Hjælp til Celica T20 (oliespild) {{forumTopicSubject}}
Hej derude!
Jeg har lidt problemer med min celica desværre, jeg håber nogle kloge hoveder der ude kan hjælpe mig!
- Den har været en lille smule ujævn i tomgang, og den brugte olie, ingen olie spild eller noget, men den brugte bare olie. vandet har været en lille smule brunt, men jeg troede det muligvis var skidt i køleren så jeg har to gange skiftet vand på den, men det bliver brunt igen. for en uge siden tog jeg den så til mekaiker for at skifte tandrem og toppakning, han skiftede tandrem og sagde at min toppakning ikke fejler noget, men derimod men ventil deksel pakning, og der havde han brugt den gamle pakning, OG flydene pakning. (hans teori, at det var bedst sådan)
Så fik jeg den igen, kørte i en dag, dagen efter springer min tandrem så, og den har spildt helt vildt meget olie, jeg kunne ikke rigtig se hvor det kom fra, så tager jeg hen til ham igen, og han sagde så han kunne ikke forstå hvordan, men der var kommet olie ind til tandremmen og det har gjort at den gik i stykker.
Han skiftede tandrem igen, men den spilder stadig helt vildt meget olie.
- Min kammerat og jeg rensede motorblokken fuldstændigt for at se hvor olien kom fra, vi lod bilen stå i tomgang men der skete intet, gav lidt gas, der skete intet... så tog vi ud og kørte en tur, kom tilbage, og der var spildt en helveds masse olie igen...
ER DET TOPPAKNINGEN? SKAL DET BANKES I HOVEDET PÅ HAM MEKANIKEREN ELLER HVAD?
har brug for jeres hjælp venner!
okt 2009
Følger: 56 Følgere: 48 Biler: 1 Emner: 133 Svar: 1.459
okt 2009
eller en toppakning. hvis den er gået mellem en olie og en vandkanal så blander den olie i vand.
maj 2011
Følger: 12 Følgere: 10 Biler: 4 Emner: 6 Svar: 3
Vandet er ikke helt sort, bare lidt brunt, kunne forestille mig at det er olie i vandet.
apr 2007
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 40 Svar: 1.182
apr 2007
sep 2008
Følger: 24 Følgere: 25 Biler: 2 Emner: 69 Svar: 893
apr 2007
okt 2009
pakdåsen ved krumtap.
eller oliepumpe.
du må ikke bruge rent vand i din motor. den ruster op indefra. og frost springer når der kommer frost.
men det kan også være pakning omkring bundkar.
sep 2008
Følger: 24 Følgere: 25 Biler: 2 Emner: 69 Svar: 893
maj 2011
Følger: 12 Følgere: 10 Biler: 4 Emner: 6 Svar: 3
jeg vil kigge på det igen og give en opdatering.
jul 2011
Følger: 19 Følgere: 10 Emner: 86 Svar: 2.130
Hjælp til Celica T20 (oliespild)