Burgermeet Revival Burgermeet Revival
Der var engang hvor bilstereo var en hobby folk samledes om... En hobby der gav stof til diskutioner, lærdom, (Til tider også skænderier) sjove idéer, Mulighed for at lytte til forskelige projekter osv osv...
Er denne hobby ved at dø ud? Er vi alle ved at blive nogle mavesure gamle mænd? Er bilstereo blevet en hobby man kun har for sig selv fordi alle andres meninger er forkerte?
Har vi været for dårlige til at hjælpe de unge nye bilstereokøbere, så de også fik en sund interesse?
Jeg ved det ikke og jeg er også ligeglad...
Vi havde en god "tradition" engang hvor vi mødtes på øverste dæk af parkeringshuset ved ro's torv, snakkede bilstereo og fik en burger eller 2 på McD bagefter... Jeg vil gerne vække denne "tradition" til live igen...
Derfor 24. november kl 14. på øverste dæk ved ro's torv, bagerst, der mødes alle interesserede til Burgermeet... (Hvis det er dårligt vejr rykker vi ned på dækket nedenunder eller måske ind på ro's torv da der er åbent... )
Jeg ved godt der er søndagsåbent, hvilket betyder en masse handlende osv... men mon ikke vi kan håndtere det? Der plejer ikke at holde ret mange bagerst på øverste dæk...
jeg håber at se folk der...
PS: Dette er et bilstereo Træf... Brændere og gaderæs vil bare ende med politianmeldelse, så bare lad være med den slags...
feb 2010
Følger: 9 Følgere: 9 Biler: 1 Emner: 98 Svar: 3.031
jul 2010
Følgere: 13 Biler: 3 Emner: 222 Svar: 1.746
jun 2009
Følger: 76 Følgere: 122 Biler: 1 Emner: 8 Svar: 13.358
Burgermeets blev i starten arrangeret af EMMA deltagere... Så det er der godt nok ikke meget "Brian" over...
Men emnet her handler ikke om hvorvidt det er Brian agtigt eller ej... men faktisk er det en invitation til Burgermeet... Ikke noget andet...
Desuden er ordentligt bilstereo på ingen måde "Brian agtigt"... Tåbelige Discount opbygninger med dårlig lyd er dog meget Brian agtigt...
jul 2010
Følgere: 13 Biler: 3 Emner: 222 Svar: 1.746
jun 2011
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 84
jul 2007
Følger: 17 Følgere: 20 Emner: 4 Svar: 303
apr 2007
Følger: 26 Følgere: 26 Biler: 2 Emner: 122 Svar: 4.252
feb 2010
jun 2009
eller bruge sin hjerne og evt lige prøve at søge efter det på google... Så finder man hurtigt og let ud af hvor det er... Nogle gange kan man bare ikke forvente at få alt serveret på et sølvfad af sin mor... Så en anden gang kunne du prøve at lægge dovenskaben lidt på hylden... Så finder man hurtigt og let info, helt uden at virke som en ugidelig sofavarmer...
apr 2007
http://www.youtube.com/watch?v=gnfYCUqoQRI
jun 2009
apr 2007
Man kan sgu da ikke annoncere et træf og så sige til folk at de selv skal finde det. Ville det tage mere end 1sek af dit liv at skrive roskilde??
"Kom til træf, find det selv"
jun 2009
Desuden, er det de færreste jyder der gider køre til sjælland og betale bro osv for et lille bilstereo træf der som oftest kun lige varer 2-3 timer...
Og de fleste Sjællændere ved godt at ro's torv ligger i Roskilde... (og hvis ikke så bruger vi sgu google til lige at finde ud af hvor.. ) = ingen grund til at komme med GPS koordinater, flyveplaner, og en rutevejledning indspillet på video...
Og ved godt du håbede men børn kan ikke såre mine følelser...
dec 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 35
jul 2010
Følger: 22 Følgere: 24 Biler: 1 Emner: 16 Svar: 865
Er det Ro´s Torv i Roskilde?.. <----- Det tog mig 4 sec !! Og jyder siger sjællænder er langsomme
Hvis man virkelig er interesseret i at dukke op, og er i tvivl om hvor det er.. Så kunne man jo "på en pæn måde" spørge om hvor det var... IKK -->Bob O
Ja, Cody har sin måde og svare på, men som sagt, det absolut ikke på nogen måde ulovligt og tænke selv... og da slet ikke bruge google, ( som snart kan alt)..
I stedet for at starte en sviner over for en som tager et godt initiativ, og viser noget interesse for et ellers så småt uddøende emne som Bilstereo, Så brug dog tiden på at deltage, og vis noget respekt. <------ Gælder alle
Hvem end der dukker op, så ønskes der i hvert fald god orden & opførelse, godt vejr og hyggelig stemning.
Er vejret til det, kommer Chevy´n forbi.. ( INGEN vejsalt eller sne )
apr 2007
corty :
ej.. man invitere ikke uden at fortælle hvor man holder træf. Du kan ikke gå ud fra at alle ved hvad ro's torv er og så er det da nemmere at ham som invitere skriver det...?! hvorfor skal vi diskutere det?? Det var da det stiveste....
jul 2010
Der nu osse en venlig sjæl der fortalte dig hvor det var... ( Frederik AH )
Lad nu det ligge..
feb 2010
Corty
Du har bare at komme... Jeg vil have en lytter til din Chevy...
jul 2010
Ja , os mig!! Hihi... Det kilder i maven hver gang jeg ska starte den..
