{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.550 visninger | Oprettet:

Erfaringer med Abcon. {{forumTopicSubject}}

Da jeg skal til at give bilen et lille service med skift af motor og gearolie overvejer jeg at smide nogle Abcon produkter i.

Har ikke de store eftertanker om Abcon Grå-T da det virker som om at stort set alle har gode oplevelser med dette. Så det vil jeg prøve at smide i gearkassen.

Overvejer dog også at smide en Abcon Blå-M i motorolien. Men her har jeg ikke kunne finde nogle brugbare erfaringer. Bilen er en Alto 1.1 der har kørt 150.000 km men den har ikke mislyde og heller ikke unormalt olieforbrug. Den går dog ikke helt så mange km/l længere som den engang gjorde. Så vil udelukkende prøve Abcon for at se om det vil give en bedre motorgang og måske lidt flere km/l.

Jeg har fundet ud af at mange har gode erfaringer med Swedol. Og Abcon er jo næsten det samme. Begge produkter er additiver indeholdende PTFE (Teflon). Dog indeholder en flaske Abcon kun 300 ml hvor en flaske Swedol indeholder en hel liter. Og gider ikke smide en liter Swedol i når Swedol er 10-40 olie og resten af olien bliver 0W-30.

Men er der nogen som har gode erfaringer med Blå-M? Og for den sags skyld også Grå-T? Jeg fisker måske lidt mere efter om det kan være disideret skadeligt for motoren. Det ønsker jeg jo selvfølgeligt ikke.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Erfaringer med Abcon.
Kommentér på:
Erfaringer med Abcon.

Annonce