{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.077 visninger | Oprettet:

Oprør {{forumTopicSubject}}

Hey Bg.

Jeg hedder Dennis Juelkjær, og er medstifter af foreningen Streetlegal.dk.
Nu er jeg ikke længere en del af Streetlegal.dk da der kom nogle små-problemer i vejen for samarbejdet.

Så sidder jeg med en lille tanke, som kan være med til at skabe opsigt, og sætte gang i tingene, på landsplan.

Derfor titlen: Oprør.

Jeg sidder og tænker på om man måske skulle lave en oprørsgruppe her på Sjælland, som måske en gang i måneden afholder noget hyggelig samkomst på Christiansborg, eller lign.
Vi samles et par stykker venner og bekendte, smider vores biler, og tager en pølse eller to.

Så er der vel nogen som kører lidt aggresivt osv.

Alt ialt, dette kunne blive til en oprørsgruppe, ligesom med ungdomshuset, de fik intet i form af stille dialog, men da de brændte halkvdelen af Nørrebro ned, fik de et nyt sted....

Jeg må ærligt tilstå, det er sku uheldigt at vi har en regering som ikke vil lytte, før problemerne er så store at de ikke kan ignoreres, også derfor jeg tænker på om dette kunne være metoden til at få gang i tingene?

Hvad syntes i?

Jeg syntes et sted, det virker fornuftigt, når de ikke vil lytte på andre måder.

Men det er bare min mening.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle et skab 700 kr.
  • Klippet buskas ned 1.500 kr.
  • Montere kattelem og lave hul 1.500 kr.
  • Sætte køkkenlåge fast igen 750 kr.
  • Udskiftning af termostater på 3 radiatorer 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Oprør
  • #1   20. dec 2011 Hvordan kan du sammenligne det at spise en pølse med at hærge en bydel?

• #2   20. dec 2011 Tror sgu ikke det hjælper noget må jeg indrømme... :-s

• #3   20. dec 2011 og så skal vi høre den her når paderne forfølger os!
    http://www.youtube.com/watch?v=qEUtfGO8il4

• #4   20. dec 2011 - TTH -steffen HAAHAH... jeg tænkte præcis det samme....

• #5   20. dec 2011 altså... endnu en flok mennesker uden for pædagogisk rækkevidde. Men istedet for sten og molotovcoctails, så skal det være med biler og pølser...

Go' fornøjelse med dét projekt

• #6   20. dec 2011 Tth

Hvis vi er tilpas mange kammerater som parkerer et så centralt sted i kbh, vil det blive en uprovokeret lock-down af kbh...
    Altså bare min mening..

• #7   20. dec 2011 jeg ku godt spise en pølse med brød smiley

• #8   20. dec 2011 Men hvad er det præcist der vil opnåes?
    Penge til en bane eller hva?

• #9   20. dec 2011 Jimmi h

Jeg er altså fornuftig nok af sind...
    Jeg spørger bare hvilke metoder der så ska i brug for at komme tættere målet...
    Siger ikk det blir sådan her, men spørger om det ku være en fremgangsmåde?

• #10   20. dec 2011 PSA

Det som ingen har opnået endnu...
    Opsigt og omtale, hvor regeringen tvinges til at gå i dialog...
    Nej ikke penge, men de skal bidrage for at vi kan løse problemet i fælles interesse, og det gør vi bedst ved at de osse byder ind med deres synspunkter, så vi har dialogen igang...

• #11   20. dec 2011 Kommer fra fyn med jeg er frisk! Vil da gøre alt mod den lorte regering og de røde hunde !

Jeg smider bimmern midt på vejen, så der kø! HAHAHA

• #12   20. dec 2011 Smid i bare jeres biler midt i 'KBH.. Så får i hurtigt en lille hilsen fra Politimesteren.

• #13   20. dec 2011 Jo jo vi hilser igen...
    Men hvad så når de har forsøgt alt, og vi stadig er urokkelige?

Så er de tvunget til at tage konfrontationen, og snakken, så vi finder løsningen...