Vi krydser fingre
jun 2009
PS: Lille Bobsemand... Når man vælger selv at skrive sådan her: "For dem som ikke ved hvad Ro's torv er, skal de bare gætte sig frem til en landsdel" Så beder man selv om at få et svar som det du fik af mig... Hvis du vil være flabet overfor mig så forvent ikke jeg er pædagogisk og finder mig i tingene... Jeg er på ingen måde pædagogisk, og sviner dig hellere til end finder mig i den slags pis, bare fordi du ikke gad søge på google.. Her lad mig gøre det for dig: http://lmgtfy.com/?q=Ro%27s+Torv
Wow det var godt nok svært...
jun 2009
Ja nu hvor du snød mig for en lytter i Bella, (Er sikker på du bare gemte dig hver gang jeg kom derover) Så skal jeg også lytte til den Chevy...
jul 2010
Må jo se i øjnene at jeg nok er nød til at ha lidt limonade med.. ( * HOST..
jun 2009
jul 2010
Hvem.., hvor..( RO 's Torv ) .. Hvad ska det ikke ende med??
Ku være rigtig fræk og tá campingvognen med hvis vejret holder..
Hahaaaaa... Max BLÆR på torvet!
feb 2010
Hvilken bil/biler har i med?
jul 2007
maj 2011
Følger: 23 Følgere: 24 Biler: 5 Emner: 210 Svar: 1.120
jun 2009
Mr.Wingwaou
Hvis du med Mavesur mener at jeg tager piller imod for meget mavesyre, så har du helt ret...
maj 2011
Følger: 23 Følgere: 24 Biler: 5 Emner: 210 Svar: 1.120
jul 2010
Kryds fingre for tørvejr og ingen vejsalt!!!
jul 2010
Frikendt...
Det ser i øvrigt ud til at blive regn, og der er så småt blevet kastet med vejsalt rundt om.. Jeg tvivler sku på at starte Chevy´n op...
jun 2009
Med tanke på dine 45 år, så er det da imponerende at du ikke ved hvad hykleri rent faktisk betyder... Nu skal jeg hjælpe dig:
"Hykleri er at foregive at have en særlig tro, holdning, værdisæt, følelse, kvalitet eller standard, som man ikke har. Eksempler på hykleri: Nogle forældre forbyder et barn at ryge cigaretter fordi det er usundt; Men forældrene ryger selv cigaretter. Et andet eksempel: Når en forælder siger: "Gør som jeg siger og ikke som jeg gør" så er det hykleri.
Hykleri har en karakter af fejhed, krysteragtighed og ynkelighed. Hykleri er i denne forstand udtryk for ens frygt for konsekvenserne af at udtrykke sin sande holdning etc.
Aktivt hykleri kan være et i reglen utilstrækkeligt dække over personlig umodenhed, for hvilken det naturlige udtryk i psykologien kaldes passiv aggression. Passiv aggression består i at at man ikke meddeler sin sande holdning etc, når situationen lægger op til det, fordi man ikke magter eller vover det. Hykleriet består i at man i stedet siger noget andet, typisk det, som forekommer mest opportunt i situationen."
Nu hvor vi ved hvad hykleri faktisk er så lad os kigge på dine påstande igen... "#23 endnu et hyklerisk indlæg"
det indlæg lyder: "Ja nu lavede jeg opslaget... så må du medbringe limonaden... Så mangler vi bare en der har kage... "
Som vi ser tydeligt er der på ingen måde tale om hykleri, men om en intern joke.. Altså er din påstand usand.
"#21 endnu et hyklerisk indlæg"
Med det indlæg lød: "Corty
Ja nu hvor du snød mig for en lytter i Bella, (Er sikker på du bare gemte dig hver gang jeg kom derover) Så skal jeg også lytte til den Chevy... "
Som man ser er der tale om en konstatering blandet med joke... Igen er din påstand usand.
"#3 hyklerisk indlæg, der skrammer den første interesserede væk. "
Nu er indlæg nr 3. ret langt... men folk kan jo bare gå op og læse det igen... Men kan fortælle der intet hyklerisk kan være i det set i forhold til den definition som alle mennesker er enige om der er på hykleri, da det jeg skriver faktisk er det jeg mener...
Såeh måske du ikke bare skulle bruge et ord du ikke kender betydningen af i flæng, men måske hellere bruge ord du forstår...
Jeg vil dog give dig ret i jeg kan virke ret grov...
ps: "når det så er sagt, er jeg overbevist om at du intet kan lære den danske ungdom. " Nu er din overbevisning jo stadig 0 og en skid værd i alle andres øjne end dine...
jun 2009
Så har du vel en anden bil du kan komme til Burgermeet i...
jun 2009
Følger: 6 Følgere: 18 Biler: 5 Emner: 130 Svar: 4.012
apr 2004
Følger: 127 Følgere: 165 Emner: 184 Svar: 5.588
Det er rent faktisk netop den slags der er med til at gøre det mindre attraktivt at dukke op til sådanne arrangementer.
Man kan ikke regne med at interessen bare opstår ud af det blå, så hvis man endelig ville gøre noget for at fremme interessen, så kunne man starte med at se på hvad der evt kunne skabe en udvidet interesse for emnet.
Som eksempel, og noget der virkelig undrer mig:
Når jeg ser i fotoalbum-sektionen under "Bilstereo", så er der jo påfaldende få af de bilstereo-kyndige, der rent faktisk ynder at kommentere og rose de projekter der laves, hvilket logisk nok ikke giver den største motivation! HVORFOR? Er man virkelig så ekstremt bange for at rose andres ting?
Kunne det tænkes at hvis de "nybegyndere" der smed deres første projekt op, fik bare en smule positiv feedback, at de så ville få endnu mere blod på tanden, og at interessen dermed ville blive styrket? -Jeg behøver vel næppe at give svaret?!
Og på samme måde i bilstereo-kategorien...
Kunne det tænkes at en ren positiv tone ville fremme interessen bare en smule mere, end den -desværre alt ofte- negative fremtræden (uanset hvordan det så måtte være ment).
Der er jo en grund til at Bilstereoforum/Altombilstereo er fuldstændig dødt den dag i dag, og allerede inden det løb helt af sporet, var det tydeligt at se, hvor det bar hen ad.
