{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.462 visninger | Oprettet:

Reklamation af kobling – træls sag – teknisk råd søges {{forumTopicSubject}}

Hej,
Jeg har desværre en meget træls sag vedr. en kobling på reklamation hos et værksted.

Sagen er at for under et år siden fik jeg skiftet kobling, udrykkerleje/slavecylinder mm.
Jeg har ikke engang kørt 20.000 km siden skiftet og nu er udrykkerlejet defekt.

Bilen er kørt hos samme værksted som en reklamationssag.

Værkstedet skifter udrykkerlejet som de siger var utæt og deres påstand er at når de efterfølgende prøver at udlufte, kan de konstatere at hovedcylinderen er defekt.
De mener derfor at den defekte hovedcylinder er skyld i at udrykkerlejet er gået i stykker.
Deres påstand er at bremsevæsken er blevet uren og det er skylden. De vil derfor afvise den som en reklamation.

Jeg har efterfølgende taget kontakt til et par andre værksteder og fortalt dem dette, de siger alle at det ikke skyldes en defekt hovedcylinder eller uren bremsevæske. De siger at selvom der er uren bremsevæske, vil dette ikke have en betydning for udrykkerlejet.

For at være endnu mere sikker i min sag, vil jeg høre om nogen tekniske kyndige kan bekræfte at en defekt hovedcylinder ikke kan være årsag til at et udrykkerleje bliver utæt?

Mange tak..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Reklamation af kobling – træls sag – teknisk råd søges
  • #1   2. apr 2013 Et udrykkerleje der er utæt ??. Den er jeg ikke med på .
    Og kan da på ingen måde se hvordan en defekt hovedcylinder kan ha` indflydelse på udrykkerlejet. Sikker på du har fået korrekt fat i deres forklaring ?


  • #2   2. apr 2013 De kan da lige så godt ha smadret den hovedcylinder i forsøg på at lufte ud?

  • #3   2. apr 2013 Ja de påstår at udrykkerlejet er utæt, men den er blevet utæt af en defekt Hovedcylinder som har gjort bremsevæsken uren, og resulteret i en utæt udrykkerleje!?!?!?

    Og ja de kunne ligeså godt selv have ødelagt den....

    Jeg har fået korrekt fat i deres forklaring og jeg er ligeså paf som jer...


  • #4   2. apr 2013 Udrykker lejet er et LEJE det kan ikke være utæt :b

    det er satme en tarvelig forklaring de kommer med.
    Er det et kæde værksted? mekonomen osv for så går du da bare videre med sagen


  • #5   2. apr 2013 Nu ved vi jo ikke hvad bil der er tale om. På ford er slavecylinderen og udrykkerlejet jo en hel enhed. Så det kan sagtens være utæt.

  • #6   2. apr 2013 Kontakt FDM de burde kunne hjælpe dig i denne sag, specielt når andre værksteder afviser den fremsatte påstand smiley

  • #7   2. apr 2013 Det er fordi på en Alfa sidder udrykkerlejet og slavecylinder sammen åbenbart.

    Det er et kædeværksted og har prøvet at gå videre med det, men de holder fast i at det skal gå igennem det værksted når det er en reklamation.


  • #8   2. apr 2013 Jeg har faktisk en erfaring der understøtter værkstedet, da jeg selv fik en reklamation på en kobling, det viste sig at væsken (bremsevæske) havde taget så meget vand, at meget hård nattefrost fik væske til at fryse, hvilket gjorde at væsken blev trykket som om der blev koblet en anelse ud, derved var udrykkerlejet i indgreb hele tiden, og til sidst brød det sammen og koblingen blev smadret, jeg mener at kiblingsvæsken bør skiftes i forbindelse med bremsevæske, da det jo er samme beholder det kom fra på den bil jeg skiftede kobling på, og det vat ikke blevet gjorde i 9 år.

  • #9   2. apr 2013 Nu er problemet at væsken blev skiftet da koblingen blev udskiftet under et år siden. Samtidig er væsken også blevet skiftet efter de foreskrevne intervaller til service.

    Værkstedet påstår at væsken var sort og tyk som olie, altså ikke som din med vand. Tværtimod, det modsatte.


  • #10   2. apr 2013 Lige for god ordens skyld så er det et hydraulisk udrykkerleje selvom mangre skriver andet eller ikke ved bedre.

    Hvis de skiftede de omtalte dele OG udluftede/skiftede den for 1 år siden KAN væsken simpelthen ikke nå og blive sort eller nedbrudt. Og hvis hovedcylinderen har været utæt og taget fremmedlegemer ind og gjort væsken beskidt/sort ville din kobling simpelthen ikke fungere, der vil gå luft i systemet og din kobling ville ikke kunne koble ud.
    Hydrauliske koblingssystemer er meget følsom for den mindste luft eller utæthede og ville kunne mærkes med det samme.
    Den holder ikke den der, der er garanti på reservedelene og de skal dække det. Ellers er der fdm tilbage..

    Mvh


  • #11   2. apr 2013 Ja helt sikkert, er væsken skiftet så er det nok sandsynligt deres fejl. er den ikke, så er det nok et spørgmål om der er et interval for udskiftning af den væske, på den bil jeg skiftede var der ikke. Og derfor mente jeg det burde skiftes sammen med den øvrige bremsevæske.

Kommentér på:
Reklamation af kobling – træls sag – teknisk råd søges

Annonce