• #14   20. dec 2011 nu det jo ikke bare at smide bilen? det jo kampvogn! smiley

• #15   20. dec 2011 Ram$e

Jeg satser.ikke på noget, men jeg syntes dit forslag er guld...
    Du kæmper på godt og ondt...

• #16   20. dec 2011 Dennis uanset hvor meget du og andre tigger og beder så kommer staten aldrig til at bruge penge på et sted hvor man kan køre lovligt race...

• #17   20. dec 2011 Vi samler da bare alle de menesker der nu er her på bg og deres biller og så køre vi igenem Kbh med 5-10 km,t en dags tid hehe så skal de da nok få øjene op hehe smiley

• #18   20. dec 2011 JENNE

Det skal de heller ikke...
    Men hvis de skal forstå, er de nød til at lytte...
    De skal ikke bruge penge, det mener jeg ikke...
    Men de skal lytte så vi kan blive enige...

• #19   20. dec 2011 Fandme ja ! når de snothvalpe til dem fra ungdomshuset må gøre som de vil må jeg fandme også!

ellers er det jo at gøre forskelv på folk?

• #20   20. dec 2011 Deltag nu i de lovlige træf i stedet, for de mangler opbakning.

Folk piver altid over de mangler en bane. Men de dukker ikke selv op når der afholdes noget lovligt.

• #21   20. dec 2011 hvis det er så siger du bare til... jeg kender tilfældigvis en plan hvor du kun skal bruge 5 lastbiler til at skabe samme opmærksomhed uden at smadre noget smiley

• #22   20. dec 2011 endnu bedre parkerbilerne klokken halv tre på en hverdag, på alle udadgående motorveje. Så har du skabt den kaos du er ude efter.

• #23   20. dec 2011 Martin

Fremragende forslag...
    Så skal det bare annonceres 48 timer forinden på offentligt medie, så er det en lovlig demonstration...

• #24   20. dec 2011 Ja nemlig så smiley

• #25   20. dec 2011 @Dennis:
    interessant ide. Ikke særlig god, men interessant.

Jeg kan godt forstå frustrationen i det, der ligger bagved. Danmark er et samfund hvor man kun får noget ud af staten hvis man er en trudsel eller til besvær. Gode handlinger, tålmodighed og velvilje bliver meget sjældent belønnet. Bare se på de kriminelle familier som åbenlyst håner staten - og på mere globalt plan - se på Dalaj Lama som ikke har formået at rykke noget som helst.

Men problemet med din plan er meget simpelt at det er hamrende ulovligt. for det er det - jeg vil endda sige det hører under terrorlovgivningen. Det betyder at du mister alle dine rettigheder og kan grundlæggende fastsættes i flere år uden dommerkendelse. det er i øvrigt sket for en række af ungdomshusets deltagere.
    I et totat overvåget og kontrolleret samfund som Dk vil sådannoget blive stoppet på 0,5.

Om det vil virke... jo det vil det nok. Hvis der var nok mennesker som havde nosser til det. Det er jo samme princip som revolutionen i egypten, en masse mennesker som går imod regimet.

Om folk har nosser til det i DK for at kunne holde ræs? Næppe..

• #26   20. dec 2011 Kagekongen
    Nu er det sådan jeg selv bidrager og deltager til lovlige arrangemeneter det ene og det andet sted, så lad være at pege fingre uden at kende mig....

Derudover vil jeg kun sige, alt det her er ikke for at skabe negativitet, men det har sku et formål, nemlig at få gang i den dialog som mangler....

Sidste år blev en meget anerkendt forening, nød til at trække sig, da de blev til syndebukke, for unoder osv...
    Derudover er politiet blevet væsentlig mere aggresive osv, det er sku ikke iorden, og jeg syntes snart det er på tide at tvinge dem i den dialog som er nødvendig...

IGEN DET HANDLER IKKE OM PENGE....

