{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.005 visninger | Oprettet:

Hjælp til Celica T20 (oliespild) {{forumTopicSubject}}

Hej derude!
Jeg har lidt problemer med min celica desværre, jeg håber nogle kloge hoveder der ude kan hjælpe mig!

- Den har været en lille smule ujævn i tomgang, og den brugte olie, ingen olie spild eller noget, men den brugte bare olie. vandet har været en lille smule brunt, men jeg troede det muligvis var skidt i køleren så jeg har to gange skiftet vand på den, men det bliver brunt igen. for en uge siden tog jeg den så til mekaiker for at skifte tandrem og toppakning, han skiftede tandrem og sagde at min toppakning ikke fejler noget, men derimod men ventil deksel pakning, og der havde han brugt den gamle pakning, OG flydene pakning. (hans teori, at det var bedst sådan)

Så fik jeg den igen, kørte i en dag, dagen efter springer min tandrem så, og den har spildt helt vildt meget olie, jeg kunne ikke rigtig se hvor det kom fra, så tager jeg hen til ham igen, og han sagde så han kunne ikke forstå hvordan, men der var kommet olie ind til tandremmen og det har gjort at den gik i stykker.

Han skiftede tandrem igen, men den spilder stadig helt vildt meget olie.
- Min kammerat og jeg rensede motorblokken fuldstændigt for at se hvor olien kom fra, vi lod bilen stå i tomgang men der skete intet, gav lidt gas, der skete intet... så tog vi ud og kørte en tur, kom tilbage, og der var spildt en helveds masse olie igen...

ER DET TOPPAKNINGEN? SKAL DET BANKES I HOVEDET PÅ HAM MEKANIKEREN ELLER HVAD?

har brug for jeres hjælp venner!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til Celica T20 (oliespild)
  • #1   27. aug 2012 laver den en pøl under bilen..

• #2   27. aug 2012 det kan også være en flækket topstykke.
    eller en toppakning. hvis den er gået mellem en olie og en vandkanal så blander den olie i vand.

• #3   27. aug 2012 der kommer ikke så meget under bilen, det meste lægger sig på den plastik der sidder lige under motoren (ved tandremmens side)

Vandet er ikke helt sort, bare lidt brunt, kunne forestille mig at det er olie i vandet.

• #4   27. aug 2012 har du brugt almindelig vand ? eller demiraliseret vand til kølervæsken ? for hvis man bruger almineligt vand kommer der rust i systemet og det kan ikke bare sådan lige renses ud ved at skifte kølervæsken flere gange... hvad farve har røgen fra udstødningen ? smiley

• #5   27. aug 2012 kan os evt. være en meget dårlig pakdåse inde bag tandremmen..

• #6   27. aug 2012 Fredrik A, der sker sku ikke noget ved ikke at bruge alm, postevand i systemet bare du blander det, med kølervæske som nemlig ophæver funktionen.

• #7   27. aug 2012 ja det er rigtigt nok hvis man blander det med kølervæske 50/50 så sker der ingen ting men dem der bare hælder vand på uden kølervæske så kommer der rust i vandet smiley vandpumpen bliver jo os smurt af det glykol der er i kølervæsken smiley en defekt termostat kan os give rust i vandet...

• #8   27. aug 2012 halv vand og halv kølervæske.
    pakdåsen ved krumtap.
    eller oliepumpe.
    du må ikke bruge rent vand i din motor. den ruster op indefra. og frost springer når der kommer frost.
    men det kan også være pakning omkring bundkar.

• #9   27. aug 2012 Fredrik A, Godt du er med på hvordan det skal foregå smiley For ellers skal man da holde sig langt væk fra motoren andet end at hælde sprinklervæske på smiley Dog selvom det kan lade sig gøre at fucke det op også xD Undskyld for O.T

• #10   27. aug 2012 tak, venner!
    jeg vil kigge på det igen og give en opdatering.

• #11   4. sep 2012 Pakdåse ved krumtappen giver måske oliespildet. Jeg synes nu det lyder som om der er gået en toppakning også... Der bør ikke komme guf i kølervandet. Prøv at lugt til det. hvis det lugter dieselolieagtigt, så er der nok gået en toppakning / flækket topstykke..

Kommentér på:
Hjælp til Celica T20 (oliespild)

Annonce