{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.625 visninger | Oprettet:

Lys flimrer på Polo 6r {{forumTopicSubject}}

Har lige hentet min bil (Polo 6r 1.6 TDI BMT 2012 model) fra 1. service, hvor de også skulle tjekke lyset som flimrer.
Tilbagemeldingen (fra VW i Tyskland) var at det er et generelt problem med generatoren på Polo 6r og at de ikke kan gøre noget ved det. smiley

Den har gjort helt fra ny af og har også været tjekket før, hvor de bare sagde at de ikke kunne finde en løsning (var et andet VW værksted end det i dag)

Det er en meget svag og ujævn flimreren, som kun kan ses når det er mørkt og motoren skal være startet.
Om den står i tomgang eller ej, er lige gyldigt..... eller også er det bare fordi at jeg ved det flimrer, at jeg synes det gør det hele tiden.


Nu var elektronik ikke mit bedste fag, men tænker en kondensator (ala dem til auto-hifi) enten mellem generator og batteri eller mellem batteri og "resten af bilen", eller en spole eller anden anordning mellem generator og batteri.

VW mente bare at det godt kunne være svært at lave, pga. noget med den måde CANBUS'en og generatoren er koblet sammen på.


Hvad siger i? Andre der har/har haft dette problem, samt en løsning? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lys flimrer på Polo 6r
  • #1   20. aug 2012 kun nærlyset eller ? for så er org. Xenon lygter da et super alternativ smiley

  • #2   20. aug 2012 Det er ALT lys der flimrer... ude som inde.

  • #3   20. aug 2012 For mig lyder det altså ikke normalt. Af de nyvogne jeg har været med til at lave på 6R, har jeg aldrig oplevet dette.

  • #4   20. aug 2012 Synes selv det lyder mystisk.... men to VW værksteder har nu måtte melde pas.

    Hvis de i Tyskland sige at det er et generelt problem med generatoren, så fiks det dog eller lav en ny.


  • #5   20. aug 2012 gider du ikke at prøve og filme det. og uploade det herinde. eller sende til min mail?



  • #6   20. aug 2012 Det kan jeg da godt.... pussigt at jeg netop har købt et 1080p video kamera smiley

    Men bliver først sent i aften.... bare ikke sikkert at man kan se det på film.


  • #7   20. aug 2012 Det er helt okay. ved godt at det ikke er sikkert. men det er forsøget værd :). Kender godt følelsen af at have købt noget nyt der fejler noget og så ikke kan få hjælp.

  • #8   20. aug 2012 er det bare selvom den holder stille eller ?
    fordi den falder gevaldigt i lysstyrke ved brug af servostyring f.eks.
    jeg må indrømme jeg ikke syntes jeg har set det før, men har dog heller ikke kigget efter det smiley


  • #9   20. aug 2012 Den gør det umiddalbart hele tiden, når motoren er startet.
    Opdagede det første gang på motorvejen tidligt om morgen i januar, hvor jeg tændte loft lyset.
    Inden da synes jeg faktisk at forlyset flimrede... men tænkte at det var mine øjne det var galt med.
    Men efter jeg tændte loft lyset, var jeg ikke i tvivl.

    Efterfølgende har jeg fundet ud af, at det er nemmest at se på nummerplade lyset... så det skal helt sikkert filmes i aften.


  • #10   21. aug 2012 Ingen løsning findes ikke...! Hvis VW siger at det er et kendt problem så burde de skifte den generator på garantien uden at blinke. Det ville min vw partner gøre uden jeg overhovedet behøves spørge. Det er ikke noget du selv skal bøvle med da det er en fabrikationsfejl . Havde engang en Golf 2 som os gjorde det og det er pænt bellastende. Skiftede selv generatoren og så var det væk.

  • #11   22. aug 2012 Så har jeg fået lagt video op....
    http://www.bilgalleri.dk/video/diverse_bil/49165-lys_flimrer
    der er dog ikke meget HD kvalitet tilbage, efter BG har konverteret videoen mindre, men det nu stadig godt ses, at lyset flimrer.


  • #12   22. aug 2012 Hej Dennis

    fin video men det er godt nok svært og se.