Det handler om der skal være plads til alle, og hvis det betyder vi i fællesskabet bliver nød til at "dumme" os fordi vi har for få alternativer, så må vi jo bare påpege, at vi gør det, fordi det er det eneste vi har...
    Det er jo ikke for at skabe røre i vandet i den helt store tone, blot få skabt opmærksomheden på en god og konstruktiv måde, sådan at selv hr. og fru. danmark kan komme hen og spørge os, hvad vi laver?

Essensen i dette er blot dialog, og opsigt....

Det vil kun gavne de lovlige alternativer, da politikere vil give dem de fornødne midler efterfølgende, men så er vi osse et stykke nærmere mål....

• #27   20. dec 2011 "har du ren straffeattes?" ... "jeg har 5 p-bøder og en terror-dom?"

• #28   20. dec 2011 Dennis Juelkjær D
    Nu var det ikke påtænkt dig som person. Men derimod dem der kun deltager i ulovligt streetrace. For der er ikke ret mange der møder op og støtter de lovlige træf/race.

MHT til bane..

Hvor skal den ligge, (husk der er mange regler der skal overholdes, Miljø, vedligeholdelse osv).?

Hvem skal drive banen og betale omkostninger dertil.?

Hvis banen så kommer, så er der stadigvæk mange der hellere vil kører ulovligt streetrace, fordi banen konstant er optaget af den ene Golf 2 efter den anden. Der vil ikke blive andet end problemer med at drive en bane.

• #29   20. dec 2011 Getwell

Har forsøgt at ringe for lige at udrede tingene....

Men det jeg hentyder til din plan, den er sku go fin, har hørt om den flere gange...

En terrordom er måske lige overilet, fordi hvis folk kigger i denne tråd, så har jeg hele tiden jeg mener eller jeg synes...
    Det betyder jeg har overholdt min ytringsfrihed, og derved kan jeg ikke retsforfølges....

Jeg har ikke startet noget, men har luftet en frustration og ide, til hvordan jeg tror det kunne virke...

Hvad folk vælger bagefter er på eget initiativ...

Derved ikke sagt jeg ikke kunne finde på at sige hva så gutter, jeg opstiller en grill på rådhuspladsen, er der nogle som vil gøre mig selvskab...

Så er det ikke organiseret, da jeg blot har sagt jeg ville lave mig en pølse og brød, at der så måske kommer 200 næsmeste venner, og parkerer sådan det bliver lukket ned, dette kan jeg ikke holdes ansvarlig for, men det blir vi i fællesskabet....

Derfor kan jeg ytre at jeg syntes det kunne være en go ide, at sige i morgen tager jeg til strøget kbh, hvem kommer med, og dem som så efterfølgende kommer, det er på eget initiativ efter egen fri vilje, og ikke fordi jeg har sagt de skal....

• #30   20. dec 2011 Kagekongen

Jeg kjan godt forstå dig...

Men der igen vil jeg bare sige, det er jo det vi skal finde ud af i samråd med politikere og politiet, ligesom de har på malmø og i esbjerg indenfor overskuelig fremtid....

Jeg siger bare, vi skal ikke sige her skal banen ligge, nej vi skal i samråd blive enige med offentligheden om at her kan den ligge med minimale gener...

Ja folk vil altid køre ulovligt, men politiet vil have et hjælpemiddel til at referere til en lukket bane, og derved kan de slå hårdere ned på gaderæs...

• #31   20. dec 2011 I Esbjerg er det helt droppet.

• #32   20. dec 2011 med minimale gene.. så flyt dig til Grønland:-)

• #33   20. dec 2011 Kagekongen

Der tager du fejl....
    Det er droppet med en banefacilitet, da lokalsamfundet ikke kan bruge så store midler på etablering, men de har har samtidig sagt at de i stedet vil arbejde med at sige okay, vi arbejder hen imod at esbjerg havn bliver jeres hver fredag i 3-4 timer, og de vil derudover bruge penge på at istansætte området til formålet.

Så det er ikke droppet, det blev bare et andet udfald...

• #34   20. dec 2011 @Dennis: hvis du stiller op med en grill på rådhuspladsen i morgen, så kommer jeg med et camerhold og popkorn, og ser fra sidelinier hvordan du bliver revet rundt. Det er altså en dårlig ide ven...

