{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
930 visninger | Oprettet:

Sierra Xr4i med Dohc tank+pumpe= ingen RPM. {{forumTopicSubject}}

Hey.
Jeg har min ellers std. Xr4i hvor jeg har taget den originale externe benzinpumpe af samt tank og erstattet med en DOHC hvor pumpen sidder i tanken, for at slippe for en tæret tank, samt slippe for at den løber tør for benzin når jeg drifter mod højre da al benzinen render fra studsen i siden af den gamle tank smiley

Men anyways.
Har som sagt skiftet den her i vinter hvor bilen ikke har fået mere pedal end til at komme ind/ud af garage et par gange.
Efter jeg skiftede tanken og bypassede den originale pumpe samt, hvad der ligner en tændspole i størrelsen, så har den ikke villet andet end kun gå tomgang og ikke tage gassen.
Tænkte det var en benzintryksregulator jeg pillede af sammen med den gamle pumpe, så jeg smed en på returløbet i motorrummet (justerbar http://www.au2style.dk/benzintryksregulator-med-ur-pi-2258.html?image=1&osCsid=0roev53e1375thfc4ehdn9gho6 som jeg fik med min Twinturbo motor) for sat hjælpe på problemet.
Men det hjalp egentlig ikke, men jeg fandt så ud af at gasspjælds"klappen" i selv indstprøjtningen enten hænger eller ikke bliver suget op.
Hjælper jeg den op med en hånd når jeg gir gas tager den omdrejninger som den racer den skal være smiley
Men ikke hvis jeg giver gas kun med speeder, så skal jeg "pumpe" den op i omdrejninger.
Jeg kan umiddelbart meget nemt skubbe den op med hånden, men der er lidt modtryk som hvis man pumper på eks. benzin"pumpe" til en båd eller lignenden hvis i kan følge mig.

Har klappen simpelthen bare sat sig fast, eller skal det mekaniske Xr4I indsprøjtningssystem ha benzintryksregulatoren på fødesiden af benzinsystemet for ikke at lave for meget tryk til klappen eller hvad var det jeg pillede af sammen med pumpen under reservehjulsbrønden?

Håber i kan hjælpemig til at blive klar til sæsonen smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sierra Xr4i med Dohc tank+pumpe= ingen RPM.
  • #1   28. mar 2012 så vidt jeg husker så er det bare et filter der sidder deromme sammen med pumpen.....

  • #2   28. mar 2012 Øhhh, havde du ikke fyret en Rs2000 bandit i den?

  • #3   28. mar 2012 Tror måske jeg har en pumpe kiggene hvis du er i tvivl om om den virker cawdy. Kan ikke rigtig tyde hva du mener?

  • Henrik  K
    Henrik K Tilmeldt:
    feb 2006

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 18
    #4   28. mar 2012 Hvor mange bar er benzin trykket på?

  • #5   28. mar 2012 Grease Monkey.
    Benzin filteret sidder i motorrummet, lige under indsprøjtnings/indsugningsfordeleren, det skiftede jeg nemlig da jeg fik den og lavede service på den.

    Aabenhuus:
    Nej, da der ikke er nogle drift serier at konkurrere i i år, udover show og DHB, så bruger jeg pengene på at komme ud og køre i år, med V6eren, istedet for at poste penge i at få klemt 400hk i den og så ikke ha penge til at komme ud og køre smiley

    Har selv den gamle pumpe, men den pumpe i tanken fra en Dohc, burde jo også ku levere rigeligt og den kan også fint tage gassen, hvis jeg hjælper den "klap" i indsugningen samtidig med jeg gir gas, så måske den gir for meget benzintryk, så den ikke kan suge klappen op?

    Henrik K:
    Jeg har ingen anelse, da benzintryksregulatoren ikke gir udslag, men ved ikke om den kan vende forkert? og har heller ikke tilsluttet en vakuumslange til den lille studs?!


Kommentér på:
Sierra Xr4i med Dohc tank+pumpe= ingen RPM.

Annonce