{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.930 visninger | Oprettet:

Glødelampe blinker {{forumTopicSubject}}

Glødelampen i min mondeo er begyndt at linke, og den har ikke fuld kraft i optrækket længere :S er dette noget jeg kan køre med indtil jeg får mulighed for at få en computer på den? Har 74km på job så ved ikke om den kan klare det, uden jeg gør skade på den?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Glødelampe blinker
  • #1   23. jun 2013 Går ud fra at det er en mk3 diesel du har. Det er din vil som er gået i nødprogram pga en eller flere af dine dyser er slidte og har været for langsom til at lukke igen.

Hvis du kører til ford koster det ca 8000 pr dyse der er defekt

Du kan også købe en brugt dyse men så er der ikke til at vide hvad levetiden er på den. Og du kan ikke bare selv skifte dyse da den skal kodes ind til styreboksen med et specielt program.

Jeg har selv haft problemet et par gange. Første fang fik jeg en dyse skiftet hos ford. Anden gang købte jeg selv et special kabel og program og prøve for sjov at genindkode alle mine dyser og så var fejlen væk.

Så hvis du vil spare nogle penge kan jeg både skifte og kode nye dyser eller bare prøve at genindkode de gamle. Og det skal jeg ikke have 8000 for ligesom ford skal smiley

• #2   24. jun 2013 tusind tak for tippet smiley skal lige have den målt igennem så snart jeg får muligheden, men har du nogen ide om, om jeg skal finde en anden bil at køre de 2*74km om dagen i, eller om min egen (ja mk3) kan holde til det?
    vil helst ikke gøre noget skade på hende jo smiley

• #3   24. jun 2013 Det kan Mondeoen sagtens smiley det med dyserne sker typisk efter små 300.000 km.

• #4   24. jun 2013 hun holder på værksted nu, hos en jeg kender, hun ville ikke starte idag det lille pus smiley
    4 gløderør kaput, og muligvis 2 dyser....
    okay, og hun har kørt 415.xxx smiley

• #5   24. jun 2013 Den har meget svært ved at starte når den går i nødprogram. Hvis den har kørt over 400 har dyserne gjort det godt smiley

• #6   26. jun 2013 ja de har været dygtige smiley men tror det ender med et motorskift, det kan vist bedre betale sig....

Kommentér på:
Glødelampe blinker

Annonce