Først for høj lambda, så for høj CO? {{forumTopicSubject}}
Hej!
Havde min Corolla E10 1,3 til registreringssyn her i mandags, hvor den dumpede på en lambda på 1,1 (skal være 0,97-1,03).
Jeg fandt en utæthed ved katalysatoren, og fik den tætnet.
Jeg var så til omsyn i dag, og nu dumper den på for lav lambda (0,8) og ekstremt høj CO (3,5-4 %)!
Den har desuden opført sig lidt mærkeligt på det seneste, som kan læses om her: http://www.bilgalleri.dk/grupper/toyota_corolla_e10/922506-4e_fe_hakker_vilkaarligt_under_acceleration- Det skal dog siges, at det er blevet meget bedre siden da.
Er det den utætte udstødning der har "skjult" den høje CO ved første syn? For det synes jeg virker lidt besynderligt!
Og hvad kan løsningen være?
På forhånd tak
Rasmus
okt 2006
Følger: 41 Følgere: 58 Biler: 2 Emner: 21 Svar: 9.455
jan 2008
Følger: 6 Følgere: 17 Emner: 7 Svar: 281
maj 2003
Følger: 31 Følgere: 32 Biler: 7 Emner: 50 Svar: 316
Henrik - Har hverken bøvl med for højt lambda eller CO2
maj 2011
Følger: 79 Følgere: 77 Biler: 8 Emner: 283 Svar: 1.077
okt 2006
Følger: 46 Følgere: 59 Biler: 6 Emner: 9 Svar: 927
En utæt udstødning giver høj lambda, det vil sige den har været holdt kunstigt høj. At den har kørt underligt på det sidste tyder på en blandingsfejl, hvilket også hænger sammen med den lave lambda som du ser nu.
Ny lambdasonde, og ud med EFI sikringen 1 minut. Det rydder fueltrim værdierne på dem der, og så burde det være lige i øjet næste gang du kører til syn.
Lige husk en god lang tur på motorvejen og giv den lidt krudt først - katalysatoren på sådan en der skal være god varm
maj 2011
Følger: 79 Følgere: 77 Biler: 8 Emner: 283 Svar: 1.077
maj 2003
Følger: 31 Følgere: 32 Biler: 7 Emner: 50 Svar: 316
jan 2008
Følger: 6 Følgere: 17 Emner: 7 Svar: 281
maj 2003
Følger: 31 Følgere: 32 Biler: 7 Emner: 50 Svar: 316
okt 2004
Følger: 229 Følgere: 238 Biler: 13 Emner: 156 Svar: 9.053
maj 2003
Følger: 31 Følgere: 32 Biler: 7 Emner: 50 Svar: 316
Først for høj lambda, så for høj CO?