{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bremse problemer
  • #1   9. maj 2013 Når du nu alligevel skiller tingene ad så prøv lige at tjek de to ting her:

På selve kaliberen sidder cylinderen som går ud og trykker klodserne mod skiven.
    Dvs, cylinderen trykker på den inderste side, mens en bøjle med to glidere går ud over skiven hvor den anden klods sidder, og kompenserer for trykket på udvendig side, så trykket bliver ens på begge sider af skiven.

på cylinderen kan der ved manchetten tit komme rust som faktisk forhindrer cylinderen i at trække ordenligt ud og ind.
    Det samme kan der på de to glidenuts, som går uden om skiven. her er det dog tit fordi at manchetten er ødelagt, og fedtet så er væk. Det tror jeg er problemet.

PS. husk i samme omgang at tøm det gamle bremsevæske, påfyld nyt og luft godt ud i hele systemet, da gammelt væske fyldt med splinter godt kan have en tildens til at blive meget varmt, og også have en indvirkning på dit problem.

• #2   9. maj 2013 Hej Rene,

Tusind tak for rigtig godt uddybende svar smiley

• #3   9. maj 2013 Rene K, Det er fint med rådgivning, men splinter i bremsevæsken? helt ærligt, så skal man sku bare lidt mere styr på bremse systemet.
    Bremsevæske "suger" vand til sig hvis det har muligheden, det vil sige når du har åbnet beholder eller lign., derved sænkes kogepunktet, så kan der dannes damp lommer i systemet. så hvor du har de splinter fra kan jeg ikke lige følge dig i....

Men Thomas, jeg tror bestemt ikke problemet ligget i dit bremsevæske.

smør gliderne op på de forreste kalibere så køre det igen.

• #4   9. maj 2013 Det vil jeg gøre, så snart jeg får muligheden, ville være rart at slippe for at kysse forruden, når man skal holde for rødt smiley

• #5   9. maj 2013 Selv tak Thomas.

Og godmorgen Kasper smiley

Der vil altid kunne komme det jeg kaldte splinter (vi kan godt kalde det fragtmenter hvis du bedre kan forstå det sådan) i bremseæske. Nok er det et lukket system, men det friholder ikke væsken fra at blive blandet af omgivelserne det bevæger sig i. Kobber, metal, plastic, gummi, ect. når det i årenes løb begynder at korrodere.
    Alt dette kan forringe systemets virkning da disse (splinter, fragmenter, rester, skidt, lort, møg "håber jeg er garderet nu :D") kan blive ophedet og lægge sig som klumper steder hvor det ikke burde være. Sådan noget sker bare i årenes løb. men som jeg startede med at skrive og som du selv bekræfter, er det primære problem glide-nutsne.

• #6   9. maj 2013 Hvis der dukker sådanne fragmenter op i den del af bremsesystemet, der også indeholder bremsevæske, er der vist noget galt!

Kommentér på:
Bremse problemer

Annonce