Malmø har store problemer i organisationsgruppen.
    Esbjerg bliver ikke til noget, det er lige belvet stemt ned.
    Politiet er ligeglade med gaderæcere, i bedste fald er det et godt sted at få fyldt deres bødekvoter. De ved godt at gaderæs ikke er et større problem end som så, det er ikke gaderæscere som laver de fleste trafikforseelser og er til fare. Ikke rigtige gaderæcere hvertfald.

• #35   20. dec 2011 S H...

Flot mester....
    smiley

• #36   20. dec 2011 (man må ikke bare stille en pølsevogn op på Rådhuspladsen. Det skal du ansøge om)

• #37   20. dec 2011 Peter P...

Du hgar ret....
    Jeg vil blive jordet ud, men jeg siger bare det kunne man gøre, ikke at jeg gør det smiley

MHT Malmø har jeg ikke ydermere kendskab til, men esbjerg er jeg jævnligt i kontakt med...

• #38   20. dec 2011 Getwell

Hvad antyder du min gode mand?

• #39   20. dec 2011 Og gutter det var ikke en grill på hjul, nej en lille kul grill, måske en engangsgrill...

• #40   20. dec 2011 altså der er jo ikke noget i vejen for at lave en demonstration på Rådhus pladsen, men lige så snart du begynder at smadre ting så knækker filmen.
    Du kan ikke bare stille dig uden ansvar.. Lige så snart du er med og bliver knaldet på stedet, så er medskyldig (og det er ikke ret svært at finde denne slags indlæg for politiet, så allerede nu har du slået dig selv hjem)

• #41   20. dec 2011 @Dennis: Bare en lille en ? altså en lille grill ? hvor stor....?
    Er der pølser nok?

• #42   20. dec 2011 årh damn der bliver lang kø til den grill smiley

• #43   20. dec 2011 hmm 200 mennesker og en engangs grill? håber du tænker på at have mere end en med så

• #44   20. dec 2011 Ja hvis der nu dukker 200 mennesker op og de alle skal have pølse?

• #45   20. dec 2011 hvor mange små grill går der på en pølsevogn?

• #46   20. dec 2011 Jef stiller mig heller ikke uden ansvar...
    Jeg kan holdes ansvarlig for at ytre mine meninger, men jeg kan ikke holdes ansvarlig for fremmøde...

• #47   20. dec 2011 @Dennis. vi gav os til at grille på city2´s parkeringsplads for et par år siden .. som afslutning på SSJ´s godt år ..
    Vi fik pænt meget ballade.

men det var også noget med en hænger med gril og alt muligt.

• #48   20. dec 2011 Så skal det sku være en weeber gril ellers gider jeg ikke hehe smiley

• #49   20. dec 2011 jaa det var go' grill!!! smiley http://bilgalleri.dk/uploads_alb_large_wm/1725327_l.jpg

• #50   20. dec 2011 Men manden siger jo han kommer med engangs grill så tror du skal kigge langt efter din weeber

• #51   20. dec 2011 Altså nu var det jo ikke grill der var midtpunkt, men ideen...
    Ka folk ikke byde videre på ideen...
    Grill delen var sku ellers fun nok... Meeeen

• #52   20. dec 2011 vi kan også lege kongens efterfølger gennem KBH.

• #53   20. dec 2011 eller vi kan drifte i alle lyskryds.

Ved ikke om du kan mærke ironien i de indlæg efterhånden. Syntes generelt det hele er en dårlig ide. Der er folk som har dem i tale flere steder.

Det vil aldrig gavne noget som helst den slaks ting.

• #54   20. dec 2011 Martin

Er det ikk.det samme som demo?

• #55   20. dec 2011 Du har fuldstændigt ret... Det er lige hvad der mangler..

