{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Indkøring af Audi s2
  • #2   28. okt 2013 Flemming fartstrup eller hvad han hedder, han skulle have mere end styr på de audi'er der smiley

  • #3   28. okt 2013 Helt klart RH-Motorsport smiley

  • #4   28. okt 2013 Alex: af hvilken grund? Synes jeg hører både godt og skidt om dem.

  • #5   28. okt 2013 Doose: kender du noget til fartstrup? Man hører en masse godt om hans styrebokse men ikke så meget om indkøring af originale styringer.

  • #8   28. okt 2013 jeg køre selv med vems på min s2er det er jeg rigtig glad for, jeg har selv kørt den ind.
    vil anbefalde du får monteret fmj eller vems og for det kørt ind af flemming evt.

    din luftmassemåler kommer ikke til at holde ret længe med 400hk. plus hvis du vil ændre noget senere er det noget nemmere og billigere.


  • #9   28. okt 2013 Søren p, hvor kan en vems boks købes, og hvad er prisen på sådan en?

  • #10   28. okt 2013 vems.dk

  • #11   28. okt 2013 Han her dem pnp til s2 smiley

  • #12   28. okt 2013 Brian h. Er det ikke kun til Aby/aan motore? Altså uden strømfordeler? Min er med strømfordeler.

  • #13   28. okt 2013 Jesper kryger kl auto vojens, kører fmj og monterer det. Han kører også martin sundal's s2'er ind.

    Mener også han kan køre motronic ind, prøv at gi ham et kald.


  • #14   28. okt 2013 Der må jeg være dig svar skyldig.
    Prøv at ring/mail til peter (vems) , han ved det bedst smiley


  • #15   29. okt 2013 Har ikk hørt andet end at det han laber er Iorden...

  • #16   3. nov 2013 Hej Claus

    Fin bil du har der.

    Der er mange der har forsøgt sig med at omprogrammere den originale styring men der er ikke mange der kan lave arbejdet ordenligt.
    Ham jeg kender har lavet speciel software så det er muligt at få realtime data ud af boksen og han har brugt mange 1000 timer på denne s2. Desværre bor han i Østeuropa men han kan og har lavet hunderede vis af disse 5 cyl. Motorer.

    Vems har som den første lavet en PnP styring der passer på S2, AAn, ABY og senere lavet PnP bokse til BMW, Peugeot, Subaru mm.

    Vems er mig bekendt den eneste der kan bruge det originale tirgger system dvs. 3 signaler, 135 tænder på krumtappen, et knast signal og et ref. signal også fra krumtappen. Grunden til at man bruger 3 signaler er at hvis krumtappen og knasten forskyder sig vil motoren gå i stå øjeblikkeligt.
    Dette er en svaghed ved disse 5 cyl. Motorer at tanden på det nederste kromtap hjul knækker (skal spændes 450Nm)

    Den originale Motronic styring var top of the pop da den blev konstrueret men som alt andet elektronik er den forældet i dag. En ny styring vil give dig mange flere fordele og ikke mindst spare dig en del penge på brandstof hvis det ønskes.
    Min S2 med vems kører ca. 1 km længere pr. liter og det bliver til en besparelse på ca. 2500 kr. pr. år. Og det er målt at den kan komme til at køre op mod 12-14 km pr. liter på motorvej men det må siges at være økonomi kørsel og det er vist ikke hvad sådan en S2 er lavet til smiley

    Det kunne være en fordel for dig at spørge på Audi forum om hvad andres erfaringer er med at få justeret deres originale styringer.

    God arbejdslyst





Kommentér på:
Indkøring af Audi s2

Annonce