Hvis man inderligt VIL gøre noget for bilstereo, så start med:
1. At rose dem der begynder på det, og evt komme med råd, istedet for kun at irettesætte.
Hvis man siger noget positivt, efterfulgt af nogle gode råd, virker det som konstruktiv kritik, men hvis man ikke ynder at tage den positive del med, så virker ens råd udelukkende som negativ kritik...Og det er der ingen der kan bruge til noget.
2. At snakke pænt og høfligt, uanset hvor "dum" man så måtte mene personen var.
Man er nødt til at sætte sig ind i hvordan andre opfatter én på den bedst mulige måde, hvis man vil gøre sig forhåbninger om at blive "fortaler" for noget!
Dette er ikke negativt ment, men sådan set et venligt hint, for jeg ser ærlig talt nogle kommunikations-mæssige barrierer herinde, som jeg virkelig håber kan blive bedre...
apr 2004
jun 2009
det er jo synd at man skruer for højt op for musikken... Det har så heldigvis ikke været problemet på sjælland... Men fedt det er holdt ved lige ovre i Jylland... Det var normalt også hyggeligt og også derfor jeg gerne så det kom tilbage...
jun 2009
hmm jeg vil ikke sige dig imod... For din pointe er god nok... Jeg burde også være mere diplomatisk... Jeg er selv en torsk til at tænde af for hurtigt, og andre gange bruge ord og vendinger der kan opfattes ekstra negativt på skrift... Men som IRL kan opfattes som venlig dril... Jeg er ikke uden skyld her, men danskerne er godt nok blevet et nærtagende folkefærd, hvor man endelig ikke må kalde en spade for en spade, og en dårlig opsætning for en dårlig opsætning... Men jeg ved også godt jeg kan puste lidt rigeligt til ilden...
mener dog stadig det er dumt at kalde noget for hyklerisk, når det ligger helt uden for den definition... Så bør man lære ordets betydning først inden man bruger det...
jul 2010
Se det fandme noget vi kan bruge..
Sjældent set at Cody ren faktisk kan krybe ind til korset, og forklare sig uden store armbevægelser. #39
Det syntes jeg er et godt træk.. og bør respekteres.
Cody:
Ja, hvis ikke det bliver Chevy´n, så dribler jeg derned i min vinterslæde...
Det skal osse lige siges at, efter de omtalte rust pletter forstærker i mit bygge er blevet nævnt.. har jeg valgt at få dem lavet i CHROME..
Vinterslæden har jeg dog ikke bygget i endnu, men der er grej på vej hjem fra USA ... så mon ikke det bliver kastet i..? <<--- Gæt selv hvilket!
kan gi´dig et hint.... Det starter med P og slutter med hoenix gold
Essal:
Din tekst #36 giver stof til eftertanke, ikke kun hos mig ser jeg.. men osse til de andre.
Jeg mener dog selv at have en positiv tone, og giver god feedback til bilstereo verden.. ikke at jeg føler mig truffet.. men bare lige for at løfte det du nævnte lidt op..
Jeg håber stadig der er folk som vil smaske en burger og drikke en kop limonade på søndag.. vise deres bygge frem..
Over and Out
-------------
Music is Silver/ PHOENIX is GOLD
jun 2009
"Men som IRL kan opfattes som venlig dril"
Det kan jo ikke misforstås... Selv med mine 31 år ved jeg at IRL betyder In Real Life, Eller oversat til dansk, I virkeligheden... venlig dril... Som i venlige drillerier f.eks. kollegiale drillerier osv.. Det er for svært for dig at forstå??? Wow... Og de siger folk lærte noget i skolen dengang... thats a lie...
"Kropsprog følger jo ikke med i en mail. Netop derfor skal man altid være påpasselig med at kalde en spade for en spade. Du har sikkert en helt anden mening, og det er fint med mig, men det kan dog ikke diskuteres at god kommunikation er en vigtig kompetence at besidde. "
Lige der er jeg 100% enig med dig... God kommunikation er en vigtig egenskab at besidde... Og som du siger er hverken kropssprog eller mimik, tonefald osv. med i skriftligt sprogbrug... derfor vil en person med et negativt og aggressivt sind opfatte alt ud fra de præmisser...
"Dette må betragtes som et postulat af dimensioner, jeg syntes du skal ytre dine holdninger og meninger for dig selv, og ikke på andres vegne,"
Og du mener du ytrer alle andres meninger da? Din overbevisning er kun noget værd i dine øjne... men mine er reelt set kun noget værd i mine øjne... Jeg skriver kun mine holdninger og meninger på mine egne vejne.. ikke andres... Nu du før snakkede om at være en hykler, så kig dig lige i spejlet...
apr 2004
Stor respekt for dit indlæg i #39. Det er faktisk rigtig rart at se, og en god start...Selverkendelse er vejen til alt godt (eller hvad de kloge siger).
Jeg vil dog ikke give dig ret i at danskerne er blevet et nærtagende folkefærd, for jeg synes nærmere at det handler om god moral og opførsel, og for at bruge et moderne udtryk "korrekt netikette".
Bare for at drage en parallel, så tænk på hvordan tonen var på bilstereoforum i "slutningen" af dets populære fase, da det mere var en verbal slåskamp, frem for et sted hvor man rent faktisk hyggede sig.
Jeg var ihvertfald ganske hurtig om at forlade siden, da jeg simpelthen blev målløs over hvordan folk teede sig.
Problemet er, at hvis alle har den indstilling at det er de andre der er nærtagende, så føler alle sig berettiget til at snakke nøjagtig som det passer dem, og det skaber lige præcis den dårlige stemning, for det bliver bare en ond spiral.
Der er INGEN der bryder sig om at blive talt nedladende eller grimt til, da det ganske enkelt er krænkende, at blive "latterliggjort "offentligt".
Jeg mener ganske enkelt at man er nødt til at tænke sine svar igennem et par gange, inden man trykker "opret"...Og simpelthen vende den om og sige: "Ville JEG SELV finde mig i at få det slynget i hovedet?
