{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sidste nyt vedr striben
  • #1   3. aug 2013 Ja, og står til 8 års fængsel..

  • #2   3. aug 2013 En aften som ellers skulle ha været en hyggelig aften..

    Men man skal sku kende sine egne evner.
    Det har taget mig et par år og lære og håndtere en bil ordentligt mens jeg drifter.
    Men dette er så også på bane.

    Han skulle ikke ha stukket af, MEN jeg forstår godt manden. De fjolser ude på striben havde jo banket ham fordi de ikke har flere brikker at flytte på, istedet for at finde ud af hvad der er sket og hvorfor manden har mistet kontrollen over bilen.

    Når det så er sagt så synes jeg træf osv er skide hyggeligt, men folk forstår bare ikke at holde afstand til gaden hvor de kører. Vi ser det tit her i horsens efterhånden at folk nærmest står på gaden for at kigge .

    Skide ærgerligt, det her er et kæmpe "set back" i mod vores kamp for lovlige baner og muligheder for race.


  • #3   3. aug 2013 36år og så man ikke kommer videre ? nej nej for det er bare for fed at spille smart i sin Corolla...

  • #4   3. aug 2013 Sådan går det, dem som kigger på kender squ selv risikoen, stakkels fører

  • #5   3. aug 2013 hvormange betjente skal der til at fange en klaphat'? og sygt de har rykket så hurtigt ud det ligner sku ikke dem...

  • #7   3. aug 2013 Sålænge i kører ulovligt hver eneste weekend, så får i aldrig en bane.

    Gør som striben-esbjerg, gå i dialog. Og afhold lovlige race i stedet. Så kommer i et skridt nærmere en bane.


  • #8   3. aug 2013 Mon ikke at han er blevet gejlet op til det?

  • #9   3. aug 2013 Efter hvad de sagde i Radioen kl. 07 meldte manden sig selv til Politiet, og han havde vist fået lidt bøllebank inden

  • #10   3. aug 2013 Bagermesteren - Går ud fra den var pyntet på mit indlæg.

    Jeg er ikke en af dem der kører på striben. Men jeg møder op for at støtte fællesskabet og få lidt hyggesnak ud af det.

    Og støtter de lovlige træf og race når jeg kan komme til det.
    Men der er virkelig behov for noget lovligt så det kan komme væk fra gaderne.


  • #11   3. aug 2013 Så er du vel også at møde til DOT senere i dag. .




  • #12   3. aug 2013 36 år, Striben, Corolla.... Haha

    Forstår sgu godt at han stak af, har set de tosser der står derinde.


  • #13   3. aug 2013 Jeg regner med at køre derud ja. Dog har jeg lige solgt min drifter, så skal ikke selv køre smiley

  • #15   3. aug 2013 Leo P
    nem men politiet havde ikke ofret 32sekunder på den episode og havde ikke mødt op så tal stærkt.
    utoligt som politet aldrig er til at regne med. har man fået stjålet for mange hundrede tusinde kroner kan de måske sende en betjent om 5-6timer. men køre man over for rødt kan de nemt være 3 patrulje biler til at stoppe dig...

    er mest chockeret over at de har haft hele natten til at finde manden og alligevel dukker han selv op og melder sig. Shit hvor er det dårligt poliitarbejde... (men de har nok haft nat kage og så ville min koncentration også være om kring kagen)


  • #16   3. aug 2013 Bagermesteren, får du rabat ved at nævne det Vandel event hele tiden eller...? Denne ulykke er sket i København, ikke i Jylland. Det er super fedt at der afholdes events i Jylland, men der er langt derover for folk der bor i/omkring hovedstaden.

    Der foregår ikke nok lovlige events her ved hovedstaden, og derfor (bl.a) er der ulovligt gaderæs i weekenderne. Dette vil fortsætte.

    Der kommer ingen bane her, mange har forsøgt, men givet op efter flere års kamp - der sker intet.

    Kunne skrive en masse mere, men vi har heldigvis alle de hellige internetkrigere der ved det hele.

    God weekend derude smiley


  • #17   3. aug 2013 Leo
    Elendig sammenligning, en voldsmand gør det med vilje.
    Tvivler på ham her kørte dem ned for sjov.

    8 år er godt nok længe at få for noget der ikke var med vilje.
    Jeg har også godt været der en gang og folk står jo næsten ude på vejen for at kigge når der bliver kørt drag osv. Jeg ved ikke præcis hvad der er sket, så kan ikke udtale mig om det var fordi han kørte som en idiot eller bare mistede kontrol.


  • #18   3. aug 2013 -D-
    hvis ikke man har råd til at køre til jylland til et Weekend arrengement. men godt kan køre ud på gaden i kbh og være i en overhængende fare for at få en bøde for alt muligt... det ikke en skid andet en magelig hed...

    kommer desvære ikke selv der over da der er familie knald idag desvære.


  • #19   3. aug 2013 Mon ikk han får 1 år i spjældet?

  • #20   3. aug 2013 D
    Overhovede ikke.
    Men i piver over i ingen bane har, i gider ikke støtte op omkring de lovlige race der afholdes rundt om i landet.
    I vil bare have en bane, kræve kræve.
    I får aldrig en bane når i ikke går i dialog med politiet kommunen osv.
    Hvor havde i tænkt jer den bane skulle ligge henne, får der er jo en masse miljøkrav der skal overholdes, økonomien skal også på plads.
    Hvor meget af det har i styr på.. Ikke en skid.