Det er jo næsten umuligt i sommerhalvåret ikke at finde et sted i DK hvor der ikke bliver afholdt det ene eller andet arrengement som vedrører Streetracing... legal streetracing i Køge - Greve - Holeby...... Hillclimb løb over hele landet, clubrally, almen rally DHB. DTC mv. Ufatteligt svært at få styret sin styrelyst her i landet. Kan godt se det. Faktisk er der så mange frivillige der arrengere den slags at man i en del weekender må trække lod om hvilket af arrengementerne man skal tage til.

Nej lad os da få noget mere illegal streetrace, hvor panserne bare holder sig væk. Og når så en 18 - 20 årig pløjer sin Golf 2 med 1000W anlæg istedet for lovlige dæk ind i en fuld folkemængde der står 10 cm fra "striben". Skal vi fandeme nok fortælle de svin inde på "borgen" at det er deres skyld alt sammen. For vi skal ihvertfald ikke stilles til ansvar.

(meget stærk ironi kan forekomme i ovenstående).

• #57   20. dec 2011 Team. Kan godt se der faktisk intet sker i DASU regi i 2012. Og der er jo kun 2 løb tilbage af HELE 2011 !!! og det er KUN d. 20.12.2011. smiley

Det er godt nu da DASU "kun" afholder skide 5 -6 forskelige løb HVER WEEKEND. At der så er en smule udenfor DASU Regi... Men det er ikke meget man kan finde udover _

Lovligt street race i utal af byer.
    Hillclimb i utal af byer.
    DHB.
    div. træf med småløb,
    en kæmpe racerbane 150 km øst for københavn (sturup).

... Det er simpelthen bare umuligt at få lov til at fyre sin bil af i dette land..komplet umuligt. smiley

• #58   20. dec 2011 - nå ja og for kr. 2.000.- til en skrotbil. 6 m. rundjern samt en vinkelsliber og en svejser... kan man nær Næstved få sin "styret" sin lyst hele sommeren til lige. Samme gælder på talrige baner i resten af landet......... eller go.carting ........ motocross. over 30 speedway baner osv............. komplet umuligt at race i dette land.......... vi må have et oprør NU !!!!!!!!!!!!!!!!

• #59   20. dec 2011 Spirit...

Jeg syntes det er sku lidt ærgeligt at du latterliggører det på sådan en måde...
    Altså how come, at man ikke bare kan sige fair nok, dårlig ide, jeg bruger tiden andetsteds, i stedet for at føre sig frem på så højt et plan som dig?
    Hvad opnå¨r du? udover at gøre dig selv dum at høre på...

Jeg vil understrege meget kraftigt, at dette ikke er noget endeligt, jeg delte bare mit synspunkt, da jeg mener der bør gøres noget, for hvis ikke der bliver gjort noget for netop gaderæsere tror jeg sku vi bliver jordet i de 2 næstkomne sæsonener, og så er det for sent...

Jeg siger ikke denne metode er den rigtige, men vil hellere høre hvad i mener der bør gøres i stedet?

I stedet for at lukke sarkastiske og ironiske vendinger ud, kunne man vel være en smule mere konstruktiv, og komme med sine indputs i stedet for at nedværdige et initiativ som netop går ud på at skabe fokus, men jeg kan da godt se, at hvis folk er ligeglade, så er det fair nok, men jeg bruger rigtig meget af min fritid på at deltage aktivt i form af alternativer til netop gaderæs...

Det er min passion at få gaderæs stoppet og ind på lukket bane, jeg vil bare gerne vi kunne samles i flok, og tale med en stemme, som også vil blive hørt...

Om det skulle være fredelig oprør/demonstration osv, det ved jeg ikke, og derfor spørger jeg om jeres meninger...

Det eneste som er slået fast i denne tråd indtil videre er:
    Der er alternativer, hvis man har pengene, og en reservebil.
    Dette er ikke den rigtige metode at skabe fokus.

Men hvad er så den rigtige måde at gøre tingene på?
    Hvordan skaber vi fokus, hvis man bare ser passivt til???

• #61   20. dec 2011 Jamen kan da godt skrive min konstruktive mening kort.