    Men som flere nævner er det generatoren. Den leverer simpelt hen ikke nok ampere/strøm til batteriet i forhold til hvad den skal bruge.

    i din sag ville jeg tage personlig kontakt til VW igen(Du må godt være bestemt og fx. sige at du ved at andre har haft samme problem)

    Hvis de stadig ikke vil hjælpe dig, så skriv til VW Danmark ( http://www.volkswagendanmark.dk/Om_Volkswagen/Kontakt/Kontakt-Kundeservice/).

    vh
    Nicolai


  • #13   23. aug 2012 I går prøvede jeg at tænde og slukke for forskellige ting, samtidig med at jeg holdte øje med det flimreren.
    Fandt ud af, at jo mere strøm der bruges, jo mindre flimrer det. Og umiddelbart, så flimrer det kun hvis det alm. lys er tændt.... kan ikke få det til at flimrer ved kørelys eller ved parkeringslys.
    Jeg tænker at det kun er i et vis område af strøm forbrug, at den flimrer..... altså bruges der kun lidt strøm eller meget strøm, så flimrer det ikke.......

    Giver det mening?

    Jeg har et sæt nye Osram Nightbreaker liggende, som jeg kan prøve at skifte til.... men tvivler stærkt på at det skulle give nogen ændring.


  • #14   23. aug 2012 Det giver god mening. Generatoren producere ikke nok strøm når bilen bare bruger lidt strøm. Hvis du derimod tænder for flere forbrugere(visker,høj lys, AC, katastrofeblink o.s.v.) så har bilen brug for en masse strøm og nu producere generatoren nok strøm til bilen og derved flimre dit lys ikke.

    Jeg er næsten 100% sikker på at det ikke vil hjælpe dig noget at sætte andre pærerer i. Men det kunne være spændende at se hvad en ny generator kunne gøre. smiley


  • #15   23. aug 2012 Har lige anakket med min elektro mekanikker ved VW om det. Han ville gerne lige ha stelnummeret på bilen og så ville han se hvad han kunne gøre. Og han kan nogle tricks skal jeg lige hilse og sige.


  • #16   23. aug 2012 Faktisk er stelnummer på biler, frit tilgængelig på nettet:
    http://www.nummerplade.net

    Men her er det: WVWZZZ6RZCY065840


    Tvivler selv meget på at nye pærer hjælper.... men det er faktisk lidt spøjst, at det udelukkende er når det alm. lys er tændt, at den flimrer.
    Har prøvet alle mulige konbinationer af, og uanset hvad der er tændt eller slukket, så skal nærlys være tændt for at flimrer.
    Men jeg har skiftet pærer, men har ikke været ude at kører endnu.... men skal jeg snart, da det er ved at være helt mørkt ude.


  • #17   23. aug 2012 Nye pærer hjalp ikke en dyt. Men de Osram Nightbreaker lyser da trods alt bedre end standard.

  • #18   23. aug 2012 Hehe. Jeg kører med osram cool blue intence. osrams pærere lyser mega godt. Du kan evt. købe nogle nightbreaker til dit fjernlys og tågelys. det er helt vildt så meget det gør. jeg skal lige hilse og sige at det kan lyse en hel kommune op. smiley

  • #19   18. sep 2012 Stadig ingen Polo 6r ejerer der oplever at lyset flimrer?
    Synes at kunne fornemmere her til morgen, hvor der var tusmørke, at det er blevet værre. Ringede derfor til VW, at nu måtte de altså gøre noget. Han gik med til at jeg kommer forbi i morgen tidlig, så han lige kunne se det, og så måtte vi tage det derfra.
    Han mener bare ikke at det hjælper at skifte generatoren.... giver bare ikke mening, når der her på BG umiddelbart ikke er andre der oplever dette på deres Polo 6r smiley


  • #20   18. sep 2012 jeg sad faktisk den anden dag og tænke om dit problem var blevet løst. Men det kan jeg jo så se at det ikke er. Jeg skal nok prøve at lægge mærke til det på arbejdet de efterfølgende dage.

  • #21   19. sep 2012 Så har VW set lyset flimrer.... uheldigvis var der ret lyst her til morgen, i forhold til i går.... men han kunne godt se det på loftlyset.

    De tager den ind på næste torsdag, og prøver nogle ting..... bliver spændende.


  • #22   20. sep 2012 Det lyder godt. Skriv lige hvad de finder ud af.

  • #23   20. sep 2012 Min Celica gør præcis det samme. Flimrer lidt i lyset, når man ikke har det hele tændt- når man bruger mere strøm holder det op.

    Jeg tror det er noget med generatoren, som ikke rigtigt har betydning - men på en ny bil ville jeg selvfølgelig heller ikke leve med det. :;-)


  • #24   27. sep 2012 Nåh... de fandt ingen fejl på ledningsnet, så de prøver at skifte generatoren i morgen, for de skal først have en ny generator hjem. Troede jeg faktisk de havde sørget for, på forhånd.... hvis nu :-S

  • #25   27. sep 2012 okay. så må vi håbe at det "Bare" er generatoren.