  • #21   3. aug 2013 D hvad snakker du om, der er squ da race i malmø hver uge

  • #22   3. aug 2013 Og jyder har jo i det hele taget styr på meget mere. Haha

    I får sgu heller ingen bane, I vælger bare at spilde jeres tid på en kamp der alligevel tabes. Hvem er så dummeste? smiley


  • #23   3. aug 2013 95% af dem der kommer på Striben kbh ville aldrig kører til et lovligt ræs, det er jo kun gamle standard biler der kommer derinde, med kn filter og fri udblæsning......

  • #24   3. aug 2013 En ting Han skal aldrig have et kørekort igen. ..

    Han skal have sin straf også Dem der ang striben skal også stå til ansvar.. de har også en del af skylden selv om det bliver svært (min mening)



  • #25   3. aug 2013 Bagermesteren

    Syntes det godt klaret du bare lige sådan har fuldstændig styr på hvad der er styr på herovre.

    du ser en ulykke til et ulovligt træf og antager straks vi alle må være totalt imbecile og aldrig kunne finde på at prøve på at få en bane.
    flot.
    Der er rigtig mange der har prøvet at få lavet en bane her, med pengene iorden osv.
    alle er blevet sagt nej til, og de får heller ikke striben lovlig som i odense eller hvor det er.

    Det ikke alle der vil køre landet rundt hver gang der er træf, men godt ville kunne hygge sig med noget ræs osv uden det skal ligge 250 km væk


  • #26   3. aug 2013 Sø-propel, jeg har ikke nævnt noget omkring penge.

    Bagermesteren, Roooolig nu internetkriger. Træk vejret smiley - der bliver støttet en masse op omkring lovligt ræs efter hvad jeg har kendskab til. Mht dialog med politikere/politi osv, så er det tydeligt du ikke har kendskab til sagen. Der er ikke interesse for at der kommer en bane her i hovedstadsområdet fra deres side. Så det er desværre lukket land, som skrevet før har flere samlinger af mennesker forsøgt i flere år at få bare lidt sat i gang, men tjah...

    Men kæmp i bare videre herinde i de forskellige tråde, det er ret underholdende smiley


  • #27   3. aug 2013 Well, der er jo ikke mange km til malmø

  • #28   3. aug 2013 I har en bane liggende i Malmø.
    Hvor mange af Stribens brugere benytter den. Ikke ret mange, det koster jo penge.....
    Hvis banen skulle laves på sjælland, så ville den ligge så langt væk at i alligevel ikke ville benytte den, og så skulle i også betale for at benytte den. Så nej det går jo ikke...

    Som en anden skrev tidligere, de gør det også for spændingen i det ulovlige race.



  • #29   3. aug 2013 Kadett >>

    Nemlig, var derinde for et par uger siden, da min fætter på 18 år gerne ville se det, så vi tog bimmeren og trillede afsted.
    Først skulle vi udfordres af samtlige Hondaer på vejen derind. Da vi så kom derind, fandt jeg ud af at folk ingen respektafstand tager fra ens bil. Alle vil køre race mod en, selv alle de sløve små biler.

    Det er sgu ikke som for10 år siden.


  • #30   3. aug 2013 D: Nu har i jo allerede en bane der køres på hver uge, i malmø.

  • #31   3. aug 2013 Bagermesteren >>

    Ja og endnu færre ville benytte en bane, langt ude på en mark i Jylland.


  • #32   3. aug 2013 Jeg og min omgangskreds er også på Malmø raceway når der er tid til det. Jeg forsvarer ikke folk der kommer på striben, det er sjældent vi kører videre til hvor der køres ræs. Vi er der for hyggens skyld.

  • #33   3. aug 2013 Hold kæft hvor der pives over Politiet!

    Fedt de kommer og fedt de bruger ressourcer på at finde manden! At du Ketil er helt væk og begynder at sammenligne økonomisk kriminalitet med ulykken her, det er nu ikke for kløgtigt!
    Der er mulighed for race i Sverige, på Lolland osv og alligevel bliver der HVER weekend kørt ulovligt, vel og mærke organiseret race, det er jo for dumt!

    Strafferammen er op til otte år men det får han aldrig! Se bare den sag omkring den Polo VR6 hvor et barn blev slået ihjel. Hvad fik han af straf?


  • #34   3. aug 2013 D: Du skriver der ikke forgår nok lovlige race her i kbh, og så siger du bagefter at du selv kører til malmø, ergo ved du der er race ugentlig

  • #35   3. aug 2013 Martin
    Ja tror også kun det er dem omkring striben Esbjerg der benytter den efter de først 5 weekender.
    Men nu skal banen jo først bygges, men de har en god dialog igang.

    Men det kan meget hurtigt falde til jorden.


  • #36   3. aug 2013 jesper
    havde 5 personer fået et par på hovede i byen havde politet ikke rørt en finger.
    har ingen respekt over den måde de deler ting op nå de skal anklage kan de være 10 personer nå de skal efterforske kan de være 1 person der ikke lytter ikke har lyst... eneste grund til de er spå mange er fordi de er bange for folkende på striben og samtidig slipperde for patrulje i områder med diverse krimminelle grupper... at manden så alligevel melder sig selv efter nogle timer (politiet stadig ikke har fundet ud af noget) gør dem kun mere til grin...


  • #37   3. aug 2013 Det kaldes at prioritere hvor man lægger tyngde. Fem mand der har fået på munden har også ret til hjælp, men fem personer der er blevet kørt ned har nu nok højere prioritet.

    Er det de fem der har fået knækket en næse eller er det de fem der er blevet ramt af en flugtbilist der skal hjælpes først?

    Vi bliver ikke enige.


