{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
814 visninger | Oprettet:

kampen for en bane til de unge {{forumTopicSubject}}

hvad er grunden til at vi unge ikke kan få en bane til at køre race på i weekenden. der er jo massere af steder hvor der er plads til os så hvis der er nogen der har samme mening som mig så lad os samles og prøve at gøre noget ved det for det bliver jo holdt lige meget om vi har et sted eller ej så syntes vi skal se hvor mange vi kan få med og så køre ind til christiansborg og køre vider til rådhuspladsen som en lille demonstratin så de kan se hvor mange unge der har brug for en og når de unge kan få et ungdoms hus ved at smadre KBH kan vi vel osse få et sted til at kører race ved at demonstrere fredeligt.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  kampen for en bane til de unge
  • #1   25. okt 2007 LOOOOOOOOL

  • #2   25. okt 2007 haha fulgebryst. smiley

    men altså. wtf to do? sker jo ik noget. smiley


  • #4   25. okt 2007 haha

  • #5   25. okt 2007 så er der kom nyt billede

  • #6   25. okt 2007 Alle snakker om det, men ingen gør noget ved det.

  • #7   25. okt 2007 det er der for vi skal finden en dato

  • #8   25. okt 2007 det er jo useriøst

  • #9   25. okt 2007 rasmus:

    fuldstændig enig - der har været nogle møder blandt klubber, men vi mangler at komme ud til offentligheden -

    jeg har skrevet et par mails sammen med en fra station 2 - jeg håber på hun er frisk på et interview og en udsendelse om en bane til os - eller 3 - en i jylland, en på fyn og en på sjælland.

    jeg aner ikke hvad det koster at få lagt noget asfalt - men lad os sige at hver enkelt person der har en interesse smed noget så lidt som 100kr ville vi nok være et godt stykke af vejen.


  • #10   25. okt 2007 tonni, tror mere du ska smide 1000 for alle der har lyst hvis det overhovedet sku være en smule realistisk.. jeg ved, fra en klub jeg engang var medlem i at de fik lavet en gokart bane til 9mil.. så er der støj krav og andet fis ved siden af

  • #11   25. okt 2007 jeg sys det med 100 kr er helt ok


  • #12   25. okt 2007 @Tonni L:

    Nu er det nok ikke asfalten der kommer til at koste mest, men nærmere grunden, godkendelserne, sikkerhedsforanstaltningerne, osv. Jeg er ret sikker på at det vil blive betragtet som en egentlig racerbane, og skal derfor opfylde nogle miljøkrav, især mht. støj.


  • #13   25. okt 2007 Se din egen profil: Alder 59år og fra Nordjylland.
    Det virker enormt seriøst at du skriver vi unge, og vil lave noget i KBH.
    Men ikke kan skrive sandheden i din egen profil.
    Hilsen Niels Erik


  • #14   25. okt 2007 ja men i glemmer jo bare lige en ting...

    vis der nu bliver lavet en bane osv... kræver det jo stadig at der er politi og en ambulance vis der køres...

    og det er det der er problemet i dagens danmark, det er sparet væk...

    for at få et sted og køre er vel ikk problemet... men det med at det skal forgå "under opsyn" vis man kan sig det sådan, det er det der er problemet...


  • #15   25. okt 2007 det var en fejl fra mig stå jeg er 23 nu

  • #16   25. okt 2007

    ville være fint hvis man kunne få ræs ind på lukkede baner osv. og væk fra vejene, helt enig.

    men: så de kan se hvor mange unge der har brug for en ?

    hvem er det lige der har BRUG for at køre ræs hvem er det lige der bliver syge hvis de ikke får deres daglige potion ræs. ? det var sku da en underlig ting og skrive.

    og hvis der virkelig sider nogle derude der er dybt afhængigeaf og køre ræs så burde de sku da søge læge, eller melde sig ind i noget rally klub eller lign.

    bare et lille surt opstød, overfor dem der mener det er livsnødvendigt at køre som sindsyge og udsætte andre for fare uanset om de vil være ved det eller ej. men sådan er 99% af alle ræs jo i sidste ende.

    derfor fint med et forsvarligt sted at køre, for dem der ikke kan lade være at gøre det på vejene.

    "Stavefejl er gratis"


  • #17   25. okt 2007 Hvad er det i vil have? racer-, 201m-, 402m bane?
    Der er da trackdays på Padborg Park
    Der er 201m i Holeby
    Der er 402m i Vandel
    Er det fordi i ikke vil betale for det? Ingen hænder, ingen småkager..


  • #18   25. okt 2007 problemet ligger i det sikkerhedsmæssige.... der skal være ambulancer og brandsluknings anlæg.... plus selvfølgelig støj krav, køb af ejendommen... der er ingen kommuner der il være med til det....

  • #19   25. okt 2007 trackdays koster ca 500kr + halvårligt indmelding på 500kr.


    jeg vil hellere betale et enkeltbeløb og have banen kvit og frit - og sådan SKAL det være - for ellers går pengene tabt i administration - staten skal IKKE være inde i den sag - vi skal SELV stå for at samle pengene sammen og overtale staten om et sted hvor banen skal være.


  • #20   25. okt 2007 hva med roskile teknisk.. kunne man ikke leje sig ind der i weekenden? der er jo det hele.. tror gerne, kan ihvert fald snakke for mig selv.. at folk vil betale 100-200 for at køre lidt og kigge smiley

  • #21   25. okt 2007 hvorfor skal der være ambulance ? trackdays køres uden ambulance - det må være ansvar for egen regning.

    dog ville det jo være smart nok med en brandslange man kunne trække ud.


