{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
625 visninger | Oprettet:

3" udstødning rigtigt valg? Mr2 NA {{forumTopicSubject}}

Jeg har søgt og søgt efter 2.5" udstødningssystem til min mr2 sw20 na, men uden held til fornuftige penge.

Har nu fundet et 3" system, som jeg selv synes virker fornuftigt, men jeg har ikke så meget forstand på det, så er i tvivl om det er for stort.
Motoren er standard, dog med skarpere knaster, så den har vel små 170 heste som den står nu.

Det er dette system
http://www.ebay.co.uk/itm/TOYOTA-MR2-NON-TURBO-SW20-TWIN-EXHAUST-SYSTEM-1989-1998-/140593007100?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item20bbff09fc

Er det et fornuft lavbudget valg? Alternativer?

På forhånd tak!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  3" udstødning rigtigt valg? Mr2 NA
  • #2   29. okt 2013 na bruger mindre udstødning end turbo og det ville blive for meget med mindre du har i tankerne at gå amok med pengene og smide ca 250-300hk i den smiley
    2,5 er mere end fint til det din har smiley


  • #3   29. okt 2013 Det var ikke så meget om 2.5" vwr fint, mere om 3" ville kunne gå, da jeg ikke kan finde et billigt 2.5" sæt smiley

  • #4   29. okt 2013 det er jo også kun bagpotte? smiley så tror jeg nok det skal ku gå smiley (dog larmer den nok fint smiley

  • #5   29. okt 2013 alt for voldsomt, 3" rækker til 600hk. 2,5" til 400hk


  • #6   29. okt 2013 Det kommer til at være hele systemet fra manifold og ud i 2.5" eller 3"

  • #7   29. okt 2013 Medmindre motoren kan tage 12.000rpm så er en 2" udstødning det optimale. Det handler om at få noget hastighed på udstødningsgasserne, større rør = langsommere gas = du mister effekt pga coanda effekten.,

    En optimal udstødning giver hk på din motor fordi den udnytter coanda effekten og skaber så meget hastighed på udstødningen at den bliver suget ud af cylinderen !

    Der er også mange der sætter en stor bagpotte på. Megafejl. For at udstødningsgasserne kan holde en høj hastighed skal man kigge på nogle af de principper der gælder for luftstrøm og flow. Og her gælder det altså om kun at gå ned i str jo længere ud mod enden du kommer.

    Det er faktisk ikke for sjov skyld at biler kan være født med 3" rør ved manifold og så ende ud i en enkelt rørhale på 1½"....


Kommentér på:
3" udstødning rigtigt valg? Mr2 NA

Annonce