  • #38   3. aug 2013 Man kan jo sige at det er folks eget ansvar at stå på siden og der er jo flere der inde der laver hjulspin/ rullende burnout hvor det ikke går helt at det så går galt for ham er jo bare pisse uheldigt da nogle kom til skade.men se det lige fra hans side af DET var et uheld = han gjorde det ikke med vilje vis han var blevet på ulykkestedet havde der været en død og det er ham alle dømmer ham med det samme pga chokket tror også selv jeg var stukket af for ikke at blive slået til plukfisk fordi man havde været ham der forsaget uheldet. Kunne man have gjort noget anderledes hvad sikkerhed indebære. Ja og nej der er de forhold der er og det ved folk uanset hvor mange gange der bliver råbt ind til siden høre folk ikke efter havde man sat minestrimmel op havde folk nok også bare ødelagt det. Undskyld min i følge mine øgne mere voksne måde at se det på men såden noget sker desvære.
    Håber de såret ville komme sig hurtigt ude livsvarige skader.


  • #39   3. aug 2013 K-Finn, desværre har folk ikke lyst til at køre til udlandet for at køre ræs. Det er rigtigt fint at der ligger en bane i Malmø, men den løser ikke problemerne der er i København.

  • #41   3. aug 2013 nicolei sj
    det er loven desvære fuldstændig lige glad med... min kam ihar lige spjældet den fordi en knallert belidt valgte at krydse vejen 5 meter før ham da de kørte på en lande vej... smæk sagde det og knallertføren døde han fik en plet for groft uagtsomt manddrab på attesten. 3 års frakendese af kørekortet og 1 år i fælgsel.
    loven er sku ikke ordenlig skruet sammen...

    jesper.
    nej men godt du støtter politiet så er der da nogle som værtsætter dem og selv tror på de gør en god indsats.


  • #42   3. aug 2013 D: Om så banen lå i deres baghave, kom de ikke.
    Det viser medlemstal i de forskellige foreninger. De er ikke interesseret i og betale for køre på en bane, men kun ulovligt, og det tror jeg bliver stoppet nu.


  • #45   3. aug 2013 Leo

    Ingen ser det jo fra hans side, selvfølgelig er det ikke okay. men det var nu igen helt sikkert ikke med vilje.
    og når man stikker af fordi der står 100 personer klar til at gennemtæske en, er det nok ikke meget han prøver at skjule.
    men det kan selvfølgelig sagtens være han havde noget at skjule, skal jeg ikke kunne sige. men jeg tror nu mere det er derfor.

    men ihvertfald håber jeg da for dem der er kørt ned at alle fortsætter uden varige men, bortset fra oplevelsen,.
    og at der kommer en del større sikkerhed på striben, hvilket jeg dog ikke tror sker.


  • #46   3. aug 2013 En ting er helt sikkert. Alle som har kørt på striben, kunne have stået mandens situration nu.
    Det var jo kun et spørgsmål om tid.
    Jeg er da bare taknemmelig for det aldrig er sket imens jeg har været der inde.


  • #47   3. aug 2013 Sikke en omgang mudderkast...

  • #48   3. aug 2013 Sø-propel >>

    Der mangler vist noget af den historie. smiley
    Det må jo have været din kammerats skyld. Min egen lillebror blev kørt ihjel, da han sad bag på en knallert, ham der kørte, kørte lige udforsk en bil. Der var da ingen der kom i fængsel.


  • #49   3. aug 2013 Det er den tyndeste undskyldning jeg længe har hørt.
    Vil man køre race, kan man nok finde 1eller 2 onsdage en gang imellem.

    Bange for blive til grin, øhhhh hvad så hvis der kommer en bane, og i så bliver skærmet, holder i så med og komme ?


  • #53   3. aug 2013 Mon ikke det er ham der er her 1.10 inde i videoen smiley
    http://www.youtube.com/watch?v=ixCCb9qSWSc


  • #54   3. aug 2013 Carsten, nej det regnede jeg heller ikke med du var, men tror du har ret i din formodning, og jeg sikkert også har ret i, at de ikke kommer på en lovlig bane.

    Se bare alle de lovlige race der er, der bude være flere tusinde mennesker.

    Nej har aldrig støttet ulovlig race, har dog været til træf 1 gang, hvor det udviklede jeg til race. Det er mange år siden, og der kunne de da i det mindste finde udvaf, at man ikke står længere fremme en starten.

    Den måde der køres på nu, er total gak, og der måtte ske noget, kun spørgsmål om tid


  • #55   3. aug 2013 Staten skal ikke komme og sige der ikke er penge til en bane ..

    i 2010 tjente de 43 milliarder på BILAFGIFTER! 11 af de milliarder blev brugt til at vedligeholde vejene.

    Hvor er de resterende 32 milliarder? brug dem dog forhelvede på en bane, når i laver så mange penge på de afgifter .


  • #56   3. aug 2013 De sidste 32 milliarder går til vores kontanthjælpsmodtagere

  • #57   3. aug 2013 så hvis vi vil have en bane .. tja, så skal de bare sætte afgifterne en yderliger tand op

  • #58   3. aug 2013 er der nogensinde blevet undersøgt hvor mange bruger der reelt ville være til en bane i KBH området?

  • #59   3. aug 2013 Nej, vil man have en bane, er man medlem af en klub, hvor der er mange tusinde medlemmer.

    Tror du det er gratis og drive en bane, om i så fik den lavet, kunne i ikke drive den


  • #60   3. aug 2013 Medlem i StreetCup:

    Jeg taler på vejene af StreetCup.

    Respekt for alles meninger og holdninger her på bilgalleri. Jeg forstår godt at debatten løber herinde hvor de fleste kommer.

    StreetCups tanker går til de tilskadekommen de og deres venner og familie. Det lader til der ikke bliver seriøse men hos de tilskadekommende, og det er vi glade for.