  • #22   25. okt 2007 møske er jeg fra aalborg men køre tit til glostrup for er oprindeligt fra Glostrup så vil godt tag på striben med min venner fra KBH

  • #23   25. okt 2007 Der vil jeg give Rasmus ret...
    Hvordan skal banen så vedligeholdes hvis der ikke bliver givet penge til det?!


  • #24   25. okt 2007 Rasmus øhh er det måske hver fredag der er race( de punkter du har nævnt ) det har ikke noget at gøre med at betale !!!

  • #25   25. okt 2007 hvad er problemet at forsøge at få et budskab ud til ALLE unge der har en bitte smule interesse ?

    Hvis ALLE der har en lille interesse smider et lille beløb, så løber det sgu hurtigt op - ikke noget med et fast beløb hver gang man kører, eller et fast månedsbidrag - et enkelt beløb, og så kan man bruge banen som det passer en - om man så kommer én gang om året eller 4 gange om måneden - så er 100kr sgu stadig billigt sluppet - jeg er da godt klar over at en bane ikke er billig, men de må vel for fan da også kunne hjælpe til hvis vi viser initiativ.


  • #26   25. okt 2007 Et lille beløb? En vej koster 20kilo per meter at lægge asfalt, hvis du skal have 402 meter PLUS 800 meter bremse PLUS en tilbagekørsel PLUS parkingsplads, så bliver det hurtigt dyrt... Og det er UDEN prisen på underlaget, som også lige skal til...

  • #27   25. okt 2007 8040000kr.... for 402m. så må i bare bremse på en mark smiley

  • #28   25. okt 2007 Asfalt er dyrere end man lige skulle tro, ja. Og som sagt så er det en af de mindste udgifter ved sådan et projekt.

  • #29   25. okt 2007 Rune ja det er en god ide smiley

  • #30   25. okt 2007 Alen p, "når de unge kan <b>få</b> et ungdoms hus.." "..kan vi vel osse <b>få</b> et sted til at kører race.."
    "Få", læser jeg som det er noget de vil ha' gratis.. Det er derfor jeg spørg om det er fordi de ikke vil betale.. Og nej ved godt det ikke er hver fredag, de nævnte events bliver holdt. Og kan selvfølgelig kun tale for mig selv når jeg siger, at jeg tror det ville blive for kedeligt hvis man var der hver fredag..


  • #31   25. okt 2007 det lyder som om der ingen der vil møde op ind i KBH hvis det bliver til noge med en demonstratin

  • #32   25. okt 2007 kim R

    Hvis du boede i f.eks Nordjylland, ville du så køre hele vejen derind, betale for broen osv. for at køre rundt et par timer og så hjem igen?


  • #33   25. okt 2007 lad vær med at kalde det en demonstration - kald det et opvisning / møde hvor vi vil vise hvor mange vi reelt er - selvom det nu kun bliver en brøkdel af os der møder op.

    for jeg går IKKE samme vej som idioterne og deres ungdomshus.


  • #34   25. okt 2007 Rasmus N gør det næsten var lørdag når jeg har fri

  • #35   25. okt 2007
    til at starte med skulle i måske prøve at kontakte gruppe som står for striben esbjerg og høre om hvordan de kæmper for at lave noget, det er en evig kamp, kan jeg sige. der loves og loves, men der sker intet, men i kan måske få en hel del erfaring om hvordan i skal takle en del af problemerne. og der har jo også været en optog af biler igennem esbjerg for at gøre offenligheden opmærksom på problemet,
    Hilsen Kim G



  • #36   26. okt 2007 I glemte en meget vigtig ting:
    Være fælles om at få de personer væk, som opføre sig tåbeligt, ved at drikke alcohol eller køre åndsvagt mellem andre menesker og biler.
    Idag gør i jo ikke noget når nogle få skaber farlige situationer-Der bør arangørene holde sammen og bortvise disse personer, samt fortælle andre arangøre at de personer ikke er velkommen i en krortere eller længere periode-Og så skal det håndhæves!!
    Meldinger fra arangøerne om at "vi vil ikke lege politi"
    er med til at myndighederne ikke tager jer seriøst!!
    Hilsen Niels Erik


  • #37   29. okt 2007 Jeg synes oz vi skal få fingeren ud og komme igang..

  • #38   31. okt 2007 hvis der skal laves en bane fra starten af med ny asfalt og det hele bliver det satme tæskme dyrt det kan jeg godt sige jer nu. jeg arbejder med asfalt til dagligt i hele midt og vest jylland, og en asfalt der skal kunne holde til presset og varmen osv. entrepenør arbejde koster kassen.

    men lad os bare sige at en gammel plads eller en gammel forfalden bunke lort af en flyveplads fx. med asfalt af typen AB (Asfalt beton) eller SMA (SkærveMastiks) det koster ca. 650 - 850 kr. pr. tons, og der skal lægges ca. 70 kg. pr. m2. plus et stort maskin hold, som det jeg er på koster ca 2200 - 2500 PR. TIME. bare så du/i kan danne jer et overblik af det. men ellers find nogle sponsere og få tilskud fra staten til det og så få samlet pengene et sted på en lukket konto hos et firma eller en form for sponser, ikk en privat for så kan han jo bare stikke af med hele lortet. men syns det er en mega fed idé og ønsker jeg al mulig held og lykke med det... Mange venlige hilsner her fra.


  • #39   31. okt 2007 jeg vil tro det kommer til at koste et sted op mod 750.000 - 1.300.000 for en komplet bane, men det ultimative ville da være at finde en flyveplads med det hele og bare noget andet asfalt på. enten AB eller SMA.

Kommentér på:
kampen for en bane til de unge

Annonce