Reklamation af kobling – træls sag – teknisk råd søges {{forumTopicSubject}}
Hej,
Jeg har desværre en meget træls sag vedr. en kobling på reklamation hos et værksted.
Sagen er at for under et år siden fik jeg skiftet kobling, udrykkerleje/slavecylinder mm.
Jeg har ikke engang kørt 20.000 km siden skiftet og nu er udrykkerlejet defekt.
Bilen er kørt hos samme værksted som en reklamationssag.
Værkstedet skifter udrykkerlejet som de siger var utæt og deres påstand er at når de efterfølgende prøver at udlufte, kan de konstatere at hovedcylinderen er defekt.
De mener derfor at den defekte hovedcylinder er skyld i at udrykkerlejet er gået i stykker.
Deres påstand er at bremsevæsken er blevet uren og det er skylden. De vil derfor afvise den som en reklamation.
Jeg har efterfølgende taget kontakt til et par andre værksteder og fortalt dem dette, de siger alle at det ikke skyldes en defekt hovedcylinder eller uren bremsevæske. De siger at selvom der er uren bremsevæske, vil dette ikke have en betydning for udrykkerlejet.
For at være endnu mere sikker i min sag, vil jeg høre om nogen tekniske kyndige kan bekræfte at en defekt hovedcylinder ikke kan være årsag til at et udrykkerleje bliver utæt?
Mange tak..
apr 2006
Følger: 9 Følgere: 8 Biler: 3 Emner: 175 Svar: 1.478
Og kan da på ingen måde se hvordan en defekt hovedcylinder kan ha` indflydelse på udrykkerlejet. Sikker på du har fået korrekt fat i deres forklaring ?
jun 2007
Følger: 70 Følgere: 69 Biler: 2 Emner: 64 Svar: 718
aug 2003
Følger: 6 Følgere: 5 Biler: 2 Emner: 5 Svar: 15
Og ja de kunne ligeså godt selv have ødelagt den....
Jeg har fået korrekt fat i deres forklaring og jeg er ligeså paf som jer...
sep 2010
Følger: 45 Følgere: 45 Emner: 43 Svar: 1.976
det er satme en tarvelig forklaring de kommer med.
Er det et kæde værksted? mekonomen osv for så går du da bare videre med sagen
dec 2006
Følger: 27 Følgere: 26 Biler: 6 Emner: 3 Svar: 494
feb 2009
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 22 Svar: 1.172
aug 2003
Det er et kædeværksted og har prøvet at gå videre med det, men de holder fast i at det skal gå igennem det værksted når det er en reklamation.
jun 2007
Følger: 10 Følgere: 10 Biler: 2 Emner: 165 Svar: 3.421
aug 2003
Værkstedet påstår at væsken var sort og tyk som olie, altså ikke som din med vand. Tværtimod, det modsatte.
apr 2007
Følger: 19 Følgere: 16 Biler: 1 Emner: 12 Svar: 597
Hvis de skiftede de omtalte dele OG udluftede/skiftede den for 1 år siden KAN væsken simpelthen ikke nå og blive sort eller nedbrudt. Og hvis hovedcylinderen har været utæt og taget fremmedlegemer ind og gjort væsken beskidt/sort ville din kobling simpelthen ikke fungere, der vil gå luft i systemet og din kobling ville ikke kunne koble ud.
Hydrauliske koblingssystemer er meget følsom for den mindste luft eller utæthede og ville kunne mærkes med det samme.
Den holder ikke den der, der er garanti på reservedelene og de skal dække det. Ellers er der fdm tilbage..
Mvh
jun 2007
Følger: 10 Følgere: 10 Biler: 2 Emner: 165 Svar: 3.421
Reklamation af kobling – træls sag – teknisk råd søges