    StreetCup er kommet med en pressemeddelse om enmet så jeg vil dele med jer. Det er ikke for at slå plat på debatten men for at give et indspark til StreetCups holdning til sagen.

    http://streetcup.dk/blogs.aspx?id=8683#_=_

    Fortsat god lørdag og pas på hinanden i trafikken


  • #61   3. aug 2013 Hvor skulle banen så ligge henne. ?

    For der kommer da en masse miljø og støjkrav som ikke kan opfyldes i København. Tror man skal arbejde hen af en udviddelse af en eksistrerende bane hvis det skulle kunne lykkes.


  • #62   3. aug 2013 Dan P >>

    Har I jyder det? Hvis I har, så har endnu engang spildt jeres tid på noget man ikke kan bruge til noget.

    K-finn >>

    Nej det er ikke gratis, men pengene er med garanti en del nemmere at finde i Kbh, end i hele Jylland.


  • #63   3. aug 2013 Er der ikke lige én der kan forklare mig, hvorfor man skal diskutere hvorfor politiet bruger en masse ressourcer på at fange en flugtbilist, der har kørt fem personer ned?


    Mht. banen i Malmø, så er der ingen tvivl om, at både tidspunktet (onsdage efter 19), beliggenheden, antallet af skod dragsters og #"%/(! motorcykler og selve banens greb gør, at mange - selv dem fra Kbh, holder sig væk.

    Det skal dog siges, at der i lørdags var "En natt på strippan", hvor man for sølle 100,- svenske kunne køre så meget man ville fra kl. 22 til, ja, det begyndte så at regne efter kl. 24 , men normalt i hvert fald til kl. 4. Det betød, at der var Striben-stemning, at det var primært gadebiler der kørte og at det var en helt anden oplevelse end en typisk onsdag. Hvis de holdte nogle flere regelmæssige åbninger i weekenderne om sommeren, så tror jeg også, at man kunne barbere væsentligt meget mere streetrace væk, for det foregår skam stadig i Malmø (og i Kbh, doh).




    Mht. en bane i DK, så er det i øvrigt ikke penge der er problemet, det er utroligt, at ingen snart har forstået det.


  • #64   3. aug 2013 der faktisk ikke meget mere til den historie ud over at politiets efterforskere har en meget useriøs måde at udregne bremselængten.
    de mener at en Fiat punto turbo bremser lige så godt som en sonata fra 2009. bremsetesten forgik på samme strækning, bare 5-6timer efter ulykken så isen på vejen væk (pga alle de køretøjer osv der har været på stedet.
    og så mener betjenten at man bare køre 80km/t op til et fastsat punkt og bremser alt hvad man kan... ikke noget med at lytte til chaufføren som sagde han gik i sort og først vågnede nogle sekunder efter. og heller ikke noget med at tage højte for at fronten af bilen er trykket så meget begge hjul er flade og det ene hjul tværstillet...
    det var en forfærdelig episode da jeg kendte alle implicerede. både knallert belisten og min kami samt hans passager. han kørte bare sin bil på almendelig vej og er uheldig at en knallert bilist intet tegn eller orientering før der svinges almendelig dumme fejl alle kan begå.


    ang det med en bane. ja dansker er et sørgelig folkefærd. hvis ikke de har en chance for at vinde eller at de ville se sløve ud ville de aldrig køre på en lovlig bane. og slet ikke betale for det. jeg tror ikke den ville blive brugt. penge ud i luften. har ikke selv været til andet lovligt race i år end dhb og tror heller ikke der er ret mange der køre på striben der har været andre steder. de gider/tør ikke



  • #65   3. aug 2013 @claus-m :
    Det er ikke så vigtigt hvor banen skal ligge så længe at det er nemt for de unge at komme til.
    Helt specifikt så er der masser af placeringer. Støj og miljø reglerne gør det muligt at lægge banerne imellem alle grønne kiler i storkøbenhavn. Eksempelvis paralelt med det køge bugt motorvejen hvor der på forhånd er lagt industri og bliver lagt jernbane. Og i øvrigt er støj kun et problem hvis der køreres med biler uden plader.

    Håber det er svar- ellers må du lige skrive?


  • #66   3. aug 2013 Ja det er meget farligt den måde folk står derude på når der køres.

    Og forstår ikke rigtigt den mentalitet som, i siger staten bruger (nu er der sket uheld. så nu kommer der slet ingen bane) det er jo lige modsat.
    Hvis det ikke er farligt og der aldrig sker ulykker, så er der jo ingen grund til at der er en bane. Rent foretnings set så tror jeg at sådan en bane ville tjene rigtig mange penge ind. Trods i (jyder/fynboer) siger at vi har en bane i Malmø men det koster penge så det gider vi ikke, så glemmer i at bare afgiften på broen er over kr 500 t/r og så kommer indgangen/entre til banen som er bare kr 40 pr prs
    kr 500 er mange penge for unge folk men hvis det kostede kr 50 er jeg helt sikker på at folk gerne ville køre til landet fra Kbh for at se/kører race.


  • #67   3. aug 2013 @Fernandez: Hos StreetCup ser vi også uheldet som et vink med en vognstang til magthaverne om at det er på tide at gribe tingene anderledes an. Flere regler og love nytter ikke. Mere politi og mere press nytter ikke noget.
    Hjælp os med at etablere en bane på nogen premisser hvor det er fedt for striben at være der, og hvor folk har råd til at komme. Så er alle galde.