  • #26   1. okt 2012 Så er generatoren skiftet.... men lyset flimrer stadig smiley
    Synes faktisk til tider at det er blevet værre.... men det ser ud til at går væk når jeg holder og blinker eller blot drejer med lav fart, således at dreje-lyset lyser. Om det er fordi der så er forbrug nok til at flimreriet forsvinder, eller om det er selve den anordning der tænder for dreje-lyset, ved jeg ikke.

    Jeg kunne godt tænke mig at prøve nogle ting selv, f.eks. tage plus ledningen fra generatoren af, MENS bilen er startet, for at se forskellen.... men er der nogle risici ved at gøre sådan noget?
    Nu har jeg ikke undersøgt hvad der går af ledninger til og fra generatoren, men er det selve generatoren selv, der styre om der skal lades eller ej, eller er det et eksternt system der giver signal til generatoren om den skal lade eller ej?

    Er der nogen der har eller kan skaffe et ledningsdiagram for generatoren og de omkring liggende "ting og sager"? (altså lade-siden af batteriet) smiley


  • #27   1. okt 2012 Har i undersøgt, at det ikke gør det på dem alle sammen?

  • #28   1. okt 2012 Her inde er der i hvert fald ingen der har meldt at de oplever det samme. VW havde tidligere haft en som flimrede, men det var vist kun lidt i tomgang, så det gjorde de ikke noget ved.

  • #29   1. okt 2012 De fleste lægger nok overhovedet ikke mærke til det - og det betyder nok heller ikke noget overhovedet. Kunne forstille mig, at det er når den er komplet opladet - og generatoren skal slå til og fra i laderelæet eller noget, at den bliver en smule flimrende. Jeg tror ikke det betyder noget, som helst - og de fleste andre tænker nok bare overhovedet ikke over det.

  • #30   1. okt 2012 Christian Z -> Det flimrer noget mere end du lige regner med.... og det måtte VW også erkende da de så det.

    VW sagde selv, at den ikke burde slå til og fra, men i stedet varierer styrken..... men det virker til gengæld som om det slår til og fra, efter eget velbefindende.

    Men er det internt i generatoren at den slår til og fra, eller er det noget eksternt der "siger" at den skal slå til og fra (eller varierer styrken).... det er jo ikke helt lige meget smiley

    Jeg har den seneste tid holdt øje med andre biler omkring mig, uden at se andre flimrer i lyset.
    Jeg kan se det tydeligt på min.


  • #31   1. okt 2012 Jeg tror den slags foregår i generatoren..

  • #32   1. okt 2012 Opdagede lige på vej hjem fra arbejde, at den stopper med at flimrer når jeg slipper speederen og diesel forbruget går i 0.0 L/Km. Ikke øjeblikkeligt, med efter cirka et sekund.
    Men der er jo også noget med at BM og BMT skulle lade når man slipper speederen.... og så må der jo også være noget eksternt for generatoren, der giver signal til den.... og det kan jo være den enhed, der ikke fungere ordentligt smiley


  • #33   2. okt 2012 Har snakket med VW og sagde at det i hvert fald ikke var blevet bedre. Nu vil de så gerne se det flimreri igen, fordi de betvivler at der overhovedet er noget galt... det skal jeg så forsøge at vise dem på mandag.

    Men indtil da, kunne jeg godt tænke mig at prøve nogle ting:

    1: Tage lade-ledning af batteri, mens den kører (og flimrer)... nogen risici ved det?
    2: Måle signaler der eventuelt går til generatoren... for når man slipper speederen, stopper den med at flimrer. Derfor må der være noget der giver signal til generatoren.


    Andre ting som jeg kunne prøve at teste/måle?

    Nogen der har diagram over generator og ledningsnet omkring denne?


    Går med tanker om at benytte en kondensator, som dem brugt til store bil-stereo, mellem batteri og generator (lade-ledningen).... men er lidt usikker på om det virker og om der kan ske nogen risici ved det? smiley


  • #34   25. okt 2012 Hejsa Dennis B. Jeg har præcis det samme problem. Jeg fik min Polo 6R 1.6 TDI BMT d. 4. oktober og lagde mærke til at den flimrede samme aften jeg fik bilen. Jeg har haft snakket med værkstedet to gange om det. De siger at det gør BM og BMT modellerne, da det er nogle andre batterier / generatorer der ligger i de modeller. Han oplyste mig så også om at de havde snakket med importøren og at det var noget de skulle. Spørgsmålet er som om den skal flimre SÅ meget eller om han i det hele taget taler sandt.

    Min flimrer også i lys foran, loftlys og lys ved nummerpladen. Jeg kontakter selv importøren og hvis jeg får samme svar som ved værkstedet / VW forhandlere, kontakter jeg ydereligere fabrikken. Tager den nok ind til kontrol så de kan se om det er mere end normalt.