Jeg syntes unge møgunger uden hjerne og erfaring i livet, der påberber sig retten til civil ulydighed, grundet bogle ide grundlag der er fuldstændigt skudt forbi al form for logisk tankegang. Skulle have en røvfuld. og stilles økonomisk til regnskab for de gener og økonomiske tab de bekoster samfundet.
    Var det konstruktivt og tydeligt spec. synspunkt, jeg delagtig gjorte den offentlige debat i tråden om?
    Hvis mine forrige indlæg virker dumme. Må det jo være dig nemt at kontra argumentere mig, hvorfor over 100 sportsklubber og over 1000 arrengenter fordelt på 110 dage (minimum 10 udbud hver weekend om året man kan deltage i). ikke er nok? I et land hvor det tager max 5 timer at køre fra den ene ende til den anden.
    Må jeg spørge dig hvordan du sagligt og seriøst kan mene at der ikke er udbud nok. Og at manglen på udbud med ovenstående i mente ligefrem kræver civil ulydighed?
    Især set i lyset af at unge som dem du retter henvendelse til heri. Står for størstedelen af alle uheld grundet det der kaldes psykopat kørsel på offentlig vej.

Grunden til jeg vender det til sarkasme, er den at du som idetager. Burde have gået ud med et eksempel. Og måske sat dig ind i (kræver 3 min søgning på google). At der findes i 100vis af muligheder. Er du som idetager selv saglig når du smider et indlæg op omkring civil ulydighed for at vække politikernes opmærksomhed, på et problem der er selvforskydt. For var du/i seriøse. havde du/i vel indlemmet jer i en af de over 50 motorsportsklubber der findes i Danmark eller??? Og dermed gjort brug af de over 100 baner der er, af forskelig changre (go kart, speedway, motocross. stockcar, rally cross) eller de over året over 200 midlertige baner til div. arrengementer : lovlig streetrace, drift, rally osv.

Hvori består behovet for et oprør???????????

• #62   20. dec 2011 Team Wolf...

Nej det ved jeg, men jeg ville gerne se en stylet bil, køre klubrally...
    Har selv været aktiv bruger af en motorklub for at benytte klubrally som en mulighed for mig, men tag en som har brug 100 timer af sin tid på fine skørter, rent motorrum, og fræk lak på karossen...
    Sådan en bil ville blive ødelagt i klubrally, da der ville være hop, skarpe sving, samt mange muligheder for stenslag hen af siden...
    Jeg siger jah klubrally ville være en mulighed for nogen men ikke alle...

• #63   20. dec 2011 Hvorfor tager alle på BG ikk bare og smider 1000 kroner hver i en pulje så er der da lidt at starte for, man kan jo ikke få de hele, nogle gange må man også yde noget selv.

• #64   20. dec 2011 Spirit....

Hvis du læser hele tråden igennem en gang til, vil du få besvaret dine spørgsmål, men for at opsummere dem kort her.

Jeg ønsker ikke en negativ ladet tråd, hvor vi alle sidder og kaster med mudder, derfor skrev jeg som jeg gjorde til dig, det var ikke for at træde dig oiver tærene....

Jeg Siger igen her, det er ikke udbuddet som er problemet, for udbuddet er rigeligt, hvis man er til den type motorsport, men som du nok ved handler gaderæs ikke om motorsport...

Gaderæs handler om sammenhold, og teste bilerne mod hinanden på en 201 eller 402 m bane...

Det udbud du siger som dækker behovet gør det til en grænse for nogen, men det er igen motorsport, og ikke en eksakt gren som hedder gaderæs hvor man kan dele sin passion...
    Jeg siger ikke det skal etableres før gaderæsere er tilfredse, men jeg siger hvis folk skal have en bedre forståelse for gaderæsere osv, bør de tale med os, og ikke ned til os...
    Ligesom du så fint i ovennævnte tekst gør ligeså...
    Du taler ned om et folkefærd som har en passion for deres biler, og en passion for at teste vs andre...
    Du taler ned om et stort folkefærd som elsker træf, og hygge og nusse i sommerhalvåret...
    Det er din egen sag hjvad dine synspunkter er....