  • #68   3. aug 2013 STOP dog alt det ævl med at manden skulle være blevet...
    Ingen af jer var blevet, INGEN!!!
    Når der pludselig opstår sådan en OND stemning af flere hundrede mennesker, rettet mod chafføren er det skuda klart han løber...
    Det havde alle skuda gjort..
    Prøv at se billederne af hans bil, den er jo totalt smadret af folk der har hoppet / kastet div.på den, sjovt det kan foregå mens der ligger sårede, kæft det er trist..

    K Finn
    Svenskerne mødes da stadig på havnen og kører ulovligt selvom der ligger en bane 1km. væk, og prøv lige at lave et regnestykke på hvad det egenligt koster at køre 3 timer en onsdag aften sammen med 50-75 andre, hvor man kan blæse 4-5 gange ned af banen......HØJST!!!
    310 kr for broen retur, hvis man HAR brobizz//. 680 kr hvis man IKKE HAR.
    300 kr i benzin ( for mit vedkommende)
    40 i indgang
    100 kr i 1 dags licens

    Så kan du sku ikke forlange de unge har råd til det, på en lærlinge løn, selvom de måske gerne vil væk fra gaden,,

    Glem aaaaalt om en bane i kbh , det kommer aldrig til at ske... ALDRIG!!!
    Selv de lovlige race forsvinder ligeså stille fra kbh....
    og ja jeg ved hvad jeg snakker om, har deltaget i dem allesammen..



  • #69   3. aug 2013 Der skal noget SERIØST foreningsarbejde igang, for at få den bane...Specielt nu, hvor der absolute ikke er politisk opbakning!

  • #70   3. aug 2013 torben.
    minimums bøde taksten er 1000kr i dk. bliver du taget er det klip. bøde på et godtstykke over 1500kr.
    mangler du en pære. eller andet på bilen så lig det oven i og vupti du kunne havde kørt 2-3 gange på den svenske bane og stadig haft til en pizza værd gang


  • #71   3. aug 2013 @Torben:

    Det er ikke muligt at helt eliminere ulovlig gaderæs. Det er muligt at nedbringe det. Og selv om at svenskerne gør meget rigtigt er det ikke helt samme driftsmodel som der lægges op til i StreetCup. Forskellen er at der i StreetCup tages hensyn til at striben er mere end ræs. Der er hele det sociale aspekt og det at man mødes. Det mangler i sverige.

    Det er modigt af dig at skrive der aldrig kommer en bane i KBH. Hvad bygger du den meget endelige udlemding på?



    @Dan P:
    Meld dig ind i StreetCup smiley



  • #72   3. aug 2013 Torben: Jamen hvad forventer i, at det skal koste 50kr?

    Men som du selv siger, der kommer aldrig en bane, så det er egentlig lige meget


  • #73   3. aug 2013 Sø-propel
    Det har du fulstændig ret i..
    Men sådan tænker man bare ikke når man er 18 år..
    Det koster ikke noget at køre på striben som udgangs punkt, det gør det at køre til Malmø,,
    og så vil man vel gerne køre mod biler som matcher ens egen bil,i sverige er det jo dragstere der kører, og ikke en standard opel eller seat leon..

    K Finn

    Jeg syntes priserne er helt fine i Malmø, det er sku prisen for at køre derover der er helt på månen..


  • #74   3. aug 2013 Plejer du ikke have nogen med i bilen.
    Fleste kommer jo heller ikke på striben alene i bilen


  • #75   3. aug 2013 K-Finn
    For at være helt ærlig hvor mange af jer på den anden side af Storebælt ville komme til race her på Sjælland hvis det var omvendt, ingen fordomme herfra men jyder er ikke ligefrem kendt for at være de mest rundhåndet folk i dk smiley

    Nu kommer jeg selv til de lovlige race rundt om i hele landet også i Sverige, og det er ikke så tit man ser dem fra Fyn/Jylland til de race på den anden side af storebelt.


  • #76   3. aug 2013 Fernandez ; lige præsis , de er et fåtal der kommer fra Fyn/Jylland når der er lovligt ræs herovre....

  • #77   3. aug 2013 K finn 10-0

    Se mig jeg er 18-20 har købt en bil til 50-100.000 kontant men har ikke råd til at køre på bane, piv piv..


  • #79   3. aug 2013 Fernandez: Jeg har kammerater der bor ca 15 fra vandel. De tager til mandtorp næste weekend, istedet for DOT, fordi der er bedre bid.

    Der er også en del jyder på Falster når der er race der


  • #80   3. aug 2013 Peter P

    Fordi helt tilbage fra klub striben's tid har jeg mange kammerarter der seriøst i flere år har kæmpet med at få en bane til kbh..

    Hvor skal den ligge, ja efter 10 år er der ingen ide'er
    Klager fra omkring boende når stedet er fundet
    Støj/miljøkrav
    Penge til bygge projektet / vedligeholdelse, tror du selv en kommune har råd til det,
    I et bilfjendsk land som Danmark, for at en ung mand kan træde speederen i bund..
    Glem det,, der kommer aldrig en bane... Glem det!!


  • #81   3. aug 2013 K finn
    Ja der er faktisk lige før der er flere jyder, end københavnere i Holeby...
    Sært!!


  • #82   3. aug 2013 Hvorfor skulle det koste mere end 50 kr, malmø banen tjener rigtig godt med de priser de har. så kan ikke se hvorfor det skulle koste mere end ca de priser de har.

    Men igen som det er blevet nævnt flere gange i denne tråd, er det altid let at svine/disse andre bag en skærm, hvis dette ikke er tilfældet. Så glæder jeg mig da til at se en masse friske mennesker og biler fra Fyn/Jylland til legal race i holeby. smiley
    Det koster kun 60,- for pulikum og 250,- for deltagere.


