{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
727 visninger | Oprettet:

forlængelse af kabler på oplader? {{forumTopicSubject}}

hey BG.

står i den situation at min meget gamle oplader skal udskiftes..

i den forbindelse havde jeg tænkt mig at købe denne oplader i 20A

http://biltema.dk/da/Bil---MC/El/Batterivarktoj-og-tilbehor/Batterioplader-37737/

men kan man lave en slags kabelrulle eller lign hvor de originale bare sluttes til en form for kabeltromle (med et koblingspunkt der er stationært) så jeg ikke bare vrider kablerne? kan sådan en købes løst? og hvilken tykkelse kabler skal der bruges?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  forlængelse af kabler på oplader?
  • #1   17. jan 2013 jeg ville nok kun ture at forlænge på primær siden. eller skal du i hvertilfælde regner på spændingsfaldet.

• #2   17. jan 2013 spændingsfald gør ikke så meget... kablerne skal bare forlænges 5 meter.. og være lette at rulle ind.. problemet er at vi lige nu ahr 2 biler udenfor, den ene med fyr der tit kører korte ture, der står batteriet sku af nogle gange.. og en anden derude der skal vedligeholdes i batteriet, og en inde i garagen... og så meget spændingsfald er der ikke på 5 meter smiley

• #3   17. jan 2013 og det er ikke smart at forlænge på primærsiden smiley lade en oplader stå ude ved bilerne i blæst, regn, sne mm er nok ikke det smarteste? eller kan de holde til det?

• #4   17. jan 2013 det bedste ville være hvis den kunne monteres i garagen med en slags tromle hvor jeg bare kan rulle kablerne ud.. smiley

• #5   17. jan 2013 have en gang en firmabil som skulle lades på af og til. der stillede jeg bare en murespand over laderen. den holdte fint. men det var også en noget anden type lader.

• #6   17. jan 2013 Du ligger da bare laderen i motorrummet på bilen mens den lader, og lukker det i, i første hak...

• #7   17. jan 2013 Men jeg havde nu bare valgt den lille vedligeholdelseslader fra C-tek hvis det kun er til det brug du har... Man skal jo aldrig bruge en kraftig lader i dag... Så er det jo fordi batteriet er dårligt og så er det bare nyt på...

Jeg har selv MXS 5,0 som lader max 5 Amp og så har jeg en MXS 25Amp som jeg aldrig bruger smiley

Kommentér på:
forlængelse af kabler på oplader?

Annonce