{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.475 visninger | Oprettet:

Diesel min. km {{forumTopicSubject}}


Når man skal ud og have en ny bil, vil man jo gerne ha' det skal være en diesel, fordi den køre langt på literen.
MEN forhandleren mener man skal køre ca. 45000 km om året, for at det kan svare sig :-S Det lyder som noget pjat i mine øre...
Jeg har hørt at nyere diesel biler ikke er så glad for korte ture, pga. dyserne.
Handler det ikke bare om at motoren skal nå at blive varm inden man slukker den?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Diesel min. km
  • #1   12. maj 2012 Kommer an på hvilken vogn du skal have.
    Køber du en gulpladebil med misundelsesafgift på 9000,- om året, skal du satme køre langt.
    Køber du en Lupo bliver det kun billigere (:

    Hvis du kører mange korte ture, skal du sørge for en gang imellem at give den en god frisk tur (:
    Og det er ikke kun dyser, det er også EGR ventil.


  • #2   12. maj 2012 Har hørt ca 20tkm årligt som tommelfinger regel. det med diesel og korte ture er en skrøne. Bare den kommer på en lidt længere tur i ny og næ også.

  • #3   12. maj 2012 Du skal op omkring 30.000 km.
    Bilen skal også helst kører lange ture, ellers kan der opstå problemer. Diesel biler har ikke godt at de korte ture


  • #4   12. maj 2012 Hvad er forskellen på en lidt længer tur og en tur på arbejde af 15-20km?
    Hvis turen på job tager 30 min og bilen er driftvarm i 20 minutter af dem? Katten er varm i 20 minutter, Olien er driftvarm i 20 minutter, Gear er varm i 20 min og dyser åbnerog lukker ialt i 30 minutter? Har man meget korter skal man sku tage cyklen.


  • #5   12. maj 2012 Jeg vil sige at det kommer an på dit kørsels mønster. Hvis du pendler til og fra arbejde så den kører 2 x 25++ km hver dag, så gør det ikke noget at du kun kører 15-20.000 km om året i den. Det er forholdsvis lange ture hver gang du drejer nøglen, og så giv den lige lidt gas en gang imellem, så den lige bliver "brændt" af smiley

  • #6   12. maj 2012 Kommer an på hvilken størelse bil vi snakker om, der er jo mange af de helt små benziner der render 20-25km/l så skal du køre meget før de 30km/l de små dieseler render har tjent sig hjem, hvis det er større biler skal der ofte færre km til, Da vi skulle have ny bil regnede jeg på en V70 2,4 benzin kontra V70 2,4 D5 og vi skulle ikke køre mere end 17.000km om året før det er tjent hjem..

  • #7   12. maj 2012
    Jeg vil gerne ha' en Seat Altea XL 1.9 el. 1.6 TDI, det er min kæreste der kommer til at bruge den mest, da hun sandsynligvis skal hente børnene(når de kommer)(tvillinger). HUn har ca. 11 - 12 km på arbejde, og hendes Pug 206 kan sagten nå at blive varm.

    Det vil selvfølgelig være seat'en vi vil komme til at bruge, når vi skal noget sammen, hvem gider køre i en Kadett... hehe


  • #8   12. maj 2012 vi kører ca 30000 km om året, vi kom fra en 406 2,0t og skiftede til en 406 hdi, vi sparer ca 17000,- om året i forhold til før og om måneden er vi gået fra ca 2000 til ca 750 , det er inkl. vægtafgiften som er et par tusinde lavere om året.

  • #10   12. maj 2012
    J R : Ja, selvfølgelig, den er jo lidt nyere, større og diesel. Vi skal ud og have en ny bil, da vi skal have et sæt børn smiley derfor vil det være mest praktisk med en større bil.


  • #12   12. maj 2012 et ex her: hvis vi siger du tanker benzin til 12kr og diesel til 10.50kr
    Passat 1.8 st.c går ca 10km literen = 1.2kr per km og vægtafgift 3000kr.
    Passat 1.6TD går ca 17km literen = 0.6kr per km og vægtafgift 5500kr.

    De 1500kr forskel i vægtafgift er hentet efter 3000km bare!


  • #13   12. maj 2012 du mener 2500,-

  • #14   12. maj 2012 Nu bliver en Frank tøs-pot jo varm efter 5 min..

    Sådan en VAG diesel tager min 15 min motorvej i dette her veje før bare VANDET er varmt.. Olien er ikke varm før endnu 8-10 min..


  • #15   12. maj 2012 Men hvorfor køber du ikke bare det dit hjerte fortæller dig inderst inde og så er den skid slået

  • #16   12. maj 2012 Alle dem jeg kender der kører VAG..

  • #17   12. maj 2012 Altså en diesel som tommelfinger regl plejer man at sige at hver tur skal ligge på min. 20 km for at dette kan betale sig.

    Men hvis du køre 3 gange om ugen kun 5-10 km, og så 10 gange om ugen kører 20 km + så går det vidst op i sidste ende..


  • #18   13. maj 2012 Fra 99' og op til 06'.. 1.9 og 2.0.. Med dette vejr.. En 10 grader tager det ca 10-15 min..

  • #19   13. maj 2012
    Jeg er lige glad med om det kan betale sig, det vigtigeste er at duser, pumpe og ERG ventilen ikke går i stykker, for det er vist noget der koster kassen.


  • #20   13. maj 2012 Christian p

    Der er flere ting du skal regne på, hvad koster en diesel og hvad koster den samme bil i benzin, hvad er vægtafgiften på de 2, hvor langt køre den pr l i diesel og benzin, er det samme pris for at få lavet service på de 2, er forsikringen den samme og så skal du gøre op med dig selv hvad du har lyst til at køre i, nogen er til diesel og nogen er til benzin og koster det så lidt mere at køre i det man har lyst til er det da det man skal gøre.


  • #21   13. maj 2012 Køb du bare en diesel... Hvis du køber en af de 2 vag motorer du har nævnt får du sgu ikke andre problemer end med en benzin bil...

    Og så går en Diesel bare SÅ meget bedre!


  • #22   13. maj 2012 Der er da også andet i det, end lige økonomien, jeg vil hellere køre diesel. Det med at kunne hive campingvognen med, uden at du nærmest ligger mærke til det, når du træder på klampen, det kan man sgu ikke med benzinere.

Kommentér på:
Diesel min. km

Annonce