1.646 visninger
|
Oprettet:
ford mondeo ryster {{forumTopicSubject}}
hej alle jeg har en ford mondeo stc. 2,0 bezin fra 05
en bil der køre rigtigt godt og har ikke være d´noget særligt med den men her på det sidste er den begynt af ryste heklt vildt i rattet og pedaleren når man bremser
har være på værksted med den og fået skifte kloser og fået rettet skiven ud men den ryster stadigvæk meget.
når man så er bremstet næsten helt ned og lige inden man holder stille kommer der en klik/klonk lyd fra højer side og den stopper ingen når man holder stille
mærker ikke den ryster nåt man bare gøre eller giver den gas
håber der jeg nogen der kan hjælpe med hva det er
jan 2008
Følger: 17 Følgere: 16 Biler: 1 Emner: 104 Svar: 810
apr 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 9 Svar: 461
mar 2007
Følger: 4 Følgere: 2 Biler: 5 Emner: 130 Svar: 258
kan det være så enkelt at jeg bare skal havde bremseren renstet elelr hva ellers
nov 2011
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 89 Svar: 233
Ujævn eller skæv skive.
klodser er ikke lige.
Og ja en rigtig god ting at får renset og smurt sine bremser. Især efter vinteren.
Men det burde din mekaniker jo have klaret
mar 2007
men vi er ening om af skive skal af også bare rense rysten væk og på med skiven og rense kaliberen og smøre bremsen ikk
nov 2011
Hvis din skive ikke er skæv, så jo.
Husk lige at slibe dine klodser med sandpapir når du montere dem igen.
Bremserne skal smøres i alle bevægelig dele. Også bag på selve klodsen, og skiven.
Jeg bruge keramisk fedt, men kobberfedt er lige så godt.
Pas på med fedt på dine skive og klodser. når du samler den igen.
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 33 Biler: 3 Emner: 59 Svar: 11.050
Men igen en mekaniker der ikke tjekker hvad grunden kan være...
mar 2007
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 33 Biler: 3 Emner: 59 Svar: 11.050
Så det er jo ikke dit problem længerem hvis han har afdrejet skiverne og sat nye klodser på...
Men du må jo ud til ham igen, og få resten lavet...
En mekaniker SKAL altid køre en tur i bilen inden han begynder på en reperation. samt sætte et måleud på skiven. og ikke mindst tjekke om fejlen kan ligge andetsteds...
Men mange skifter det kunden mistænker, selv om mange kunder tit ikke har ret i deres påstand, fordi de har læst eller hørt at det kan være skæve skiver der er grunden... til at en bil ryster...
Den kan være bøsninger, bærekugler, styrekugler, glidere i kaliber der hænger osv.
Så ud til ham igen.... og få tjekket bilen ordentlig igennem.
nov 2011
Rigtig han glemt vist at tjekke, men nu var det jo sådan en mekanikker til jyske dollar.
Og der kniber det jo ind imellem, med den faglige kunnen og kvaliteter.
mar 2007
nov 2011
Hænger også mest til den teori
Ved ikke lige hvilken type glidesystem der er på selve kaliberen på sådan en Mondeo. Men uanset om det er den ene eller anden type. så rens grundig og smør dem.
Og når du nu alligevel er der inde, så gør dig selv den tjeneste at tjekke div kugler bøsninger og kødben.
Så er jeg rimelig sikker på, du får lyden væk
Hilsen Mikael
mar 2007
ford mondeo ryster