Turbo nu i RØD?? Turbo nu i RØD??
Hej BG
Bilen vi snakker om er en Opel Astra H GTC OPC 240hk.
Jeg har idag lavet direct route fra turbo til luftfilter, altså hvor den går over mod lygten på luftmængdemåler og så et åbent luftfilter fra K&N...
Istedet for originalt hvor den går op over ventildæksel og rundt...
Dette har givet mig anledning til nogle spørgsmål:
1. Når jeg køre kan jeg høre at det "suser" ude fra luftfilteret, er det fordi den suger så hårdt at det lyder som om den reelt puster, eller er der noget i vejen??
2. Når jeg accelere er det som om den lufter ud under selve accelerationen, altså fra BOV'en, der er std. recirkulerende BOV på, den gør det 1-2 gange under selve optrækket og typisk inden 5500 omdr.
3. Da jeg så kommer tilbage fra 1. køretur vil jeg tjekke at det hele stadig sidder som det skal, og her ser jeg at selve huset lige inden forrøret (ikke selve turboen, men den lige efter, aner ikk hva den hedder) den er helt RØD, altså den gløder, får den nu så meget luft at blandingen er for mager, eller er det helt normalt på en turbobil (ja det er min 1. bil med tryk) jeg havde kørt den stille og roligt varm, og så ellers givet den kniven og derefter ladet den stå 1-2 min i tomgang inden jeg slukkede motoren...
HVAD kan det være eller er det helt normalt???
Håber i kan hjælpe turbo "Noob'en"
På forhånd tak
jul 2011
Følger: 1 Følgere: 4 Biler: 1 Emner: 23 Svar: 2.204
2. Min laver sammen problem nogle gange, det er dog en helt anden bil. Er usikker på hvad det skyldes men det er mest når bilen er kold.
3. Er ret sikker på der ikke er noget der skal være rødglødende ved normal kørsel. Prøv lige at tage et billede af det der var rødt.
maj 2004
Følger: 38 Følgere: 59 Biler: 14 Emner: 478 Svar: 5.237
mar 2004
Følger: 95 Følgere: 92 Biler: 10 Emner: 41 Svar: 270
Men hvis det IKKE skal være glødende, hvad er der så i vejen ???
mar 2004
Følger: 95 Følgere: 92 Biler: 10 Emner: 41 Svar: 270
jul 2011
Følger: 1 Følgere: 4 Biler: 1 Emner: 23 Svar: 2.204
mar 2004
Følger: 95 Følgere: 92 Biler: 10 Emner: 41 Svar: 270
dec 2003
Følger: 79 Følgere: 78 Biler: 1 Emner: 74 Svar: 7.120
jul 2011
Følger: 1 Følgere: 4 Biler: 1 Emner: 23 Svar: 2.204
mar 2004
Følger: 95 Følgere: 92 Biler: 10 Emner: 41 Svar: 270
For den kører ikke med højere ladetryk som den altid har gjort, det har jeg ikke pillet ved, men jeg har så klart heller aldrig lagt mærke til om den altid er blevet "rød"
#8 Hvilket??
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.257
mar 2004
Følger: 95 Følgere: 92 Biler: 10 Emner: 41 Svar: 270
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.257
Jeg har ærligt talt ikke set efter, om den blev rød, hverken før eller efter.
feb 2008
Følger: 63 Følgere: 64 Biler: 4 Emner: 214 Svar: 4.376
mar 2004
Følger: 95 Følgere: 92 Biler: 10 Emner: 41 Svar: 270
maj 2007
Følger: 46 Følgere: 45 Biler: 4 Emner: 146 Svar: 4.642
mar 2004
Følger: 95 Følgere: 92 Biler: 10 Emner: 41 Svar: 270
maj 2007
Følger: 46 Følgere: 45 Biler: 4 Emner: 146 Svar: 4.642
vis mig på det billede her hvad det er, så er det nemmere at sige.
mar 2004
Følger: 95 Følgere: 92 Biler: 10 Emner: 41 Svar: 270
http://www.dencodiesel.com/3932-thickbox_default/turbocharger-k04-opel-astra--53049980048.jpg
Det er det "hus" lige til venstre for turboen
maj 2007
Følger: 46 Følgere: 45 Biler: 4 Emner: 146 Svar: 4.642
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
Hvis vi skal gætte på noget så kunne en forsinket tænding godt give lidt extra varme i udstødningen...
Men hvorfor skulle motorstyringen pludselig begynde at trække tændingen...?
Varmen forsvinder jo også ret hurtigt igen...
Jeg mener man skal ikke køre roligt mange sek. før den ikke er rød mere...
Stod den stille i tomgang i 1 til 2 min og var stadigvæk rødglødende...? Det vil jeg sige at næsten er umuligt...
okt 2003
Følger: 1 Biler: 4 Emner: 13 Svar: 1.610
Det du kalder turboen er Kompressor huset på Turboen.
Udtrykket Turbo bruges for hele enheden du linker til.
Det er helt normal at turbinehuset bliver varm når du giver den tæsk, vi snakker jo uddstødnings temperatur omkring 900 grader eller over.
Ang lyde, så bruger Z20LEH også recirkulations ventilen til at finjustere ladetrykket.
maj 2007
Følger: 46 Følgere: 45 Biler: 4 Emner: 146 Svar: 4.642
okt 2003
Følger: 1 Biler: 4 Emner: 13 Svar: 1.610
Jeg har set min havde rødlig farve efter kørsel med kraftige accelerationer.
maj 2007
Følger: 46 Følgere: 45 Biler: 4 Emner: 146 Svar: 4.642
jan 2003
Følger: 32 Følgere: 35 Biler: 7 Emner: 42 Svar: 7.340
Bare se min gamle Escort her
http://bil2.webgallerier.dk/galleri/fuldskaerm/531/2653689-ford-escort-rs2000-mk1-replica
aug 2003
Følger: 40 Følgere: 85 Biler: 7 Emner: 2 Svar: 1.798
Især på motorer med direkte indsprøjtning. Feks. TFSI.
Og din bliver det såmænd også.
Søren Fredslund
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
Klart at den får lidt farve, men den forsvinder hurtigt igen når man slipper gassen..
Eller hvordan læser i det det...?
aug 2003
Følger: 40 Følgere: 85 Biler: 7 Emner: 2 Svar: 1.798
Prøvede at køre fuld gas i 2-3-4 gear og holdt ind for at se farven på turboen.
Man kunne se gennem den og der gik 5-6 min før farven var væk.
Meget normalt på en benziner da der ikke kommer ret meget køleluft gennem motoren som på en diesel.
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
Jeg tror nok at støbejern bliver synlig rød omkring 700 og så mere lys og gul efter det.
Jeg syntes bare det lyder vildt at den skulle være rød så længe... Men det må jo være rigtigt når i siger det..
aug 2003
Følger: 40 Følgere: 85 Biler: 7 Emner: 2 Svar: 1.798
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
Men hvis din praksis ikke passer med din teori.
Så må du lave din praksis om..
aug 2003
Følger: 40 Følgere: 85 Biler: 7 Emner: 2 Svar: 1.798
Turbo nu i RØD??