  • #35   25. okt 2012 Okay, bliver spændende at høre hvad de siger så.

    Efter min fik skiftet generator, synes jeg at den flimrede mere smiley Men det er ligesom om at det er gået i sig selv.... den kan godt finde på at lave et enkelt lille "blink" engang imellem, men det kan jeg også bedre leve med.
    Håber så bare at det ikke kommer igen.

    Men noget helt andet er, at det med at kører vinduer op og ned med nøglen, virker ikke efter at strømmen har været taget ved skift af generatoren.
    Det oplevede jeg også da jeg fik sat oliefyr i, og der mener jeg at en værkstedsmand gjorde et eller andet med nøglen og så virkede det igen.
    Nogen der ved hvordan man får det til at virke igen?


  • #36   25. okt 2012 Hej Dennis

    du skal nulstille rude kontakterne, det gør du ved at trække op i rudekontakter selvom ruderne er helt oppe. så skulle det gerne virke igen.


  • #37   27. okt 2012 Tak Nicolai, det virker igen nu smiley

  • #38   29. okt 2012 Det var godt Dennis. smiley

  • #39   29. okt 2012 Samme problem med min Polo. Den skal alligevel ud og have kigget på gearkablerne, så vil jeg lige nævne det med flimrende lys.

  • kda k
    kda k Tilmeldt:
    jul 2009

    Følger: 9 Følgere: 10 Svar: 40
    #40   5. maj 2013 det er vel ikke sådan at den er kodet til zenon og køre med alm lys for skifter man fra standard til zenon flimre lyset ind til man koder den gad vide om det os er tilfældet omvendt

  • #41   9. maj 2013 Hmm... det må jeg prøve at nævne når den skal til service om 5000 km.
    Den flimre nemlig stadig, lægger bare ikke så meget mærke til det længere.


  • #42   14. jul 2013 har i fundet ud af noget med det flimmer? min gør det også nemlig både ude som inde.

  • #43   15. jul 2013 Nej desværre. Dog mistænker jeg noget af styringen til det der BMT. Ved bare ikke om man kan, eller må, prøve at koble boksen under føresædet fra.

  • #44   15. jul 2013 det er nok noget vi må leve med desværre

  • #45   15. jul 2013 Har du ikke brokket dig til dit VW værksted?

  • #46   15. jul 2013 nej har jeg ikke

  • #47   16. apr 2014 Hejsa

    Har lige fået min lettere brugte vw polo 6r 2011 1.6 TDI bmt
    Og har også samme problem med lyset flimre foran og kabinelyset samt nummerpladelys men kun når jeg sætter lyskontakten sådan at jeg få lang lys/ lys i instrument og kontakter

    Er der nogen som har fundet den gyldne løsning

    Hilsen Morten


  • #48   17. apr 2014 Nææ... men efter jeg skiftede pærer til lav lys fra Osram Nightbreaker, til Nightbreaker Unlimited udgaven, synes jeg faktisk det hjalp.

    Mit flimrede nemlig mest ved lav lys tændt... ved lang lys, er begge pærer tændt, og så bliver der åbenbart brugt nok strøm til at flimeriet forsvinder.
    Jeg kunne endda sidde og justere blæseren manuelt, og se at flimeriet ændrede sig.... og hvis jeg tændte bagrude varmen, forsvandt det også.

    Men Nightbreaker Unlimited hjalp altså en del for mig.


  • #49   17. apr 2014 Hvad dit nummerpladelys?

  • #50   18. apr 2014 samme problem med min dog er det kun tågelyset og kabinelyset der flimre smiley


  • #51   29. okt 2014 Hejsa. Jeg har lige fået mig en Polo 1.6 Tdi BMT, og den har også den her irriterende flimren. Kan det virkelig passe at det er noget man bare skal leve med ?

  • #52   29. okt 2014 Det hjalp da jeg puttede Osram Night Breaker i.... og en af dem røg i søndags, hvor jeg så puttede den gamle originale pære i, hvor den så begyndte at flimre igen.
    Det er som om at det kun er galt ved et vis strøm forbrug..... prøv f.eks. at tænd for el-bagruden, så forsvinder det nok.
    Selv med de pærer jeg skiftede til, så er jeg nød til at have varme i spejlene tændt, for at komme helt af med det flimreri.


  • #53   30. okt 2014 Tak for svaret.det kunne være sjovt at vide, hvor meget strøm de sidespejle trækker, ifht. Brændstofforbruget.

  • #54   10. apr 2016 jeg har samme problem med min nyindkøbte brugte polo.. opdagede det desværre først på vej hjem.. smiley

Kommentér på:
Lys flimrer på Polo 6r

Annonce