{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.544 visninger | Oprettet:

Alfa Romeo 156 motor fejl {{forumTopicSubject}}

Hej..

Har lige købt en alfa romeo 156 fra 98.. De første 150km kørte den fint, men så lige pludselig uden varsel gik den ud. Skilte så div stik, og havde sikringer ude for at tjekke om det var iret. Efter lidt tid startede den så igen.

Men den bliver ved, og har nu gjort det 5 gange. Jeg er nok desværre allerede nødtil at have den på værksted, men kan de med sådan en tester gå ind og se hvor fejlen præcis ligger?

De første par gange viste den ignen fejl, nu siger den der er fejl på indsprøjtningen.
Kan de med den se om det er et stik den er gal med, en pumpe osv? Eller kan man risikere de bare begynder at skifte lortet fra en ende, og til sidst stå med en regning på lige så meget bilen er værd.. )-:


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Alfa Romeo 156 motor fejl
  • #2   2. sep 2012 Har fået et tip om, at det kan være et benzinfilter der skal skiftts..
    Vil det gøre, at den går ud, uden den mindste varsel? altså ligesom om tændingen bare forsvinder..
    Jeg ved ikke helt hvordan det virker med sådan en indsprøjtnings motor hehe


  • #3   2. sep 2012 Ja, hvis den ikke får brændstof, så dør den, det giver jo sig selv smiley

    Men det kan også være din motorstyring, hvis den har en dårlig stelforbindelse f.eks., eller hvis din generator overlader kan bilen også slå fra for ikke at brænde noget af osv.

    Det er svært at sige helt, uden at se hvad der sker. Går den HELT ud, eller hoster den før den går ud osv?


  • #4   2. sep 2012 Den går helt ud, ingen hosten eller sprutten.. dør bare som hvis du tager tændingen.

    Og når du prøver at starte er det også som om der ingen tænding er på, den kommer ikke med den mindste lyd.

    Når den så starter igen, gør den det perfekt, heller ikke der siger den noget den ikke skal.


  • #5   2. sep 2012 Og den er gået ud, både mens jeg kører, og holder i tomgang.

  • #6   2. sep 2012 Tjek din benzinpumpe og benzin tilførsel.

  • #7   2. sep 2012 Skyder på benzinpumpen eller relæet.
    Som udganghspunkt er alfa en flot bil med en elendig motor, du har været heldig at få en der stadig kunne køre ;o)


  • #8   2. sep 2012 Det er sku da bare en skide Impulsensor, krumtapaksel...den koster 450-500,- kr That's It.


  • #9   2. sep 2012 Veteran doktoren: FLOT med en endnu en barnlig kommentar.. Hvilken Alfa har du selv ejet siden du er så sikker på at det er en lorte motor?

    AFILI8ED: Nu er BG nok det VÆRSTE sted i hele verden at spørge om råd til en Alfa. For herinde hader de fleste Alfa´er og kalder dem lorte biler der rådner helt vildt, og med dårlige motorer.. Problemet er bare at INGEN af dem har personlige problemer, og at en 156´er ikke har dårligere motor end andre bilmærker. Men de skal åbenbart hånes herinde uanset hvad. Bare for at understrege folks uvidenhed og ønske om bare at rakke ned, så var der et indlæg hvad der var flere herinde der svarede en der spurgte på køb af en 159 benzin. De sagde alle sammen, hold fingrene væk, det er lorte motorer i alle Alfa´er..
    Problemet var bare at de 2 af dem selv kørte i Opel. Så måtte jeg jo lige oplyse dem om at jeg var helt enig i at 159 benzin motorne var noget lort, for det er Opel motor (GM).. Pudsigt nok blev de ret stille...


  • -Sørensen-
    -Sørensen- Tilmeldt:
    feb 2006

    Følgere: 57 Svar: 902
    #10   2. sep 2012 Jeg er helt enig med dig her Michael M..
    Typisk BG Bemærkninger ..
    Nu havde jeg selv en 156 1,8 ts i næsten 1 år uden der har været det mindste med bilen, så jeg vil på ingen måder sige det er en lorte bil med en lorte motor!!
    Alle biler har deres fejl/svagheder osv ligemeget hvilket mærke det drejer sig om ..
    Og alle biler er lorte biler når der går et eller andet i stykker, ikke kan starte eller lign, har jeg ret ...!!




