{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.521 visninger | Oprettet:

Hacksterrenewed
Hacksterrenewed
Følger: 1 Emner: 11 Svar: 184

Alfa Romeo 156 - Pris på reservedele kontra andre mærker {{forumTopicSubject}}

Hej BG!

Har brug for lidt hjælp, har sgu brændt mig lidt fast i en Alfa 156'er, og da beslutningen om køb af bil står hos de gamle(kommer til at være min men.. yeah længere historie) skal de overtales lidt..!

Min far synes selv det en fed bil, men nægter sgu fordi han siger at reservedele er pissedyre til den bil i forhold til alle andre biler!

Ved så bare ikke om det er faktum, derfor ville jeg lige forhøre mig lidt smiley

Har prøvet at google den, søge lidt herinde, har fundet lidt, men ikke rigtigt noget brugbart, håber i kan hjælpe!

Søger egentlig bare et svar lignende :

alfa dele er fx 15% generelt dyrere/billigere end vw dele

Det noget svært at svare på, er jeg godt klar over, men håber i kan hjælpe!

Takker på forhånd

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Alfa Romeo 156 - Pris på reservedele kontra andre mærker
  • #1   7. dec 2012 alfa dele er meget dyre de er generelt meget mere dyre end til andre biler

• #2   7. dec 2012 Hvis ikke du selv kan lave bil, eller har for mange penge til værkstedsregninger, så er en alfa romeo 156 IKKE noget for dig. Den er dyrere at lave på, og har generelt mange el-fejl.

• jens g
    jens g Tilmeldt:
    feb 2009

Følger: 6 Følgere: 5 Svar: 6
    #3   7. dec 2012 Har selv en som jeg har lavet alt ved...og syntes ikke jeg skulle af med flere penge for stumper end andre mærker...ps. har den tilsalg og så skulle du være ude over det problem..:-)

• #4   7. dec 2012 De er lidt dyre i nogle dele men ellers en lækker bil! Jeg køre på min 5 alfa og har på de 5 udover service brugt MEGET få penge. Sliddele kommer på alle biler. El fejl har jeg slet ikke haft selv om morten siger mange el fejl... Der er et gammel ordsprog der siger"hvis der ikke er en lampe der lyser i en alfa er det fordi pæren er sprunget".

• #5   7. dec 2012 Min kammerat købte en 156'er 1.8 for 3500kr. Pga defekte plejllejer, som er en kendt sygdom på dem.
    Han er selv mekaniker, han solgte den hurtigt igen efter den var lavet køreklar, pga det var for dyrt at holde kørende. smiley
    Og mine forældre havde en, for 5-7 år siden. Det kostede også dem penge dengang. Viskermotor, osv der strøg uden grund.

• #6   7. dec 2012 Har til dato haft 7 alfa´er og de har såmænd ik været dyrere end så mange andre biler.... hvis man kigger på deres reservedels index ligger alfa romeo på 82/100 hvorimod vw/audi derimod ligger 86/100...

• #7   7. dec 2012 Fede svar man kunne bruge til noget, takker sgu!
    Folk må endelig komme med mere hvis det skulle være smiley

• #8   7. dec 2012 Jeg har netop købt en sidste tirsdag
    1,8 import bil fra sweis med fuld service bog og alt i udstyr
    den kører KanoN !!
    Har skiftet tændrør og olie og olie filter på den for 700kr i alt - er dog selv mekker / lærling smiley

• #9   7. dec 2012 Min relativt korte erfaring med Alfa, er også at de som alle andre biler kræver sliddele, men så længe man finder et eksemplar der er holdt pænt med service osv. så får man rigtig meget bil for pengene i en 156'er, og bestemt ikke ekstra værkstedsregninger smiley Det er vel som med de fleste andre mærker, hvis man som sagt finder et pænt eksemplar og holder den pænt, burde der ikke være de helt store problemer.
    Held og lykke med jagten og overtalelsen.

• #10   7. dec 2012 Det er uden tvivl en lækker bil og den kører pisse godt, men hvis du ikke selv kan skrue så hold dig langt væk, det kommer helt and på hvor mange penge du vil bruge på bilen, husk tandrem hver 60000 km, tændrør ja der skal du bruge 8 stk, de har mange el fejl, men når den kører får du ikke meget bedre

• #11   8. dec 2012 De er ikke dyrere end andre biler. Skiftede Bærearme, skiver, klodser i for for lidt under 3800kr. Og nej, ikke Thansen dele. Det dyreste er et tandremsskift.

• #12   8. dec 2012 italienere kan bare det med fedt design og køreegenskaber men lave dem så de holder det er en hel anden sag
    køb noget japser i stedet for

• #13   8. dec 2012 nu var min godt nok en 155. men skriver og klodser var billigere end da mine forældre ksulle have ny skiver og klodser på mazda'en.. en 3'er smiley så dyrt vil jeg ikke kalde det smiley

• #14   8. dec 2012 Martin N - Hvis man så tager det kontra en passat 3b'er, kan du få et komplet sæt bærearme inkl alle arme for, for godt og vel 2000kr, og skiver/klodser koster i hvert fald ikke 1800kr til sådan en smiley Så den pris er vidst ikke noget at prale med smiley I mine øjne er 3800 dyrt for 2 bærearme og skiver/klodser. Med mindre det selvfølgelig er med arbejdsløn smiley

• #15   8. dec 2012 4 bærearme, skiver og klodser for 3800 er ikke dyrt, korrekt

• #16   8. dec 2012 Syntes nu den jeg havde holdte fint, det eneste er at de ruster meget slemt, og har lidt elektronik fejl, hist og her =)

• #17   8. dec 2012 LAD VÆR MED AT KØBE 1.6 udgaven .. DET MIT RÅD

• #18   8. dec 2012 Jeg har haft forskellige Alfaer de sidste 30 år.
    Sidst havde jeg 156 sportswagon.
    Den var temmelig pålidelig.

Eneste fejl jeg husker som en smule irriterende var en utæthed i taglisten.
    Det var dog en fejl som Alfa Romeo betalte for udbedringen af selv om garantien var udløbet.

1.8 er den mest harmoniske 4 cylindrede motor til 156'eren.

Jeg havde ingen rust problemer og ingen elektriske fejl i 156'eren.

I nogle af Alfaerne fra 70'erne husker jeg at have hat en del rustproblemer.
    Ingen mekaniske problemer i disse ældre biler dog.

Men hey.................i 70'erne rustede alle biler rigtig meget.

Service omkostningerne på min 156 var noget lavere end på mine tyske biler og på mine japanske biler var vedligehold noget højere p.g.a. flere fejl.

Jeg synes ikke dine forældre skal være nervøse or Ala Romeo 156 modellen såfremt den er rustfri, rustbeskyttet, fejlfri og med fyldt service hæfte.

• #19   8. dec 2012 Fede ting i kommer med gutter, takker sgu for hjælpen, har givet mig et lidt bedre indblik i det hele!

Takker smiley !

Kommentér på:
Alfa Romeo 156 - Pris på reservedele kontra andre mærker

Annonce