{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.319 visninger | Oprettet:

Lovlig ræs! {{forumTopicSubject}}

Ja vis nu man fand et sted hvor man kunne få langt noget asfaldt til ræs samt en pakerings plads. Det hele ville så blive indhegnet så det ikke er offentlig så må der jo køres lovlig ræs.

Men så kommer det største problem og det er jo penge kræver jo man finder en som vil indvistere penge i det, men de skal jo betales tilbage samt der skal jo være noget vedlige hold ved det hele.

Alt i alt så går mit spørsmål på hvad ville være en remlig pris at tage, her snakker vi per mand.

Hilsen rasmus


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lovlig ræs!
  • #1   17. mar 2008 følger lige med

  • #3   17. mar 2008 det ved jeg men var ikke det jeg spurte om. ved godt alle de andre ting men det jo ikke noget med hvad folk vil betale.

    for ja selfølig skal det os være i orden men vis folk ikke gider betale for det er der jo ingen grund til at snakke med møndihederne om det.


  • #4   17. mar 2008 Ikke snakke med myndighederne om det? er det ikke lidt naivt at tro man kan skjule det for offentligheden vis det også skal kune drives så der er nogle penge i det...

    en 50-150 er ikke unormalt når det er lovligt race på div. flyvepladser rundt omkring og det er hvertfald godt besøgt, men der er jo så også ambulance tilrådighed.


  • #5   17. mar 2008 kommer and på hvor den kommer til og ligge for hvis det er i jydeland ville jeg ikke give en krone da jeg aldrig ville komme der over

  • #6   17. mar 2008 Du kan ikke bare snuppe en mark, asfaltere den, og så bruge den til ræs. Du skal have stedet godtkendt til ræs af myndighederne. Husk forresten også, at færdselsloven også gælder på privat område.

  • #7   17. mar 2008 siger ikke der ikke skal snakkes med møndighederne men vis der ikke er nogen støtte om det at man skal give et beløb vær gang er der jo ikke grund til det. men er støtten stor nok og det økonomiske er styr på så kan man jo gå vider til dem men ikke før.

    er min mening.


  • #8   17. mar 2008 færdselsloven gælder vis det er ofenlig til gængelig men ikke vis det er hegnet ind og man skal betale for at komme ind så gør den ikke.

    og hold jer nu til mit spørsmål for alt det andet ved jeg godt.

    *Den blå bisse "Racers By Night" det jo kun vis du kommer men vis du ikke har bedre svar så. men kan ikke se nogen steder hvor der står det er jylland men er hele landet jeg snakker om.


  • #9   17. mar 2008 Tvivler på man kan hive folk til de fleste streetracers gør det jo for spændingens skyld og undergrunds atmosfæren...

    Der er jo en masse af de lovlige race rundt omkring det meste af sommeren, men det er faktisk kun dem som virkelig går op i det som dukker op, og deres venner (ikke sagt der er øde, men der burde være langt flere mennesker taget i betragtning af det er lovligt)... de normale fredags racere køre hellere til esbjerg eller vejle, i stedet for at støtte op om det...


  • #10   17. mar 2008 ja det sandt men folk bliver jo os sure når politiet kommer også der ikke er noget ræs.

  • #11   17. mar 2008 Du ska også have en forening for det kunne lade sig gøre .
    Der med opforeder jeg at i alle melder sig ind i Striben-Esbjerg 100 kr om året . Læs mer om det her www.striben-esbjerg.dk


  • #12   17. mar 2008 Færdselsloven gælder, hvor normal færdsel forekommer, og hvor intet andet er fastlagt.

    En anden ting du skal huske på er, at selvom der på et område udenfor færdselsloven sker en ulykke, så er det færdselsloven, der afgør skyldsspørgsmålet. Desuden skal du huske, at der kan opstå betydelige problemer med forsikringer af færdsel på et "out-of-law" område. Skader der sker på personer eller materiel på et sådant område, vil normalt ikke være dækket af hverken ansvar eller kasko.


  • #13   17. mar 2008 Ja men de dukker også troligt op weekenden efter? Folk vil gerne bare brokke sig, enten er det vejret, fremmødet, politiet eller folk der opfører sig mærkeligt, der er altid nogle der skal stå for tur hver søndag/mandag desværre...

    Skulle jeg endelig lave det, så havde jeg lavet det som en forening med et årligt kontigent også et entre gebyr som er variabelt alt efter om man er medlem eller ej, kører eller tilskuer.

    Etc. 500 i årligt medlemsgebyr som giver medlemmerne første ret til pladserne, også etc. 50 kr. pr. aften for medlemmer og 100 for ikke medlemmer. 20 for tilskuer


  • #14   17. mar 2008 ikke for at være alt for sur men ved sku godt alt det i skriver men det eneste i ikke kan eller gider svare på er mit spørsmål syns ikke det er så svært at svare på.

  • #15   17. mar 2008 .::.Who.Am.I.?.::. Tak det var sådan et forslag jeg gerne ville have takker. flere er velkommen.


  • #16   17. mar 2008 Rasmus: Fint - jeg skærer ud i PAP:

    1. afsnit: NEJ! Det vil ikke umiddelbart være lovligt at køre ræs, blot fordi det er indhegnet. Det kræver (som nævnt) kodkendelser af miljøstyrelsen pga. støj mv.

    2. afsnit: Få en godkendelse først, så kan du drømme videre! Du kan (som nævnt) danne en forening, hvor kontigentet er fastsat af de udgifter, der er forbundet med driften af området.


  • #17   17. mar 2008 Torben B du skal ikke skære noget ud for mig du kan jo bare svare på det som jeg har spurt om. og ikke alt mulig andet.