  • #11   2. sep 2012 Har lige startet den, og ladet den stå i tomgang.. der gik 15 min så gik den ud, og holdt kun i tomgang, har ikke rørt gassen.

    Når man sætter tænding på, er der en snurre lyd, er det benzinpumpen? Og er det korrekt at den slukker efter få sek. når ikke bilen er igang. Der er jo også et brændstofpumpe relæ, kan det sådan virke periodisk?


  • #12   2. sep 2012 Det er pga. varme..at Impulsensor, krumtapaksel laver periodisk fejl. Når bilen er kold så starter den igen, er motor blevet lidt lun så begynder fejl at komme. Den slukker for tænding, fordi den ingen impuls har fra sensor.
    Har lavet denne type fejl før på ts 16v motor. Den sidder på bag på motor og tager halv time og skifte.
    Benzin pumpen laver tryk i systemet i i de første 10sek og derefter forholdsvis lydløs, og det plejer ikke været noget problem på TS motor. Relæ kan være blevet ustabilt/korideret, men det er plejer heller ikke og være årsagen.


  • #13   2. sep 2012 Hej..

    Okay, det kunne godt være den så.

    Bare træls det kommer lige efter jeg har fået bilen.. Havde lige haft den et døgn da den begyndte)-: Og så blev det hurtigt værre.

    Nogen der kan sende et direkte link til den rigtige føler, og et link til en manual hvor man kan se hvor skidtet sidder?

    Det er en 2,0ts fra 98



  • #15   2. sep 2012 Det er den, bare giv peter fra alfastumper stel nr. på bilen, så finder han den rigtige hvis du køber fra ham.

  • #17   2. sep 2012 Thomas...,,, det er da Vag group du tænker på der: De fejler heller aldrig noget.....!

  • #18   6. sep 2012 Jeg har nu skiftet den sensor, og det ser umidlbart ud til at have løst problemet(-:

  • #19   6. sep 2012 Der kan du bare se...

  • #20   10. sep 2012 IGEN... TYSK produceret reservedel der er skyld i hele balladen.. Så det er da helt vildt bilens skyld.. I er sku dygtige

  • #21   10. sep 2012 Bare fordi delen er tysk, behøver det jo ikke være dens fejl at den går til.
    Det kan jo sagtens være de fine italienske dele der ødelægger vilkårerne for den tyske del så pas nu på når du gaber op smiley


  • #22   10. sep 2012 Carsten fra Randers
    Nu er Alfa Romeo ikke den eneste der benytter denne tyske reservedel, heller ikke de eneste med denne fejl.


  • #24   10. sep 2012 Det korte af det lange, man kan ikke bedømme ting på den måde, med mindre du har en bil KUN med tyske dele og en KUN med italienske dele.

    Mine tyskere har aldrig fejlet noget med den del, så mon ikke de dele er helt fint i sidste ende?


  • #25   20. sep 2012 Thomas: Skal ikke sige dig imod på din pointe. Måske er det fordi Italienere helst ikke snakker andet end Italiensk, og har bedt tyskerne oversætte alt til Italiensk.

    Kører selv Volvo 850 R privat, og ja elektronikken fungerer fejlfrit, på nær den klassiske ASR og ABS fejl


  • #26   17. aug 2013 Har netop været udsat for et lignende problem med min 2.0 ts. min datter kørte bilen, pludselig gik bilen istå, og starteren reagerede ikke. masser af strøm og tænding ok. ville prøve at skubbe bilen men det er som om motoren sidder fast. bilen fik ny toppakning for ca 3000 km siden og har kørt upåklageligt siden. der er hverken vand eller oliespild, og ej heller vand i olien....... sidder motoren fast eller ved nogen om det er det samme problem som er omtalt i denne tråd ?

  • #27   17. aug 2013 Hvis motor ikke kan /vil snurre, så er der noget galt. så vil jeg starte med at pille tandrems dæksel af og undersøge om tandrem sidder korrekt. Du kan også pille tændrør ud og prøve at dreje motor med hånden. Snurre den ikke frit, så kunne det tyde på tandrems defekt. Så er det nok ved sidste t-rems skift der er en fejl.

    Men da det ikke er en periodisk defekt, så kan det ikke være Impulsensor.


  • #28   17. aug 2013 osse det jeg frygtede......tak for svaret mads.

