fordi at katalysatorene var faldet sammen - det er rettet igen... så var det en IAC - Motor... og nu er det gearkassen.... smiley

  • #12   22. mar 2012 oki så deler du motor med min sigma smiley

  • #13   22. mar 2012 Er der også Tiptronic gear på den?

  • #14   22. mar 2012 Nej men din motor kode er den samme 6g72..

    205 hk? eller 210 hk..

    Gearkassen er noget andet...


  • #15   22. mar 2012 2000–2005 (3G) Mitsubishi Eclipse

    Third generation







    Production

    2000–2005



    Body style

    2-door convertible
    2-door coupe



    Layout

    FF layout



    Platform

    Chrysler ST-22 platform



    Engine

    2.4 L 147 hp (110 kW) I4
    2.4 L 147 hp (110 kW) I4
    3.0 L 200 hp (150 kW) V6
    3.0 L 210 hp (160 kW) V6



    Transmission

    4-speed automatic
    5-speed manual



    Wheelbase

    100.8 in (2560 mm)



    Length

    2004-05: 176.8 in (4,491 mm)
    2000-03: 175.4 in (4,455 mm)



    Width

    68.9 in (1,750 mm)



    Height

    2001-05 Coupe: 51.6 in (1,311 mm)
    Spyder: 52.8 in (1,341 mm)
    2000: 51.8 in (1,316 mm)



    Curb weight

    Coupe: 2,822 lb (1,280 kg)
    Convertible: 3,042 lb (1,380 kg)



    Related

    Chrysler Sebring coupe
    Dodge Stratus coupe
    Mitsubishi Galant






    2000–2002 Mitsubishi Eclipse coupe
    Third generation (3G): The Eclipse underwent a change into its third generation in 1999, closely aping the Mitsubishi SST design study which debuted at the 1998 North American International Auto Show. It was the first concept vehicle exhibited by Mitsubishi at an auto show in the U.S.[4]

    The 4G63 was replaced by two powertrain options, a 147 hp 2.4 L 16-valve SOHC 4-cylinder 4G64 and a 205 hp 24v SOHC 3.0 L V6 (6G72). AWD was no longer an option. The suspension setup was adjusted to provide a softer and more compliant ride quality.


  • #16   22. mar 2012 oki.. 203 er den opgivet til...



  • #17   22. mar 2012 Ja det svinger lidt... Min var opgivet til 207 men fandt så flere beviser på 205 hk...

    Har din triptonic??


  • #18   22. mar 2012 Se når det handler om ting til en sigma motor så er jeg på hjemme bane..

    http://www.automotix.net/usedtransmissions/2002-mitsubishi-eclipse-inventory.html?fit_notes=40c6ccd14dc0a7f91062a66342f89be2&seq_num=6


  • #19   22. mar 2012 ja, det er en tiptronic...


  • #20   22. mar 2012 Oki. kan se man kan købe bilerne med dem i, men at finde gearkassen er ikke let

Kommentér på:
Renovering af automatgearkasse. Mitsubishi Eclipse

Annonce