For hvis man ikke SELV ville bryde sig om at få den givne kommentar, så er det ikke de andre der er nærtagende, men nærmere én selv, der er for dårlig til at begå sig "offentligt" på nettet.
Folk er enormt dårlige til at indrømme en fejl, og til at tage til sig fra andre...og det bedste forsvar er et angreb, hvilket også gør at det ofte er de mest latterlige og åndssvage ting, man forsøger at "ramme den anden med"...Bare som et eksempel, så se hvor meget ståhej der kan blive af at bruge et ord som "hyklerisk".
Jeg tror at de fleste forstår betydningen, uanset hvordan det bliver defineret....Alligevel er det noget så åndssvagt som et total ligegyldigt ord der nu giver anledning til en negativ debat.
Jeg håber virkelig at man på et tidspunkt kan blive så enige om "tonen" overfor hinanden, at man ikke føler behov for at lave et forsvars-angreb, så snart muligheden byder sig.
I have a dream....
feb 2010
Men vi ses i hvert fald i morgen... Bliver hyggeligt...
jul 2010
Men jeg dukker op i min Opel..
Ses derude
Music is SILVER, Phoenix is GOLD
jun 2009
okt 2010
Følger: 30 Følgere: 36 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.862
feb 2010
okt 2010
det var sku hyggeligt. jeg er frisk på det kommer tilbage..
skal somsagt nok se om jeg kan få nogle af vennerne med anlæg med næste gang... og forhåbentligt fået monteret lidt mere i min vogn. (om ikke andet så trukket strøm og skiftet hu.) så har jeg vist ikke lovet for meget.
feb 2010
jun 2009
håber på at have noget lidt sjovere at vise frem i lanceren...
feb 2010
okt 2010
jul 2007
Men altid fedt med andre der har samme hobby og starter vi til foråret kan vi måske se fremskridtet i de forskellige biler som sommeren kommer så jeg stemmer også for vi gør det permanent fra foråret af.
Takker for en god dag i godt selskab.
jul 2010
Det kan sagtens blive noget bedre besøgt til foråret.
Så er Chevy´n osse kommet ud af sit vinterhi..
Ciaoo
Music is Silver, Phoenix is GOLD
jun 2009
Glæder mig til at høre den Chevy, nu hvor jeg blev snydt i Bella...
Music is silver, Phoenix is OLD...
jul 2010
okt 2010
jul 2010
Fik lige mine sidste Gti´er idag.. 600Gti / 500Gti & et sæt 08 Gti..
Så nu skal der støbes til bagside panel i Chevy´n... og mon ikke festen så er lukket hva angår og smide højtalere i..? ... jo.!
men man kan jo altid fine plads til et par forstærkere til.. HEHE..
--------------
Music is SILVER, Phoenix is GOLD
feb 2010
apr 2004
feb 2010
jul 2007
jun 2009
feb 2010
jul 2010
Er ved at bygge lidt mere mellemtone i siderne, sys der manglede lidt..
Og så er der kommet lidt voltmeter og andet gejl i handskerummet..
Den stiller op i Fredericia 2-4 Maj.. is nogen skulle være frisk på en lytter derovre.
Burgermeet er jeg klar på igen..
Ja, har man Phoenix Gold titanium forstærkere.. så må man osse ha en Ford Mondeo i Titanium serie ikk?
Den bliver bygget med PG 1200.1 Ti, og 500.4Ti AMP´s
2 X PG 12" Ti D2
4 X Fosgate Power Elite 130 mid´s og tweet.
Slut prut..
Håber at nå det inden foråret.. skal jo osse skrue på V8´eren
okt 2010
PT virker det som en stor opgave at få discanter til at side ordenligt i Peugeot´en men bliver det for svært må det sæt jo monteres i korrekte kasser og komme ned i bagagerummet og nogle andre der er mere PLUG´N`PLAY komponentsæt i foran.
1stk Genensis Profile Two
1stk Audison LRx6.9
1stk Audison SRx2S
1stk B2 Mono.
= 11 kanaler til sammen.
feb 2010
Men hold da kæft en fancy radio, der sidder i sådan en Fabia fra standard... Hverken kassettebånd eller CD... Niks, bare radio, som den i øvrigt heller ikke kan modtage signalet til...
jul 2010
Der er plads til store 165MM i dørene!!
feb 2010
feb 2010
Det kommer også lidt an på om man stadig vil have den gode dybe lyd fra enhederne i lukket, som man har i portet... Det vil jeg jo gerne have med...
jun 2009
Diskanterne kan du da nemt få plads til... det er bare at bygge a stolpen ud med glasfiber... (For du bruger vel ikke den der rædselsfulde placering i instrumentbordet vel? )
Glasfiberen er let at arbejde med... Så der er ingen undskyldning for at lave et halvfesent setup du...
jul 2010
A.H
Lav et med.. og et uden.. Det bliver du sku glad for!
# 72
Halvfesent setup..
Man kunne vel osse købe de hersens A-stolbe dimser til turbo ure og andet gejl.. og så mase den herind.. ( Set før )
jun 2009
jun 2009
jul 2010
Set mange gange før..
Og hva angår lukket og åbent kabinet i samme bagagerum er slet ikke noget problem.
Det bliver samme koncept som i en stue højtaler eller sub system i samme kategori.
Det gælder om dele og tune det rigtig.. og så kan man faktisk godt få en super fed lyd.
Tag evt en lukket 8" til Mid-bas.. og en åben 12" til Sub..
8´eren deles 125-800 uden boost eller slope..
12´eren deles 0 til 125, Port tune 45Hz 6/12 db Slope sættes efter gehør/måling hvis man har udstyret..