Du siger jeg opfordrer til civil ulydighed, nej det er ikke rigtigt, for hvis du forstod den øverste tekst, som jeg skrev som indledning, skrev jeg blot, det kunne være det måske var metoden....
    Jeg skriver osse dette blot er min mening, og en ide jeg har...
    Jeg opfordrer ingen, men benytter min ytringsfrihed om at udtale mine holdninger....
    Jeg siger osse hvis folk kommer, så er det deres egen vilje, og ikke fordi jeg siger de skal, derved opfordrer jeg ingen til noget, men igen siger jeg blot hvad jeg tror, og mener, og tænker...
    Jeg kunne sagtens have kigget på google, og taget de første 100 tiltag frem som afdækker en go del af interessen....
    Men det er ikke formålet med denne tråd, formålet er udelukkende at skabe debat og fokus om dette folkefærd, så folk som du får ændret sit syn på gaderæsere, for det er langt mere end unge som kører dødskørsel, og det er få der opfører sig hjerneforladt....
    Men igen som med en hvilken som helst anden medieomtale, er der kun fokus på de få uheld gaderæsere skaber...

Hvad med hr. danmark på 75 år, som kører så usikkert i trafikken at han presser folk ud i uføre, da man bliver for nervøs bag ham...
    Eller lastbilen som kører med åben container på ryggen uden net over, og taber dele af sin last bag sig, så igen man bliver tvunget til ulovlig overhaling da man frygter for sit liv, og sin førlighed....

Jeg tager et eks.
    Min svigerfar arbejder som chauffør, og en dag han og en kollega i 2 lastbiler skal lave en uvending.
    Der sker dette, at kollegaen svinger, og venter så på at modkørende passerer, så han kan fuldende sin uvending...
    I mellemtiden holder svigerfar i højresving med havariblik for at vente til der er frit, så han kan foretage sin uvending....
    Så kommer hr. og fru. danmark på 60 + og syntes den bil i højresvingbane ser meget spændende ud, så de kigger og kigger, og alt imens parkerer de oppe i røven på den anden lastbil, fordi de havde så travlt med at kigge efter andre trafikanter, at de selv glemte at koncentrere sig....
    Dette medførte kun matriel skade, men lad os sige det var på en større vej, med 80 zone, hvad ville udfaldet så have været?

Det handler ikke om hvem der sidder bag rattet, for vi kan alle dumme os, sørgeligt at unge har mere tendens til at blive overmodige, og trods deres uerfarenhed, ofte havner i uheld, men det er som i en hvilken som helst anden sag, vi skal have egne erfaringer for at lære at gå....

Det kræver et par slag at få sig erfaringer....
    Sådan er det...

Men igen, jeg vil sku gerne høre hvad du har at sige, men vil sku hellere have konstruktiv kritik end mundbæ, som man skal sortere en masse skidt fra først...

• #66   20. dec 2011 Asbjørn...

Fremragende ide, men jeg tror bare ikke folk er interesseret i at betale 1000 kroner i donationer, da de gerne vil vide hvad de får for pengene....

Men ideern er go, og værd at arbejde videre med...

• #67   20. dec 2011 Team-Wolf

Jeg er enig....

Men igen kig lige på mentaliteten af dette folkefærd...
    De vil gerne gøre dette hver fredag og lørdag aften....

Hvordan blir de så tilfredsstillet når der kun er lad os sige ca 20 arrangementer på hver landsdel årligt til dette...
    Så bliver de nød til at lave noget selv, for at udleve deres passion...

Det er ligesom i gamle dage, der kunne man gøre det til en hvis grænse, men det er osse gamle dage, med mere forståelse for interessen...

• #69   20. dec 2011 Team-Wolf

Lige præcis...

Jeg vil gerne bruge min tid på planlægning til andres brug og benyttelse, det er løn nok for mig, at se det man laver er godt nok til at andre vil benytte sig af det..-.

Men der blir igen bare glemt fællesskabet...