  • #18   17. mar 2008 Rasmus: Beklager - mit sidste indlæg saksede andre indlæg.

    Alternatvt kan du oprette en støtte-fond (Rasmus' ræcer-fond), og bruge fondens midler til drift af stedet. En fond giver AFAIK nogle skatte-fordele i forhold til en forening. Men for at finde ud af det, må du sætte dig ind i fonds- og foreningsret.


  • #19   17. mar 2008 Torben B det var jo os en mulighed. takker


  • #20   17. mar 2008 Tror det man især skal passe på med er at prisen bliver for høj.. vi kommer jo alle for hyggens skyld.. og hvis det koster for meget og køre kan det være med til at folk vælger de ulovlige træf/ræs istedet.. Er jo i forvejen en dyr hobby vi har..

    Er ik i tvivl om at Rasmus sætter sig ind i alt omkring dette siden han stiller et spørgsmål som dette.. og vil da prøve og svare på det der bliver spurgt om.. hehe..

    Men omkring 20 kr pr tilskuer er en fin pris.. det løber op i mange penge samlet.. men er ik ret meget for den enkelte.. men prisen for dem der skal køre må i hvert fald ik overstige 100,- (absolut max) da det også kan løbe op i rigtig mange penge på en mdr hvis man skal køre fredag/lørdag hver weekend som mange jo gør nu...

    Og det med en forening ville være en god idé.. hvis man betaler et årligt kontingent kunne man lave et medlemsblad der udkommer et par gange om året med diverse nyheder, arrangement-kalender.. billeder/artikler fra diverse arrangementer osv.. her er der så også mulighed for at få sponsorer med ind over mod at de får reklameplads..

    Ja har masser af idéer.. hehe... kniber bare lidt med tiden indimellem til virkelig og gøre noget ved det...


  • #21   18. mar 2008 Rasmus... vi venter lige til Lørdag med at gå vidre med det her... så tager vi en god snak til Vejleraeserne's møde om hva og hvordan... altså skabe en forening med flere hundrede medlemmer er ingen problem... få godkendelser osv. er et problem men som nok skal løse sig hvis vi får nogen firmaer i området med på ideen, så kan vi presse kommunen med hjælp af dem... færdsels regler gælder stadig ja men politiet skal have en skriftelig tilladelse for at træde ind på området og fra de kommer med den jamen der sker der jo nok ikke så meget ved at køre 83 ;), ang pris... tror jeg Christina B har ret vi snakkede i tlf igår om det Rasmus og mener bestemt ikke det må blive over en 50'er eller måske 100 pr. bil eller sådan... men til alle DETTE ER STADIG KUN OVERVEJELSER dette forum er for at høre en idé til hva vi kunne kræve... og vi kender alle regler da de er ret nemme tilgængelige men tak for alle jeres rettelser og henvisninger... (men vi ved det godt)
    MVH Ronnie (Formand)


  • #22   18. mar 2008 Glem det, det kommer aldrig til at ske i Kongeriget Danmark ... problemet i dk er at alle forbinder ræs med dødskørsel og sålænge folk ser det på den måde sker der ingen forandring.....

  • #23   18. mar 2008 problemerne er mange men det allerstørste er nok du skal have et godkendt banerelemant og det er der ikke rigtigt nogle der godkender bare sådan lige i gamle dage var de jústitsministeret der godkendte det og siden færsels styrelsen og nu er det lagt ud til de lokale betjente som heller ikke ved hvad de relemant skal bestå af .men held og lygge med projektet ps det der pisser mig af er de idioter der ødelægger de for os der gerne vil køre det lovlige ræs de der ligger og køre ræs hvor det er fuldstændigt sindsygt men igen bare min mening men held og lykke med projektet...michael

  • #24   19. mar 2008 en 100-150kr for at køre ville være rimeligt. men det lader sig desvære ikke gøre sådan bare lige...men hirstorisk race midt i KBH er intet problem..så længe der er en kongelig der deltager kan alt lade sig gører

  • #25   19. mar 2008 ap A: Det har intet med de royale at gøre - det har noget at gøre med tilladelser. Hvis man får et seriøst og gennemtænkt project stillet på benene, så er det ikke umuligt smiley

  • #26   19. mar 2008 Det er fint nok det hele, men om det er selve streetracet der trækker folk til, eller om det er kombinationen af race og spændingen i at det er ulovligt ved jeg ikke.
    Om ikke andet, kunne i jo dukke op på Avedøre Holme d. 12 april når Streetfire prøver konseptet af med lovligt Streetrace i København.
    Her vil vi så finde ud af om der er et behov for en lovlig streetracing bane i Danmark og om interessen er stor nok til at lave en sådan bane.
    Kommer der hverken kørerer eller tilskurer er der ingen grund til at bruge mere krudt på det, og omvendt kommer der mange kører og publikum, ja så skal der sættes alle sejl ind for at vi får en permanent og stilfuld bane i Danmark, og gerne i københavnsområdet i første omgang.
    Støt også op den 24 maj når der igen køres streetrace på samme strækning


  • #27   20. mar 2008 Husk der også skal være en ambulance og rednings folk, samaritter til stede ved hvert race og de kan lejs i tyskland for min 3000 kr pr. gang.

    Tror nu der er godt vi har vandel og padborg park indtil nu, det er et større projekt og starte, også selv om man har for mange millioner der keder sig.

    Tror du skal stoppe lotto gevinsten i lommen og bruge den på dig selv i stedet for..!


Kommentér på:
Lovlig ræs!

Annonce