  • #29   18. aug 2013 bilen kører ikke meget da jeg er udearbejdene. jeg kører ca 2 km til min arbejdsplads mandag og det samme hjem igen fredag, kun i få weekender bliver der kørt mere end 5 km. ind imellem låner min hjemmeboende datter bilen, men kun til småkørsel inden for en radius af 2 km.
    Bemærkede fredag da hun hentede mig at det var som om bilen manglede strøm, men hun havde ikke bemærket noget før. da jeg skulle bruge bilen lørdag ville jeg køre en lille tur og lufte den lidt, jeg bemærkede at den fik forkert blanding mellem 4000-5000 omdr. når jeg ville have lidt accleration. tomgang blev osse lidt ujævn når man tog koblingen feks ved et kryds. det blev dog lidt bedre efterhånden som jeg havde kørt lidt. dog kunne jeg mærke at præstationerne ikke helt var som de plejede men slog det hen med at den var kørt død, eller sodet til. har før givet den en rensning med additiv med et godt resultat. da bilen gik istå var det helt uden varsel og uden nogen mislyde af nogen art. vi var tre som prøvede at skubbe bilen ned af bakke i anden gear men motoren blokerede bilen øjeblikkelig efter koblingen blev sluppet.


  • #30   18. aug 2013 De korte ture skulle ikke have nogen betydning for at den ikke vil starte.
    Uanset hvordan motor har gået før, så skal den kunne snurre også uden at kunne starte.
    Den har nok stået lidt forkert i tandrem, siden manglede effekt. Afhængig af omdr, så er det ikke altid at man kan høre skaden fra tandrem. Når t-rem springer i tomgang, lægger du ikke mærke til det.

    Men når i ikke kunne skubbe den 3 personer og ned af bakke, det tegner ikke godt. Så er det stempel mod ventil/top,, eller når motor er brændt rigtig grundtig sammen, ved kørsel uden olie/vand.
    Der er ikke andet for at tjekke t-rem først og få motor til at dreje.


  • #31   18. aug 2013 Tak Mads, dit svar opklarer alle spørgsmål. ingen tvivl om det er tandrem. alle væsker bliver tilset og vedligeholdt hver weekend. Bilen gik lige præcis istå ved tomgang da min datter skulle dreje ind ad en sidevej og havde koblingen trykket ned. Iøvrigt en oplevelse at se en ung pige miste servo, he he.

  • #32   30. maj 2014 Nå det viste sig at være krumtapslejerne smiley men har nu fået nyere motor med 150000km på bagen, kører upåklageligt selv kobling og gearskift er blevet bedre smiley så dukker lige netop det her problem op, kører en tur ud på værkstedet og bytter føleren fra den gamle motor, og ser om det ikke osse løser problemet for mig smiley

  • #33   17. jun 2014 Det lyder godt, så er den klar til sommeren igen smiley

  • #34   3. aug 2014 det var impulsføler, brugte den gamle fra den defekte motor, alt virker perfekt igen smiley

  • #35   3. aug 2014 nogen som ved hvor man kan få fat i nye ankerplader til forbremse ?


  • Peder J
    Peder J Tilmeldt:
    apr 2008

    Følger: 1 Svar: 3
    #36   1. maj 2017 Kontroller fejlkider. Kan være krumtapsenso
    .


  • Michael L
    Michael L Tilmeldt:
    mar 2018

    Følger: 14 Emner: 1 Svar: 4
    #37   2. mar 2018 Genialt forum, min alfa Romeo 156 2,5 v6 24v, viser den indsprøjtning lampe i hjørnet øverst til højre, og den sprutte og bøvser lige det jeg starter den,, men anden gang starter den perfekte, det den gør er den hopper i omdrejninger i tomgang,

    Er det osse krumtap sensor???

    Altså, nu er jeg startet med at køre alfa Romeo for 2 år siden, og jeg er bestemt ikke ikke skuffet, er i sindssyg et træk i den, og lyden, har man prøvet sådan en engang, så er det altid smiley


    profilbillede
  • Michael L
    Michael L Tilmeldt:
    mar 2018

    Følger: 14 Emner: 1 Svar: 4
    #38   2. mar 2018 Jeg kan anbefale jer gutter at bruge autodoc, tyske priser i stor grad

Kommentér på:
Alfa Romeo 156 motor fejl

Annonce