{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.155 visninger | Oprettet:

Skift af tanrem og Termostat {{forumTopicSubject}}

Jeg er en lykkelig ejer af en opel Astra 1,6 8v.
Min termostat er død og tja når man aligevel skal til at tage tandremmen af for at skifte termstasten, hvor så ikke skifte den.

Nu kommer mit spørgsål for synes ikke at jeg er blevet klogerer af Haynes re. bog.
hvordan kan man låse det neder tandhjul. så det ikke bevæger sig under aftagning og påsætning.

Håber der er nogle der kan komme med noget hjælp


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skift af tanrem og Termostat
  • #1   3. maj 2013 Endnu en grund til at hade Opel, hvis at du har ret i at man skal tage T-rem af for at skifte termostat.
    Du er helt sikker på at der ikke er noget du har taget fejl af eller skrevet forkert, for på mig virker det ganske usandsynligt at du skal ha t-rem af for at komme til termostaten ????
    har dog ikke pillet ved den maskine der før, men er aldrig stødt på det sådan der før


  • #2   3. maj 2013 Du mener vel vandpumpe, mig bekendt kan du skifte termostat på den uden at have tandrem af.

  • #3   3. maj 2013 Den er god nok termostat sidder i topstykket i siden ved tandrem

  • #4   3. maj 2013 Du kan lave et mærke på det nederste tandhjul og så et på blokken så det sidder ud for hinanden inden du skiller det af så behøver du ikke låse det nederste hjul.

  • #5   3. maj 2013 Til Claus og Peter!
    Termostaten på 1,6 8v sidder bag tanremsdækselt, en mærkelig måde at bygge en motor men en god pengemaskine for Opel Værkstederne. 4500kr koster den lille operation.

    Mr. G40. okey, bare hvad jeg har kunne læse mig frem til i haynes var det noget med at låse crankraft.


  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.741
    #6   3. maj 2013 hvis der ikke sidder en nål på forsiden af motoren, som skal stå over ens med et hak i dæmperen/remskiven, så sidder mærket under dæmperen i stedet for. Der er lissom et stykke der er fræst ned i mellem 2 bolthuller, de mærke skal passe over ens med et mærke lodret nedad på oliepumpen. Der er i øvrigt ikke noget der skal låses, det er kun hvis vi snakker dohc motorer, at man muligvis skal låse knasterne mod hinanden... 4500 kr er mange penge for så lidt...

Kommentér på:
Skift af tanrem og Termostat

Annonce