  • #83   3. aug 2013 K-Finn nu er det ikke enkeltstående tilfælde vi snakker om her, men mere generelt.
    Uden at vide det så tror jeg at dine kammerater som skal til Mantorp er lidt mere seriøse, hvis de skal køre 402m end den typiske gaderacer som bare skal have det sjovt og hyggeligt.


  • #84   3. aug 2013 Torben: ja det er helt vildt som det vrimler med jyder til race i holeby smiley

  • #85   3. aug 2013 kald mig bare en gammel idiot, men jeg mener at man burde indføre samme straf som i nogle amerikanske stater, med at man for taget bilen og den bliver destrueret når man bliver taget i ulovlig gaderæs, det har folk mere respekt for end en bøde

  • #86   3. aug 2013 Fernandez, jo de er lidt mere seriøse.
    Men der er altså en del jyder i holeby smiley


  • #87   3. aug 2013 Henrik P: Ja det skal nok stoppe problemet.... fordi den som skal til at blive stoppet for gaderace, holder med glæde ind til siden når politiet kommer. HELT SIKKERT

    Det ville blive meget være da folk vil stikke af og det ville udsætte en masse for fare.


  • #88   3. aug 2013 @Torben N:
    Jeg kan godt se det du skriver, men ingen af de ting du skriver om er show-stoppere. Det er alt sammen noget som kan løses. Det er ikke bare lige, men det kan løses.


  • #89   3. aug 2013 K-Finn: tænkte jeg nok smiley
    nu er en del jo ikke 10-15 stk i denne sammenhæng.
    Og for mig er det da forståeligt nok at der ikke er flere, men at sidde og sige at det er bare og bare hvis man vil køre race lovligt, som der bliver gjort i denne tråd, af folk som måske ikke syntes det er dyrt at køre over og BETALE ca 500,- for det t/r om man skal til fyn eller malmø er da snæversynet og dumt.
    Hvor tit er det at eks i "marked" at jyderne brokker sig over at de skal betale broafgift hvis noget er til salg på sjælland og derfor vil have varen billigere?
    (jeg har i hvert fald oplevet det mange gange)

    Nu skal i lige huske at hvis vi herovre vil ud fra sjælland, så koster det penge hver gang.


  • #90   3. aug 2013 Peter p

    Gi gaaaaas... Du skal være mere end velkommen til at bruge alt din energe i flere år, på noget der er dødsdømt..
    Mange har prøvet, og mange har fejlet..

    Start med en seriøs forening der er villig til at hjælpe jer, her kan jeg anbefale koa som har kæmpet de unges sag i mange år..
    Er antallet af medlemmer steget markant der .... Nææææ
    Hos koa er en ældre herre Hr Ingvar Bonke , som nok har den største forståelse for unge mennesker og gaderace problemet, og som oprindeligt står bag det som idag kaldes streetcup/ lovligt race,
    Man valgte så at pisse ham op af ryggen, fra dragrace klubben side, derfor der ikke køres i greve og avedøre mere..
    Kan du overbevise denne herre om i faktisk er en temmelig seriøs forening med stoooor opbakning, er jeg ikke i tvivl om han vil hjælpe, og i er hermed 8-10 år længere fremme..
    Han står for ung bil dag som er på kti i september,, kom dog forbi der og snak med ham ..


  • #91   3. aug 2013 Fernandez, så vidt jeg ved, koster det kun benzin for jer og køre til holeby. smiley
    Og igen, hvor tit er det i kører alene ?, der er da altid nogen med


  • #92   3. aug 2013 @Torben:
    Jeg ved det kan lade sig gøre. Mere fordi at det både er dyrt og ansvarsløst IKKE at gøre noget ved det.

    Jeg kender godt Bonke personligt. Jeg kender ikke forløbet mellem DDK og ham, men der har været en del tumult omkring Dragracing dk de sidste par år.

    Men uanset hvad. Det kan være jeg skal give ham et kald smiley Tak for tippet.


  • #93   3. aug 2013 K-Finn: 1-0 til dig Holeby er ikke på sjælland lol

  • #94   3. aug 2013 Fernandez hehe :-).


  • #95   3. aug 2013 Peter p
    Tumult er vist mildt sagt...
    Det var et spørgsmål om at tjene penge på streetcup , for det er et kæmpe arbejde at stille det på benene..
    Det er Ingvar Bonke ikke interesseret i, han vil bare hjælpe de unge streetracere med at køre lovligt så han blev udelukket, og amerikaner bils drengene overtog..
    De troede de kunne klare det uden hans hjælp, og derfor køres der ikke lovligt race i kbh mere..
    Hvis du kender ham personligt, er det mærkeligt jeg ikke ved hvem du er..


  • #96   3. aug 2013 @Torben:
    Ja enig.
    Og så overtog Brian races efterfølgende og kørte det på holmen og i greve. Men Brian stoppede i DDK sidste år. Men det er en ligegyldig snak.

    Og du kender mig ikke. Jeg ved hvem du er, men vi har ikke hilst. smiley


  • #97   3. aug 2013 Leo, hvis du følte dig ramt så må du være en af dem ?