Så er der punch og dybde i hele Hz området op til de 800..
jun 2009
men det 8"'eren gør kan gøres med et sæt gode kickbasser i dørene... så slipper du også for den alt for tydelige nakkebass fra bagagerummet... har du kickbasser i bagagerummet kommer det jo til at lyde elendigt... Husk at fekvenserne over 100 hz er IKKE omnidirectionale... dvs. Princippet fra stuehøjttalere og stuegrej kan ikke overføres til en bil... Det du foreslår placerer din kickbass bag dig hvilket vil kunne høres tydeligt hvor den er... Dette er ikke ønskeligt i et SQ setup...
laver du et rigtigt SQ setup vil du jo have at lyden hele tiden føles som om den kommer foran i bilen... Dette er ikke muligt med enheder der spille i bagagerummet med en deling Over 100 hz...
jun 2009
apr 2004
I mine øjne skiller det sig ALT for meget ud, fra resten af bilen, næsten uanset model. Kan bedre lidt nogle visuelt "enkle" forme.
KetL: Hvornår faen ændrer du det navn tilbage? Kan sgu ikke få mig selv til at skrive til en "Sø-propel"!
Ang diskant-placeringen, så har du da de der spejl-trekanter, som er optimale til det? De er heller ikke så store, så det er bare en "lille del" du skal arbejde med!
Corty: Er altså også helt enig med Cody...Det vil ikke give mening at dele helt op til 800Hz, fra bagagerummet! Det ville også give nogle virkeligt mærkelige "overlaps" med din front, der jo så ville skulle spille fra 800Hz (hvilket slet ikke vil give mening), ELLER varetage samme område og så videre op (hvilket også ville være mærkeligt).
Udover det, kan man altså ikke "dele uden slope"!! Det er en fuldstændig misforståelse...Slope er din flankestejlhed/afbøjning, og deler man uden slope vil det sige 0dB, hvilket betyder at der ingen deling er!
jul 2010
Havde ellers en fed forestilling om den opsætning der.. Mente det kunne blive helt ok.
hva angår A stolpe ur/diskant.. så e det forslag til hvordan man kunne gøre.. hvis det er det man vil have..
Personligt har jeg ikke a stople diskant.. men derimod en lille sød diskret jbl 08 gti liggende i instrument brædtet ved forruden. .. spiller helt fint til mit behov.
Dele uden SLOPE / stejlhed i kurven..burde kunne lade sig gøre med passiv filter.. ved godt det er old school.. men det kan lade sig gøre.. ( eller er rødvinen ikk brændt helt af endnu?..
jul 2010
Det giver selvfølgelig mening med det 100Hz i bagagerummet, den havde jeg ikke lige tænkt over. .. havde ellers en forestilling om det var en smadder god ide og ha hele frekvens området i bass og midbass derfra..
Jeg har bare stadig en idé om at det skulle lade sig gøre.. hvilket det osse kan, men spørgsmålet om hvor godt det så lyder i real life...?
Hmm.. Frederik A.H .. Du skal bare køre med en Purple power 10" free Air enhed i resevehjulet.. det spiller max!!
Helst på en IQ250 watt forstærker.. den er nemlig vild!
apr 2004
Slope betyder, direkte oversat, "skråning", og er den flankestejlhed der er på frekvens-kurvens delinger (roll-on/roll-off frekvenserne).
Så "slope" betyder simpelthen at der er tale om et "delbart" frekvensområde.
Det direkte modsatte af slope, er "fuldtone", da der her IKKE er tale om en fekvens-deling, men istedet at HELE frekvensområdet passerer.
Slope 0dB (ved en given frekvens, selvom det er underordnet) vil betyde at delingen sker med 0dB pr oktav...Med andre ord...Der sker ingen deling.
Så 0dB slope er ren "full-pass", hvilket er grunden til at det er direkte modsigende at sige at man deler uden slope, for slope ER betegnelsen for at der er sker en deling.
Hvis det du mener er, at du vil opnå en mere "kontant/nøjagtig" deling, så er det faktisk lige modsat af "ingen slope", nemlig at des højere dB/oktav, des stejlere (og mere præcis) vil delingen være.
Så hvis man deler med eks 48dB/oktav kontra 6dB/oktav, vil der være en meget mere "præcis" deling ved delfrekvenserne, og "overlappet" vil være meget mindre!
Så ISÆR hvis man nu havde "helt forskellige" enheder til at spille i samme kammer, ville det være ekstra vigtigt at have en så høj slope (dB/oktav) som muligt, da det vil gøre overlappet mindre mellem disse mindre, og dermed eliminere fasefejl og uønsket boost/dæmpning.
Så jeg tror at jeg ved hvad du har ment med det nu...
feb 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 9 Svar: 431
@ Essal: Det er ikke nødvendigvis altid bedst at bruge så høj skæring som muligt, da det afhænger af det enkelte setup. Der er fordele og ulemper ved de forskellige skæringer og det kan også være nødvendigt at mixe skæringer for at få fasen korrekt. Btw. så er der jo også forskel på om der er tale om butterworth, bessel eller linkwitz riley filtre. Derudover er en 6 db skæring ikke nødvendigvis djævlens værk, men kan sagtens være ganske fornuftig at bruge (f.eks. i kombinationen "fuldtone" og "super"-tweeter).
okt 2010
diskanten fra Ree Audio XXX er KÆMPE stor i diameter ... og hvis ikke det kan se rimelig originalt ud skal jeg ikke havde det i bilen. fortrækker den "clean" men 3 kanterne kunne være et bud..
Cody
pladserinen i forruden lyder pisse godt orginalt på 406 syntes jeg så hvis de kan være der uden for meget fikumdik så bliver det nok det..... så må dørsiden vise om jeg kan havde mellemtonen... sku jeg gerne lege lidt med lørdag (køre til huggeren og henter 2 diskant holdere)
jun 2009
Troede da du havde undersøgt lidt om det inden du købte sættet...
jun 2009
Ja så mangler vi bare vejret var en smule bedre...
jun 2009
feb 2010
jul 2010
Skiftede lige den originale HU ud idag.. med Pioneer Mp77! HOLD NU KÆFT hvilken forskel bare ved bytte til denne... ! Det HELT vildt..
feb 2010
okt 2010
okt 2010
apr 2004
Ketil: Ahh...Så stor kan den heller ikke være:- Du kan jo godt lave det "clean", selvom A-stolpen tages i brug. Det er blot et spørgsmål om at der skal være visuel harmoni i det.
