{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.202 visninger | Oprettet:

Polo 6N elektronik kyndig - søges {{forumTopicSubject}}

Har købt mig en Polo 6N, der ikke kan starte og må ærligt indrømme, at jeg nu er ude hvor jeg ikke kan lave det selv.

Tidligere ejer har monteret et flammekit på bilen og har derefter ikke kunne starte den. Derefter har han afmonteret det.

Da jeg køber nilen, har han afmonteret samtlige relæer og sikringer i bilen, hvilket jeg på bedste formåen, nu har monteret igen.

Bilen sarter og går ud efter 1-2 sekunder, ligesom når startspærren sætter til og slukker for bilen.

Har idag haft VAG tester på den og det eneste testeren kan finde, er airbaggen, men intet andet. Ham der satte testeren på, siger at alt forbindelse til startspærre, styreboks og så videre ikke er til stede og at dette muligvis er foresaget af relæer eller sikringer der er sprunget.
Syntes ikke jeg lige kan se hvad der er galt, så må erkende, at jeg har brig for hjælp.

Jeg søger en der kan måle ledningsnettet igennem, for at se hvor der er problemer og eventuelt fikse dette. Derudover er der intet blinklys på bilen og når jeg monterer mine baglygter, lyser den ene konstant, mens den anden ikke virker.

Nogen der har mod på at kigge på den og løse disse fejl? Selvfølgelig mod betaling.
Bilen står på mit værksted i Rødovre og jeg har både plads og værktøj, til at der kan rodes med den.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Polo 6N elektronik kyndig - søges
  • #1   7. feb 2013 sprunget sikring. har prøvet det samme på min. tjek alle sikringer i boksen

  • #2   7. feb 2013 Som allerede beskrevet, er sikringer tjekket igennem og jeg kan ikke finde nogen fejl.. Har lige skiftet alle sikringer, bare for at være sikker, uden nogen ændring.

  • #3   7. feb 2013 nu er det ikke sådan, at den er utæt der hvor hjelm kablet går ud, og der så er kommet vand i sikringboxen,
    det er nemlig set at det giver en dek tummel. ?


  • #4   7. feb 2013 Der er intet vand i bilen og den er ikke utæt.. Som sagt er problemet opstået, efter tdligere ejers forsøg, på at lege hjemmemekaniker.


  • #5   7. feb 2013 Eventuelt nogen der kan oplyse hvad relæ nummer 30 og 53 er?

  • #6   7. feb 2013 det er virkelig bare ikke nemt når vcds ikke vil snakke med den,

    sider der en eller anden smart radio i bilen, de kan os drille forbindelsen til testeren,

    har før prøvet ikke og kunne snakke med en bil med min vcds, men sjovt nok kunne min bosvh tester godt,


  • #7   7. feb 2013 Der sidder intet ekstraudstyr i bilen.. Heller ikke anlæg..

    Der er prøvet med både Bosch tester og rigtig VW tester, hos en der koder nøgler..

    Da jeg i forvejen mistænker startspærren, så passer det meget godt med, at testeren ikke kan finde den.. Men at den slet ikke kan finde noget, det gør mig lidt nervøs.

    Kan se at jeg mangler 2 relæer, i forhold til billeder jeg har set, men aner ikke hvad disse relæer er.. 30 og 53..


  • #8   7. feb 2013 Tror du skal ud og købe mekanikerens følgesvend! mener den koster omkring 150kr. og den er skide god! der er svar på næsten alt, bl.a hvad 30 og 53 er smiley men kl. 30 er altid konstant spænding.

  • #9   7. feb 2013 find en anden polo 6n 1,4 og så gå i gang med og måle på begge to,,, men den box der hænger med de 2 hvide ledninger er vist til start spærren,,, og det er den der går sån den ikke starter

  • #10   7. feb 2013 53 DYT horn

    og så hvit jeg kan se med nr 30 gir det støm til forskellige til i bilen,,, bla motorstyring


  • #11   7. feb 2013 Ved godt hvad klemme 30 er.. Lever af at lave bilstereo og andet i biler.. Men her er jeg ude, hvor jeg ikke kan bunde.

    Ligeledes har jeg fuldt ud styr på bilens startspærre, men har ikke kunne finde nogen fortegnelser over relæer på den og roder ikke med den slags normalt. Derfor jeg holder mig fra Alarmer og den slags smiley

    Fandt også et eller andet sted, at relæ 30, skulle være ECU.. Så er jeg da kommet så vidt. Ophuggeren har desværre ikke lige relæ 30, kun 53.. Men under alle omstændigheder har relæ 30 siddet i, da fejlen opstod, så det hjælper mig nok ikke meget. Men burde måske gøre, at den så kan fange den på testeren.


Kommentér på:
Polo 6N elektronik kyndig - søges

Annonce