  • #100   3. aug 2013 Ifølge dim alder på bg så kunne du være deres oldefar. Lidt dansk humor du ved høhø

  • #102   4. aug 2013 Jep. Og hvis jeg kan benytte lejligheden til at lære dig noget. Så heddet det "væn dig til det" og ikke vend smiley

  • #104   4. aug 2013 <b>@Peter P
    Hvis du / I mangler en politikker til at hjælpe, så hiv dog fat i ham her fra denne artikel, han vil gerne hjælpe (i avisen og måske også i virkligheden) til med at få en lovlig bane.</b>

    http://www.bt.dk/krimi/efter-vanvidskoersel-naboer-og-politiker-vil-gaderaes-til-livs


  • #105   4. aug 2013 Det ender ned at blue ligesom i Esbjerg.. De første par gange er det fedt og der er mange deltagere. Men det er begyndt at dø lidt ud.. Folk gider ikke betale for at se på de samme 10 biler køre og de samme 10 biler på udstilling som er fyldt ned kinacrap.

    Nu vil folk have lidt spænding og det sammenhold de havde før, derfor har de allerede arrangeret ulovligt race igen. Og skot at se der er dobbelt så mange mennesker og de sjove biler bliver fundet frem.

    Ved at få en bane her på Fyn fx, vil også få det til at dø ud. Folk gider ikke betale for licens, hjelme osv. Og de vil også kun om aftenen.
    På en alm aftenen her i odense er der mindst ligeså mange biler som der er til Raceday i Esbjerg. Det siger lidt om hvor mange der gider støtte op om lovligt race.


  • #106   4. aug 2013 KD: Kan kun give dig ret, vi er et par stykker der helt har droppet det i Esbjerg, der er simpelthen for meget "orden". Hvorfor skal arrangementet starte allerede kl. 12 så folk bliver spredt ud over hele dagen? Hvorfor ikke lave det sidst på aftenen fredag som det var i gl. dage? Og 4 gange i året, er jo altså bare ikke nok til at stille folks "sult". Og ja, stemningen og spændingen bliver bare aldrig den samme som det var før i tiden på havnen, musikken kom fra et tilfældigt bagagerum, der var ikke brug for store anlæg, og halvnøgne piger, og boder der sælger pølser. Det skal ikke forståes som om at jeg er modstander af lovligt race, bestemt ikke, jeg er slet ikke fortaler for som det var på havnen at folk stod klods op af banen. Der er molevej da faktisk langt mere sikker.

  • #107   4. aug 2013 Det i Esbjerg er jo slet ikke op og køre endnu.
    Lige pt har de 4 dage på havnen.

    Mon ikke det bliver anderledes når banen på korskrobanen bliver lavet.


  • #108   4. aug 2013 Claus M: Jo hvis man stadig tror tror på den bane, jeg tror ikke på at politikerne har i sinde at gøre mere ved den sag, de har opnået hvad de ville, at få stoppet det ulovlige ræs på havnen. Jeg har stor respekt for at dem fra Striben-crewet kæmper for sagen, jeg tror bare ikke på den.

  • #109   4. aug 2013 Ja ved godt problemet ligger lidt i, om banen bliver til noget eller ej.

    Ja racet er stoppet i Esbjerg i øjeblikket. Og de ved jo også hvad der sker hvis banen droppes officielt.


  • #110   4. aug 2013 Claus M: Ja, det kan der jo ikke herske ret meget tvivl om, men får folk ikke snart en afklaring, bliver det jo enden af det alligevel. Det har allerede flere gange været oppe og vende, at folk ville starte igen, og var det ikke fordi Striben Esbjerg havde kæmpet så meget for at det ikke skulle ske, var det sikkert allerede sket.

  • #111   4. aug 2013 Man kan da heller ikke som politiker tro at ved at afholde 4 lovlige race om året, så er det nok til at dæmpe lysten hos folk som typisk kører race 2x om ugen..
    Hvis de nu sagde at der var race 1x om ugen fast med start fra ens kl 18 til folk ikke gider mere, så tror jeg at mange flere vil benytte det.
    Samtidig indføre de samme sikkerheds regler som i Malmø for at kører


  • #112   4. aug 2013 Den slags er nok desværre bare umuligt at få lov til pg.a. støjgener osv. Var politikerne lidt fleksible, fandtes der masser af offentlig vej i afsides industriområder, der kunne spæres af den ene aften i ugen, og bruges, støjgenerne ville være minimale, og med en gang betonelementer ned langs banen, var sikkerheden også hurtigt iorden. Det må ganske enkelt dreje sig om for lidt fleksibilitet og for meget bureaukrati, og det faktum at politikerne egentlig helst så at folk bare droppede den interesse, og fandt på noget andet

  • #113   4. aug 2013 @Kim B: Tak for tippet.
    Der er sendt en mail til manden umiddelbart efter artiklen blev postet igår.
    Der kom en artikkel før den hvor en socialdemokrat også har udtalt sig. Ham har jeg også skrevet til.


  • #114   4. aug 2013 nice smiley

  • #116   6. aug 2013 Slå dog lidt koldt vand i Blodet!

    Det skal fastlås, at gaderæs aldrig bliver tilintetgjort!
    Mht Malmø, Dragracing er ligeså meget en showsport som kørerens sport! Derfor er det nærmest en ydmygelse at køre med mindre end 800hk, fordi puplikum gider simpelhen ikke se på det! Det kan kun gøres interesant ved at stå lige ved siden af!

    Når det kommer til politiet! Tag jer dog sammen! Tænk hvis de undersøgte lidt omkring hvor sorte de penge, hvorvidt jeres biler er købt og modificeret..
    Eller i tilfælde af Narkorazzia?
    Lad vær med at skyde skylden på tilfældigheder og uheld, tag dog forhelvede jeres ansvar!


