{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Spørgsmål ang skift af tændrør
  • #1   2. sep 2012 Mange gør det ikke, men det er bedst, især hvis man ikke er vant til at skrue så meget.

• #2   2. sep 2012 du kan sagtens bare skrue dem i du må bare ikke overspænde dem da de på nogle biler kan stikke for langt ned så og du kværner gevindet så cylinderen bliver utæt...så bare spænd til den begynder at blive stram og så giv den et lille nøk

• #3   2. sep 2012 gi dem med et kontrolleret jysk håndmoment, så går det nok da det ikke er tænrørene der er slemme smiley

• #4   2. sep 2012 er det ikke noget med en 5-7KN der anbefales til tændrør generelt??

• #5   2. sep 2012 Thomas R, det er nok nærmere 20-30 nm.

• #6   2. sep 2012 De er smidt i nu, og er lige spændt til, så må jeg lige finde en med en moment nøgle der kan spænde efter smiley

• #8   3. sep 2012 @andresa R: OK - tager altid selv en jyde tilspænding! ;o)

• #9   3. sep 2012 Thomas R, hvis ikke det fordi jeg står på arbejdet hvor, momentnøglen er lige så hurtig at finde som, skralden. Så bruger jeg også bare den indbyggede momentnøgle smiley

• #10   3. sep 2012 Køb en moment nøgle og spænd dem rigtigt.

Havde en episode på min gamle e36 hvor tidligere ejer havde spændt det ene så meget at det ende med at det knækkede i topstykket da jeg skulle ha det ud.

Det endte så at koste mig et nyt topstykke + toppakning = 8500 kr med regning.
    så de par 100 er givet godt ud.

• #11   4. sep 2012 Har det ligesom Andreas - er der ikke en momentnøgle ved hånden, får den en jyde tilspænding! Det ligger vel i håndleddet med tiden..... ;o)

• #12   5. sep 2012 Spænding med momentnøgle synes jeg tit er totalt overdrevet - og primært godt for folk, som bare ikke har det i sig, at skrue. Hvis man bare har LIDT flair for at skrue bil, så kan man sagtens skruetændrør, fælge osv fast uden momentnøgler. Nogle går jo helt i OCD-mode med alt det moment-pjat. Efter nogle gange, så lærer "hånden" hvor meget tingene skal spændes.

Selvfølgelig når vi snakker topstykker osv, så skal man bruge momentnøgle og følge anvisningerne. Men - i mange tilfælde synes jeg det er noget "jeg er dygtig-pjat". I virkeligheden stoler jeg mere på min egen hånd end momentnøglen.

Kommentér på:
Spørgsmål ang skift af tændrør

Annonce