{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.536 visninger | Oprettet:

BMW E39 generator stået af? {{forumTopicSubject}}

Hejsa folkens. Var på en længere tur, til Sverige i lørdags. Havde kørt lidt over 200 km, da ladelampen pludselig begynder at lyse. Vi havde kørt i slud sjap og regn det meste af vejen. Så håbede det kunne være en kortvarig forbigående fejl. Nåh men vi når frem, og er der et par timer. Starter så bilen, men den er helt gal med strømmen. Både ladelampe og ABS lampe lyser, og strømmen i lygter display og generelt bare i bilen ryger. Vi ruller et par hundrede meter og triller ind til siden. Prøver at starte igen men bilen er helt død.ingen strøm. Vi prøver senere og give den strøm og den starter, klarer den hele vejen hjem til Sjælland uden nogen lamper lyser. Falck ville have 10000 for at fragte bilen til Danmark, en anden kunne tilbyde 3400 for transport til nærmeste værksted... Har fået udvidet vejhjælp nu, de penge er vist meget godt givet ud. Men nu er fejlen tilbage igen, har kunne få ladelampen til at slukke når jeg kørte med høje omdrejninger. Men nu lyser den hele tiden, er det ikke en defekt generator? Slidte kul eller lignende?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  BMW E39 generator stået af?
  • #1   18. dec 2012 Har du tjekket remmen?
    Det kan sagtens være remmen der ikke tager ordentlig fat, måske dit strammehjul der halter..
    Fordi det kunne meget godt tyde på det når du siger at det nogle gange går væk når den for høje omdrejninger smiley

• #2   18. dec 2012 Og når den får slud og regn og bliver våd altså remmen så glider den istedet for at tage fat. smiley

• #3   18. dec 2012 Hmmm syntes ikke remmen virkede slap umiddelbart. Men det kunne da godt være, på turen hjem fra Sverige regnede det næsten ikke, så det kunne da godt være.

• #4   18. dec 2012 Mit råd til dig ville være at pille remmen af også sprøjt med noget bremserens også tøre det godt af og lade den stå en time eller 2 uden rem på i en tør garage, derefter smid så en NY rem på og køb dig den motorskjold der normalt sidder under motoren for nemlig at beskytte mod regn og slud.
    De kan købes hos Schmiedmann. smiley

• #5   18. dec 2012 er helt enig her smiley

• #6   18. dec 2012 Så er jeg da sikker på at jeg ikke er helt galt på den smiley

• #7   19. dec 2012 Nåh, vi fandt ud af det. Det VAR generatoren der var stået af. Vi har lige smidt en ombytter i, og nu ruller den. Rem, strammehjul osv var fine nok. Men tak for input fokkens (-:

• #8   19. dec 2012 Det var så lidt, glad på dine vejne at du fik den fixet. En anden gang hvis du gerne vil tjekke generatoren og se om den virker så bare skru plus polen af på batteriet mens bilen er tændt, hvis bilen går ud MED DET SAMME, så er generator død og nej hvis det tager lidt llængere tid ( 5-15 sek ) Så er generatoren fin smiley

Kommentér på:
BMW E39 generator stået af?

Annonce