  • #117   6. aug 2013 Det er frustrerende, at vi i Striben- Esbjerg ikke kan holde på publikum, til vores Racedays.
    Sådan et arrangement koster godt og vel 50.000kr. at afvikle.
    Det er faste udgifter til ambulance, med læge, sammaritter, forsikring, toiletter og alt andet udstyr, der er nødvendigt, når man har publikum tilstede.
    Vi valgte af nød, at lade publikum betale 50kr. i entre og hvilket ramaskrig det udløste!!
    Hvis myndighederne skal godkende en bane, skal disse regler overholdes og hvis ikke der findes sponsorer, der kan betale driften, er der kun publikum og kørerne til at betale.
    Vi er i den situation, at banen på Korskro ved Esbjerg faktisk er betalt, eller kommunen har i hvert fald godkendt budgettet, der skal betale banen.
    Det er altså ikke et politisk problem i Esbjerg, men der mod en verserende miljø klage sag, der bremser projektet.
    Hvis denne miljøsag falder ud imod vores bane, er det ikke kun os, der lukkes af for, men alt andet motorsport, der afvikles på Korskro!
    Esbjerg Speedway er flere gange klubmestre.
    Der køres flere former for jordbaneræs.
    Der afvikles DM afdeling i traktortræk.
    Alt det stopper på Korskro, hvis miljøklagen ikke afvises og det er altså et område, hvor der er kørt motorsport i 90år!!!
    Alt sport, der kræver en forbrændingsmotor har utrolig trænge kår i Danmark!!!


  • #118   6. aug 2013 Gert: Stor respekt for jeres arrangementer, men må indrømme at det får at vi skulle komme, skulle minde mere om "gamle dage". Altså start engang efter spisetid, og så kørsel til folk ikke gider mere. Mere plads til udstilling, så det ikke bare er de samme biler der holder der hver gang, og uden at vide om det er blevet bedre (hvilket det sikkert er) så funker det ikke at lede sænkede biler ind på en hullet græsmark. Og blev arrangementet kortet ned, kunne man jo spare de billige showpiger, pølsevognen, måske nogle udgifter til sikkerhed osv.
    I øvrigt er det jo lidt uheldigt at det falder sammen med det i Viborg, men det er der jo nok ikke nogen der kan bebrejdes.


  • #119   6. aug 2013 Den hullede græsmark er der endnu, for det er lokationen, kommunen har stillet til vores rådighed.
    Dengang var der så ingen, der kunne forudse, at vi skulle bruge området flere år.
    Selv ved kommunen, var der ingen der regnede med, at miljøsagen ville trække så langt ud.
    Alt cirkusset fra første års arrangementer er væk.
    Showpiger er der ingen af.
    Pølsevognen giver faktisk Striben et lille overskud.
    Om arrangementet varer 2 eller 12 timer, gør ikke meget forskel på udgifterne.
    Med 5 arrangementer, der skal planlægges over sæsonen, med ca. en måneds interval, gør det svært, ikke at ramle ind i andre bilrelaterede events.
    I sær når kommunen også skulle bruge området selv.


  • #120   6. aug 2013 de kan bare lukke en af de små selvdøde landsbyer helt ned, så er der en bane langt fra alting...:-P....foreslår Vester Nebel eller Viuf ved Kolding....

  • #121   6. aug 2013 Det er muligt at det ikke gør nogen forskel for prisen om arrangementet er 2 eller 12 timer, men folk er der jo kun i 2 og ikke 12 timer, så hvorfor ikke samle folk i stedet for at sprede dem ud over hele dagen.

  • #122   6. aug 2013 Det er jo netop problemet.
    Danmark er et lille land og der er sjældent langt til naboerne.
    Lige meget hvor på landkortet, man sætter en nål, vil der være en nabo i nærheden, der ikke vil tillade, at der oprettes et motorsportssted.
    Selv på Jyllandsringen, der har huset motorsport i mange år, oplever de flere og flere restriktioner, der bremser deres virke.
    På Korskro, er der som før skrevet, kørt motorsport i snart 90 år.
    Naboen længere mod vest, er Esbjerg lufthavn og maskinerne flyver hen over anlægget, under start og landing og alligevel føler man det nødvendigt, at stoppe Striben-Esbjerg i, at få en lovlig bane!!
    De 10 timers ræs, var/er for at give kørerne noget for deres penge.
    Mange er glade, da de måske ikke kan kun om eftermiddagen, eller om aftenen.
    Til sidste ræs, var bilerne med startnummer 1 og 2, også de to sidste biler der kørte!! smiley




  • #123   6. aug 2013 Ja, og det samme ses på flyvestation vandel, hvor flyverne fra Billund stadig flyver så lavt, at man ikke kan snakke sammen (hvilket de også gør hvor jeg bor).

  • A. I
    A. I Tilmeldt:
    okt 2012

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 50
    #124   7. aug 2013 Et lille pluk fra Færdsleslovens § 41: "Der skal kunne standses på den strækning af kørebanen foran køretøjet, som føreren har udsyn over, og foran enhver hindring" - Hvilket vil sige, at man aldrig må køre hurtigere, end man kan nå at standse uanset om der kommer noget ind foran bilen fra én af siderne eller forfra. Så altså, når I nu er så glade for fart (der har jeg også været - nu sparer jeg bare på de dyre dråber...), så kig lidt på hvordan vejens sider ser ud: Er der højt græs, buske, parkerede biler eller andet, så det er umuligt at se, hvis nogen/noget kommer ud foran bilen, så skal man køre langsomt. Er der lavt græs på den anden side af en cykelsti og derefter lavt græs eller grus mellem cykelstien og vejen, så er der straks mulighed for at slå lidt mere med ørerne uden at risikere det helt store - så længe modkørende trafik ellers holder sig på deres egen del af vejen. Det sparer både ulykker og uheld med småbuler til følge - og endda også en hel del dyrs liv! :o)

Kommentér på:
Sidste nyt vedr striben

Annonce