Men spejl-trekanterne burde være en oplagt mulighed, ikke mindst tids-mæssigt!
Men det kommer an på hvor meget tid du vil bruge på det...
En anden MEGA fed løsning kunne være at lave en "insert" i toppen af dørsiden, hvor der er noget akustisk frontstof, som diskanten så placeres bag! Det ville gøre den "helt usynlig" og dermed helt clean, samtidig med at du ville kunne ændre vinklingen på ingen tid...Modsat en "fast" konstruktion med diskanten!
apr 2004
jul 2010
Hvis ikke min 1200.1 Ti bliver solgt, så bruger jeg fandme den til 2x12" titanium elite's..
Og min 1000.2Ti til mellemtone og diskant..
Snak om larm i slæden.. Ja tak'
jun 2009
Max fed HU... har selv haft sådan en engang... fandt en på DBA.dk igen så var nødt til at byde på den...
jul 2010
Fandt min på østerbro til .. og hold nu fast.. 650Kr!!! med kvitt. !!
Det er simpelthen den fedeste lyd, og mest elegante design til HU jeg har set/ hørt til dags dato.
Det er Old School , men stadig tids løst design. men fuck det holder hele vejen.
Taget i betragtning at det spiller på standard gear i Mondeo´n.. Det helt vildt til kæmpe forskel..
Can´t wait to get*THE BOMB* fire´d up... Muhahahaaa... ( PG 1200.1Ti )
feb 2010
Lige et lille spørgsmål... Hvordan vil en SQX enhed begå sig i et lukket kabinet? Vil den stadig kunne spille højt?
jun 2009
jun 2009
Den vil lyde rigtig godt i lukket kabinet... men højt... tja... JEG vil ikke synes det er højt ihvertfald..
feb 2010
jun 2009
feb 2010
jun 2009
feb 2010
jul 2010
feb 2010
Nope... Der skal ikke være noget i min hattehylde... Heller ikke 6x9...
Men hold kæft en lang beslutningsfase jeg har gang i...
jun 2009
Ja hvor mange år har du været om at finde ud af hvad du skulle have...
feb 2010
Håber ikke jeg generer nogen med alle mine spørgsmål...
feb 2007
Når det er sagt så har jeg da også lavet min andel af portede kabinetter og endda et par quarter wave transmission lines (min favorit hvis pladsen er til det), og det afhænger helt klart af personlig præference hvad man er mest til, så jeg vil foreslå at du prøver at bygge et portet og et lukket kabinet (MDF er heldigvis ikke så dyrt igen) og prøver at lytte til dem begge for at fastslå hvad du foretrækker.
feb 2010
Tak for dit indlæg... Det gav mig lidt at tænke over... Jeg har tidligere kørt med en subwoofer i portet kabinet, som jeg så solgte videre til en ven... Han byggede så et lukket kabinet til den, og der fik jeg muligheden for at høre hvad jeg mest er til... Og til SQ er jeg da nok også mest til lukket, men da jeg også godt kan lide at spille højt ind i mellem, blev jeg bare lidt i tvivl om hvad jeg skulle vælge... Men har vist gjort op med mig selv om hvad jeg vælger... Nu er der bare et par regninger der skal ud af verden, så er vi ved at være klar hvis alt går vel...
jun 2009
Portede kabinetter kan tunes til en linær frekvenskurve... Så den med at de altid har et for kraftigt peak passer f.eks. ikke... Det kan lyde lige så præcist med portet kabinet som med lukket... (Måske mindre tør i lyden) Og så kan jeg bare godt lide det ekstra Output man får med portet kabinet... lavet rigtigt får det bare lukkede kabinetter til at være kedelige og fesne...
feb 2010
jul 2010
Som Cody nævner, der er masser afSQ anlæg derude såvel som SQ stuehøjtalere der er med PORTET..
Det er kun et spørgsmål og Frekvenskurve og Port tuning..
Der jo heller ingen der siger at anlægget skal køre på fuld " loudness " og +12 i bass.. og bassboost i BUND!!
Stil dit gear ind SQ.. det kan et portet kabinet sagtens klare..
Har ALTID bygget med port.. Og ALTID fået ros og positiv feedback på SQ.
Hellere kunne spille røv hamrende højt med og buller bass med portet.. end med lukket.
Jeg mener personlig at lukket kabinet sætter begrænsninger.. hvorimod åbent har flere muligheder.. .RIGHT?
feb 2007
Min tidligere kommentar var et udtryk for min personlige præference givet de erfaringer jeg har haft med forskellige enheder samt min subjektive holdning til hvordan bassen skal performe. Tror efterhånden at jeg har skrevet det mange gange herinde, men lyd er langt hen af vejen subjektivt og derfor er mine præferencer jo ikke givet at være det samme som dine
jun 2009
Tag lige en pille mere og slap af...
Ordet "ofte" er ikke synonym med "DU TAGER FEJL FOR HELVEDE"...
Jeg bruger ordet "Ofte" fordi jeg især her på BG ser den ene efter den anden komme med det postulat at "portede kabinetter buldrer bare" Og det er jo så forkert som det kan blive, og vidner netop om at de aldrig har hørt et kabinet der er lavet ordentligt... eller bare kun har hørt billigt lort... Derfor er folks mening "ofte" farvet af at de bare har hørt dårlige monteringer eller dårligt grej...
Når du bygger portet kabinet kommer kvaliteten af din forstærker pludselig til at betyde ekstremt meget... For nu er der pludselig krav om at forstærkeren skal have en god kontrol med enheden da kabinettet nu ikke længere fungerer som trykkammer... Dette glemmer mange og tror at fordi deres GZNW 12 enhed runger ad helvede til i portet kabinet, så er det pga, kabinettet og ikke fordi de trækker enheden med en elendig Xzound madness forstærker jo... For den har jo watt nok... (Selv om watt ingen betydning har for forstærkerens evne til at kontrollere enheden)
Så rolig var ikke et angreb på dig... men en mere generel observation...
jul 2010
Som nævnt er det vigtigt din forstærker/ forstærkere har god kontrol over sine effekter og ydelse.. og samtidigt er strømstærke da enheden nu vil have langt mere plads og godte sig i.. og vil kræve mere..
