{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.517 visninger | Oprettet:

Audi vil ikke låse/låse op efter brug af komfortluk {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

Jeg er den glade ejer af en audi A6 c4 fra 97. Centrallås er vacumstyret og ved dog ikke om ruder og soltag også er men mit problem er at når jeg har benyttet komfortluk/åben så har jeg problemer med at bilen ikke vil låse eller låse op.

Ved ikke om det er fordi jeg har prøvet lige efter at den skal stå lidt tid før jeg kan få lov og låse den op igen. Bruger jeg komfortåben kan jeg komme ind og få døren op den vej istedet. Det er både med fjernbetjening og nøgle problemet opstår.

Bilen registrere fint jeg trykker og giver lyd fra alarmhornet og blink men den låser/låser ikke op.

Nogler der kan fortælle om det er sikkerhed eller om det er pga den luft den lagrer som er opbrugt.

Håber det er til og forstå.

/KS

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Audi vil ikke låse/låse op efter brug af komfortluk
  • #1   20. maj 2013 Kan du låse den og låse op osv hurtigt med fjernbetjeningen ?

• #2   20. maj 2013 Jesper - Almindeligt kan jeg men ikke hvis jeg har benyttet komfortluk så kan jeg ikke

• #3   20. maj 2013 Skal lige høre engang. Hvad er det du gør når du komfortlukker? Hvad definere du komfortluk?

• #4   20. maj 2013 Komfortluk så holder jeg knappen til og låse inde og derved lukker den mine ruder og soltag. Jeg kan så modsat også lukke disse op ved og holde lås op knappen inde. Det samme princip virker hvis jeg bruger nøglen i døren.

• #5   20. maj 2013 Hvis du kun trykker en gang hurtigt og den lukker/åbner. Så der ikke noget i vejen?

• #6   20. maj 2013 Kort beskrevet så sker der det at har jeg lukket vinduer og soltag med fjernbetjeningen eller nøglen samtidig med jeg har låst den og opdager jeg har glemt noget i bilen til ungerne så kan jeg ikke få bilen til og låse op igen, heller ikke med nøglen. Der kan jeg kun få lov til og bruge komfort åben så jeg kan få armen ind og så trække i håndtaget til døren så den låser op, de andre forbliver låst. Det virker som om den sætter hele centrallåssystemet ud af drift.

Hvis jeg så starter bilen og lader den stå i 5 min i tomgang så virker den igen. Fatter simpelthen ikke hvad der er galt.

• #7   20. maj 2013 Nej så længe jeg holder mig fra komfortåben/luk og ikke bruger det så virker det fint konstant.

• #8   20. maj 2013 Der må ligge en fejl til styring af Pumpen til central låsen. Den har en lille vacuum/tryk pumpe der køre enten den ene eller den anden vej afhængig af hvad den skal (åbne/lukke)

Når du bruger komfortluk/åben. Er det med nøglen i nøglehullet, eller knapperne på fjernbetjæningen?

• #9   20. maj 2013 Det er lige meget hvilken løsning jeg vælger med fjernbetjening eller nøgle så få jeg samme udfald. Komfort systemet virker fint men kan ikke få lov og låse eller låse bilen op.

• #10   20. maj 2013 Det lyder lidt som om at pumpen har let ved at blive overbelastet og gør ligesom når du "leger" men C-låsen og køre op/ned flere gange i træk, hvor den til sidst strækker og holder pause i ca 2 minutter.
    Tror du skal se dig om efter en ny pumpe. (Men det er kun ud fra hvad du fortæller)

• #11   20. maj 2013 Okay, det giver nu egentlig meget god mening at det kan være den der driller. Hvis man sidder i bilen og kommer til og trykke på knappen ved håndtaget og den låser kan man også høre der er noget der brummer i noget tid. Det må jo så være den pumpe og ved ikke om den skal gøre sådan. Har du nogen ide om hvor de har gemt den henne i sådan en stc?

• #12   20. maj 2013 Kan ikke helt huske det. Men højst sansynligt omme i bagagerummet. Enten nede ved reservehjulet, eller også ude i den ene side.
    Hvor lang tid kan du høre den brummer? Den skulle gerne stoppe med det samme når bilen er låst. Altså ca. 2-3 sec.

• #13   20. maj 2013 den brummer i hvert tilfælde 15-20 sec før den stopper.

Jeg vil prøve og kigge de steder.

• #14   20. maj 2013 Så er der nok en utæthed.
    Stå et sted hvor der er helt stille, Åben alle døre og lyt efter utæthedder mens den brummer. Det er tit ude ved dørene hvor den laver et knæk når den åbner den kan blive utæt. Evt ved bagklappen..

• #15   20. maj 2013 okay det vil jeg da prøve. Kunne være dejligt hvis det kom til og virke so det skal når den nu er med den type udstyr i

• #16   20. maj 2013 Helt sikkert.
    Men efter du fortalte det med de 15-20 sek, er jeg ret sikker på det er overbelastning og den har en utæthed et eller andet sted..

• #17   20. maj 2013 Okay, jeg må igang med og prøve og fejlsøge på det.

• #18   21. maj 2013 Det er helt normalt.
    Komfort modulen giver signal til vinduer , soltag etc til at lukke. Komfort lukning signalet stopper IKKE lige med det sammen så derfor du kan ikke åbne med det sammen. Den giver en meget lang signal til din lås signal ledning og du kan ikke aktivere begge lås og lås op sammtidig.

Kommentér på:
Audi vil ikke låse/låse op efter brug af komfortluk

Annonce