• #71   23. dec 2011 har i ellers hørt om ham det her nye postbud?

• #72   23. dec 2011 Hvad mener du?

• #73   23. dec 2011 Det andreas L nok mener, er at det er pisse ligegyldigt det her.

Det er en kamp du ikke kan vinde. Den politiske modstand er for stor.

• #74   23. dec 2011 Kagekongen

Tak for dit svar...
    Hvis det er rigtigt, kan jeg jo kun forsvare det her på en måde...
    Hvis vi gir op på forhånd, så får vi aldrig andre til at ændre.deres.syn på tingene...

• #75   14. feb 2012 Jeg tror den bedste idé ville være en form for fredelig og helt igennem lovlig demonstration, med lækre biler så man ville få interesse fra medierne. Og klage over at vi går i for små sko i dette samfund, med hensyn til miljø regler. Hvorfor er det lige Danmark er så glade for at gå glip af de penge vi kunne tjene, hvis folk gad tage til vores land for at køre race? For ikke at tale om drifting.

Hvis Sjællandsringen nu blev mulig at drifte på. (hvilket de gerne vil, men ikke kan tillade generelt pga. Klager, har snakket med dem.<- De ligger jo os kun lige op af en lufthavn nemlig, selfølgelig skal der være stille så vi kan høre flyene. /Doh...) Så ville man allerede dér have ét sted hvor der kunne holdes open track day. Hvis nisseringen så så at der kunne være økonomi i at lave en fuld asfalt bane, så ville vi have 2 steder. Evt. Kunne der måske også være økonomi i at leje et kæmpe lager og bygge det om til drift bane. 1000kr for en eftermiddag alle steder. (Så må der bare være kø kultur som på nürburgring.) Og de ville tjene rimelig godt kunne jeg forestille mig.

Ud over det, så ville samtlige streetracere der køre illegalt race på sjælland ligne tåber, hvis det ALLE dage. Var muligt at køre ud på en bane på midtsjælland, og køre drag/drift/grip.. Og staten ville faktisk tjene på det. (Eksempel iforhold til lager, 1600m2 lager i københavns området kan lejes for 800.000kr om året (varme/lys/toilet inkluderet). Det små 17 kilo om ugen.. Jeg tror sku nok der ville være 25-30 IHVERTFALD der kom forbi det for at øve drift/prøve det af i sin private bil. Hvis det var tilrådighed.. Derefter kan vi så snakke om hvad de kunne tjene på café, leje af dækskifter, benzin osv osv.

Det kan ikke være rigtigt vi ikke kan have bare ét fast sted på sjælland at "lege" med noget larmene, fordi Hr & Fru Danmark skal kunne nyde vores "fantastiske natur" på samtlige m2 på hele sjælland, så må man holde sin picnic 3km længere væk..... For ikke at tale om det måske kunne blive en trend i DK, at holde picnic ved racerbaner for at ha' lidt og se på samtidig. (Som de gør i UK.)

Ved godt det er lidt af et dødt topic nu, men forhåbentlig kan det live lidt op. Da jeg synes GRUNDLAGET for idéen er super.

• Viking
    Viking Tilmeldt:
    sep 2008

Følger: 1 Emner: 22 Svar: 563
    #76   15. feb 2012 Søren ideen er vel super. Men jo det kan være rigtigt der ikke er en bane.
    For hold nu fast ! Det er der ikke smiley

Ville nu heller ikke betale 1000 kr for at køre rundt i en gammel lagerhal.

Men er da enig i at det kan lade sig gøre. Det handler kun om hvordan ?

• #77   15. feb 2012 Personligt ville jeg synes 1000kr var fint for et par timer i en lagerhal.. Hvis man tænker over hvad go-kart koster. (Godt nok skal man os leje karten, men stadig.) Så synes jeg nu det er en ok pris. Men det kan altid diskuteres jo. smiley Og jeg ved godt der ikke er en bane, det var mere udtrykket. At det er utroligt der ikke er en.. (:

Kommentér på:
Oprør

Annonce