Ja, det aldrig let.
Tænk engang..
Den skal bare ha " CIRKA" 75 liter...
på med en Phoenix gold MS2250 og vi var KØRT!
feb 2007
Er helt enig i at mange køber de færdigbyggede "one-size fits nothing at all" kabinetter (eller bygger kabinetter i tynd mds/spån plade der vibrere mere end et stykke legetøj på en sexmesse) og derfor oplever mildest talt ringe performance fra deres enheder og så skyder skylden på kabinet typen fremfor kabinetkonstruktionen.
Enig i din observation ang. forstærkere. Har fået nogle underlige blikke en del gange når jeg har sagt at watt langt hen af vejen er underordnet så længe forstærkeren kan levere en ren sinuskurve ved det lydniveau jeg har brug for.
jul 2010
Denne sætning --> at watt langt hen af vejen er underordnet så længe forstærkeren kan levere en ren sinuskurve ved det lydniveau jeg har brug for.
Kunne forkortet ned til
Phoenix gold M + MS + MPS serien / Titanium serien og ELITE serien..
jun 2009
Ja og SQ var en by i rusland tilbage i 90'erne... Det er også sjovt nok der mange af myterne omkring både enheder og opbygning af subkasser stammer fra...
Og ja M serien godt du nævner den... Den første PG serie af forstærkere, der faktisk er lavet i kina og IKKE i USA...
PG lavede jo nogle fantastiske forstærkere... der desværre i 9 uf af 10 tilfælde blev brugt til at drive CV enheder i forkert byggede kasser og derfor aldrig kom til sin ret...
Tager vi så f.eks. strokeren og sammenligner den med nutidige subwoofere, og i tidssvarende prisklasser, Så kommer de op og konkurrere med DD's 3500 serie, hvis vi altså er venlige... (for med inflation osv. så er vi nok oppe i 9500 serien... Men vi tager 3500 serien for at være venlige... ) Så har Strokeren ikke en chance.. Der vil DD enhederne tørre røv med strokeren og efterlade den grædende tilbage...
Og vi kan tage PG og sammenligne med nutidige forstærkere... Så sammenligner vi jo med Audison, STEG, (Selv om de er væk nu) Eller Mosconi... Måske endda Zapco der jo som bekendt faktisk var til stede da PG var på sit højeste... (Og var bedre) Og PG bliver sejlet agterud da datidens teknologi altså er forældet... Men den gang var det cremen af cremen og selv i dag skal du jo op i førnævnte producenters Størrere serie før du kommer op og slår PG... Men tiden er løbet fra PG og CV... og det er synd, men også en god ting... Det betyder at de nu er nødsaget til at oppe sig en del for at komme ind i gamet igen... Se bare på PG's Rædselsfulde RS serie og så de nye de er kommet med... stort spring... Eller CV's Vmax serie der for få år siden var kinaplastik med et fancy navn på, mens den nyeste serie faktisk er værd at bruge penge på... De har bare lang vej tilbage til toppen...
jul 2010
Som du selv nævner, så er PG på vej igen.. men vejen er lang! .. de er med i AMP of America igen.. og dette skal de leve op til.
Tiden ændre sig.. og det gør elektronikken osse, i samme stigning som økonomien til det.
Ja.. CV DC 12D serie, med en PG M serie dengang kunne larme højt.. og strokeren var kongen.
Tiderne skifter og vi vil ha mere for pengene.. og bedre lyd nu.
Her er det svært, for der ER mange gode USA mærker som kunne deltage.. ikke kun PG.. men Zapco og andre..
men igen.. du finder det ikke på de danske hylder.. og hvorfor? Det er for dyrt til danske penge punge!
Amerikaner jubler over Pg´s gennembrud i 2011 og frem.. efter at være i AMP of AMERICA igen.. og mange inde på PG Phorum taler om fornyelse og forbedringer.. men stadig er der lang vej.. ja.
Som du ved, så er jeg mere end glad for mit gear.. det er stadig det gode gamle. .og jeg er mere end tilfreds med lyden...
Skulle jeg have samme lyd... ja, så vi tilbage til det med pengene!
Det ville koste mere end det tre dobbelte og få det samme i nyt grej.. af andet mærke i samme kvalitet.. Effekt ikke at glemme!
Så med de ord.. ja, PG har haft deres stormagts dage.. og skal virkelig oppe sig hvis de skal tilbage dertil igen... hvilket ikke sker i min tid.. tror jeg!
Derimod syns jeg det er fedt med old school grej, som folk kender.. ved det er svært og skaffe.. ved det spiller fedt.. ved det virker trofast.. har en super fed historie med sig.. og er monteret i en VOLD BLÆRET CHEVY..
Igen... hver vores smag.. hver vores økonomi.. og hver vores hørelse!
G´nat derude!
jun 2009
tiden er løbet fra pg se bare på det de laver nu... Til samme pris kan andre mærker levere kraftigere og bedre lyd...
Ps det gamle og grej passer sgu også bare bedre ind i en gammel chevy...
til sammenligning er min Lancer jo nærmest en computer på hjul... Der ville gammelt klassisk grej fra pg måske ikke passe nær så godt... Nok derfor mit grej bliver fra Mosconi/Gladen med streaming og DSP og BT og aux og bla bla bla... Altså flere computere...
jul 2010
Jeg stiller gerne op i " People´s Choice " mod dig Cody..
jul 2010
jun 2009
new Tech VS old school ville dog være en sjov sammenligning i EMMA og dB-drag... Hvor udseendet ikke tæller...
jun 2009
jul 2010
Men som du selv nævner: Newtech VS. Old school.. Gear stuff and sound compare!
