{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.646 visninger | Oprettet:

ford mondeo ryster {{forumTopicSubject}}

hej alle jeg har en ford mondeo stc. 2,0 bezin fra 05

en bil der køre rigtigt godt og har ikke være d´noget særligt med den men her på det sidste er den begynt af ryste heklt vildt i rattet og pedaleren når man bremser

har være på værksted med den og fået skifte kloser og fået rettet skiven ud men den ryster stadigvæk meget.

når man så er bremstet næsten helt ned og lige inden man holder stille kommer der en klik/klonk lyd fra højer side og den stopper ingen når man holder stille

mærker ikke den ryster nåt man bare gøre eller giver den gas

håber der jeg nogen der kan hjælpe med hva det er

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ford mondeo ryster
  • #1   29. jul 2013 Hvorfor ik bare smide en ny skive på alligevel. ?

• #2   29. jul 2013 enten sidder der rust mellem skive og nav, eller kan det være et def forhjulsleje, 2 muligheder

• #3   29. jul 2013 jo tænkte også det kunne være hjul lejet men har kigget på det og det har det fint

kan det være så enkelt at jeg bare skal havde bremseren renstet elelr hva ellers

• #4   29. jul 2013 Rust mellem skive og nav.
    Ujævn eller skæv skive.
    klodser er ikke lige.
    Og ja en rigtig god ting at får renset og smurt sine bremser. Især efter vinteren.
    Men det burde din mekaniker jo have klaret smiley

• #5   29. jul 2013 ja det var betalt med jyske dollers så så skifet bare kloser og rettet skive ud

men vi er ening om af skive skal af også bare rense rysten væk og på med skiven og rense kaliberen og smøre bremsen ikk

• #6   29. jul 2013 Jyske dollar smiley

Hvis din skive ikke er skæv, så jo.
    Husk lige at slibe dine klodser med sandpapir når du montere dem igen.
    Bremserne skal smøres i alle bevægelig dele. Også bag på selve klodsen, og skiven.
    Jeg bruge keramisk fedt, men kobberfedt er lige så godt.
    Pas på med fedt på dine skive og klodser. når du samler den igen.

• #7   29. jul 2013 Dårlig bærearms bøsninger, det har altid været en defekt på disse modeller.

Men igen en mekaniker der ikke tjekker hvad grunden kan være...

• #8   29. jul 2013 jo min mekaniker troede bare at det var nye kloser og at få rettet skive

• #9   29. jul 2013 Ja korrekt men man skal vide og ikke tro....

Så det er jo ikke dit problem længerem hvis han har afdrejet skiverne og sat nye klodser på...

Men du må jo ud til ham igen, og få resten lavet...

En mekaniker SKAL altid køre en tur i bilen inden han begynder på en reperation. samt sætte et måleud på skiven. og ikke mindst tjekke om fejlen kan ligge andetsteds...

Men mange skifter det kunden mistænker, selv om mange kunder tit ikke har ret i deres påstand, fordi de har læst eller hørt at det kan være skæve skiver der er grunden... til at en bil ryster...

Den kan være bøsninger, bærekugler, styrekugler, glidere i kaliber der hænger osv.

Så ud til ham igen.... og få tjekket bilen ordentlig igennem.

• #10   29. jul 2013 Buggi

Rigtig han glemt vist at tjekke, men nu var det jo sådan en mekanikker til jyske dollar.
    Og der kniber det jo ind imellem, med den faglige kunnen og kvaliteter.

• #11   29. jul 2013 Ja det rigtigt nok men det var ham der sagde det var bare det han mente det var og jeg tænkte Fari nok så må det jo laves men det så også siges har 2 biler og mondeoen står mest stille så tro bare efter af havde folk her inde at den trænger til af blive renset for rust og kan godt skruer lidt selv så det gøre jeg bare smiley

• #12   29. jul 2013 Thomas.
    Hænger også mest til den teori smiley
    Ved ikke lige hvilken type glidesystem der er på selve kaliberen på sådan en Mondeo. Men uanset om det er den ene eller anden type. så rens grundig og smør dem.
    Og når du nu alligevel er der inde, så gør dig selv den tjeneste at tjekke div kugler bøsninger og kødben.
    Så er jeg rimelig sikker på, du får lyden væk smiley

Hilsen Mikael

• #13   29. jul 2013 Super tak for hjælpen alle sammen

Kommentér på:
ford mondeo ryster

Annonce