Hell yaa... vi burde gøre det!.. Not the Car... The Sound!!
jul 2010
Se det er SATME god underholdning!!..
jun 2011
@corty75, du må vide hvor de har ligget på skalaen der i midt / slut 90'erne ? Jeg havde ingen anelse men jeg syntes de gjorde det godt dengang med mine Boston højtalere
jun 2009
Men kan se at den Nissan kører rundt med Audio Systems nye serier...
Men stemte altså på impalaen...
jun 2009
Vil næsten gå så langt som at sige at PG's mindste serie fra dengang rent lydmæssigt nok svarer til Rainbows største serie nu...
jul 2010
Hva angår PG saphire..
Så var det en mega fed model, lille og super kraftig .. DENGANG.. Tri- linaer.
Det vil sige den lille satan kunne drive RIGT / LEFT & SUB på 2 udgange.
Dog skulle man dele sin sub med passivt filter.. det gjorde man dengang..
Den kom i 1995. og kostede 2295Kr.
Sammen med boston Pro serie gik det rigtig godt i spænd..
Mener det ydet op imod 300Watt 1 ohm bridge..
opgivet til 2 x 75.. var den oplagt til 0-150Watt klassen..
Har vist nok en HI-FI avis fra dengang.. Kigger lige
jul 2010
Kom ikke her og sig CORTY75 ka sit Shit med PG!!
jun 2009
Puhha ja... passive filtre... Til subs... Ah ja hvor er fremskridt nogle gange en velsignelse.. Når man kan få DSP'er hvor der kan vælges frit mellem flere typer af filtre... Flere flankstejlheder.. Flere delefrekvenser...
Ja det er længe siden at 7 bånds EQ var vildt og at trilinear mode var nyt og spændende...
Selvfølgelig det var også dengang at et komplet bilstereo kunne bestå af en autoradio, Nogle PA højttalere i bagagerummet, trukket af en purple power forstærker... Og så syntes man det var fedt... Det tror jeg ikke mine ører kunne holde ud mere... Enten er jeg blevet gammel eller bare meget kræsen...
jun 2011
Havde også en monoblok fra monacor, der dengang også var noget med til en 10" pioneer med impp cone, begge ting blev desværre stjålet
Det må jeg give dig corty, du er ligeså nørdet på område som jeg er omkring live-lyd
jul 2010
Gang i de pg 3.0x og ud med armen i karmen..
Med nutidens headunit og fede kabler, så bliver du noget overrasket over hva de små sataner kan lave.. Og de er super let drevne.. Kræver næsten intet..
Kom igang
jul 2010
Længe siden.. Ja, siger Rockford fosgate symetry dig noget?
jun 2009
Shit så er der Old school DSp for alle pengene... Det var jo nyt og spændende... i dag er tiden løbet fra den... Men den er også fra før jeg reelt begyndte at rode med det rigtigt... Det var jo kun det man læste om... i folkeskolen...
jul 2010
Hahaaaa... ja det var dengang du stadig læste om ICE.. !
Min kammi smed den i sin Ascona b, med 4 Stk 12" ZOMAX fra DLT i Vanløse.. .. Hold nu kæft det virkede dengang.. Med deres punch power serie 500.2.. 2 stk.. Bridge, og resten var på en 200.4 power. tror det var noget pealess mellemtone og horn diskant..
Benjamin fra B2 var med til at stille på det dengang.. og selv han var begejstret over de stakkels Zomax enheder
Uden ekstra strøm eller noget.. vi mente jo at det var konge nok og smide et diesel batteri i på 110 Amp..
Når man tænker tilbage på det " lort" man byggede, og ren faktisk var tilfreds med dengang.. ja så ryster jeg sku på hovedet idag!
Ja.. og nu har man bygget sin drømmevogn.. med alt det man ikke kunne købe dengang pga tid og penge.. Jeg må sige. .min rejse i bilstereo tiden har været lærerig.. og stopper sikkert heller aldrig.
Det jo PISSE fedt..
feb 2010
De originale højttalere gør det faktisk meget godt med den nye HU... Skal dog skiftes når pengene er der...
jul 2010
Jeg er helt enig.. Bare at skifte til bedre HU er en mega verden til forskel!!
Der går dog lige et par timer inden Chevy´n ska ud igen.. Husk forresten og stem i udfordringen..
Jeg valgte og udfordre den højst bedømte bil herinde.. bare for at drille.. og ha det skægt..
feb 2010
jul 2010
Som sagt.. det er bare for drille og lave lidt skæg i gaden!
Jeg er nok den bedste taber i sådanne situationer.. tager dt med smil..
Jeg kan jo osse allerede glæde mig over at Chevy´s for stemmer i denne udfordring.. .. bare det i sig selv er en sejr for Chevy´n og dens komplet skøre ejer..
feb 2010
Ejeren kan jeg ikke rigtig udtale mig om, da jeg ikke kender ham så godt endnu... Men han virker til altid at være i godt humør...
jul 2010
feb 2010
feb 2010
Hvad får folk disse kolde dage til at gå med?
jun 2009
feb 2010
Men håber da ikke for dig at du skal gå ledig længe... Regningerne bliver jo ikke mindre af at man ikke har noget arbejde... Tværtimod...
jun 2009
feb 2010
jun 2009
feb 2010
jun 2009
feb 2010
jun 2009
Jeg nægter at arbejde inden for pædagogik og ældrepleje.. Og rengøring.. Rengøring nægter jeg alene fordi med min højde er alle arbejdsredskaber for korte, og det vil ende med at ødelægge min ryg...
Har lige opdaget et stillingsopslag som Folketings-betjent inde på "Borgen". (vagt-funktionær) Så det søger jeg også...
feb 2010
Ej, jeg skal nok prøve at høre lidt rundt omkring... Min familie har et rimelig stort netværk...
Burgermeet Revival