{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.035 visninger | Oprettet:

jacob h
jacob h
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4

Seat Leon FR chip tuning {{forumTopicSubject}}

Hej! jeg har en seat leon fra 7 måned 2008. bilen har kørt 82000. Jeg vil høre om der er nogle der har erfaringer med at chiptune sådan en bil og hvor meget man vil kunne give bilen unden den vil tage skade? jeg har læst forskellige indlæg men mange forskellige svar dukker op. håber nogle kan hjælpe og dele deres erfaringer med netop denne salgs bil!
Mvh. Jacob

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Seat Leon FR chip tuning
  • #1   21. feb 2014 Hej Jacob,

Nu er det jo en addeles fantastisk motor sådan en bil har. Typisk når man tuner sådan en, snakker man i Stages.

Stage 1:
    Helt standard motor, som er chippet.
    Forventet effekt: lige over 300hk

Stage 2:
    3" forrør (evt fuld udstødning) samt indsugning.
    Forventet effekt: Ca 350-360 hk

Stage 2+:
    3" forrør (evt fuld udstødning), indsugning samt en opgraderet højtryksbenzinpumpe, der sidder to på en TFSI.
    Forventet effekt: En smule mere en Stage 2, men noget mere bundtræk og pænere effektkurve, da den opriginale benzinpumpe ikke kan levere den nødvendige benzin.

Motoren kan sagtens holde til dette. En standard Cupra motor kan sagtens holde til 400-450 hk uden at skulle opgradere indmad. Dog skal du huske at så snart du begynder at tune på den, skal du ikke forvente at koblingen holder særligt længe. Du skal altså have en opgraderet på. Her kan jeg anbefale Sachs.

Hvad angår chipning, så kan jeg meget krafigt anbefale dig at holde dig til noget der bare altid virker, som f.eks APR eller Revo.

Spørg endelig.

• #2   21. feb 2014 Nu ser jeg så at det er en FR du har og ikke en Cupra, så vi tager den lige igen! smiley

Stages hedder det samme, med samme dele:

Stage 1:
    Forventet effekt: ca 250 hk;

Stage 2:
    Forventet effekt: ca 280-285 hk

Stage 2+:
    Forventet effekt: lidt mere end stage 2+, dog som sagt med noget bedre bundtræk og pænere effektkurve.

En Leon motor kan fint holde til 300 hk. Skal du lave mere end det skal der som minimum andre plejlstænger i, Cupra dyser og en anden turbo.

• #3   21. feb 2014 Nu skrev han ikke om det var en FR diesel eller benzin.

Lasse O:

Vil gerne se dokumentation for det du skriver, du nævner hverken større turbo eller andet i de forskellige stage. En ren chip. på en 200 hk tfsi giver ikke 300 hk, der skal mere til.

• #4   21. feb 2014 Nej jeg læste forkert. Jeg troede det var en Cupra der blev snakket om.. Korrekt at en FR også kommer i diesel, jeg gik dog ud fra at det var en TFSI.

En Leon TFSI kan ikke lave 300 hk uden ekstrem tuning..

• jacob h
    jacob h Tilmeldt:
    aug 2010

#5   21. feb 2014 Hej Lasse!
    Tak for svaret og undskyld ulejligheden, og fejlen. det er en diesel jeg har. jeg øsnker ikke det helt vilde, jeg ønsker at øge hk til omkring 210-220 og dermed også få en bedre brændstofsøkonomi ved "pæn kørsel" smiley Hvad vil du forslå af udstyr, til at øge til omkring 220 hk ? smiley

• #6   21. feb 2014 Jeg har tæt på ingen erfaring med diesel tuning smiley

Men altså en chip og en EGR delete vil vel gøre underværker. Hvad det giver af effekt ved jeg så ikke. Prøv at henvend dig til f.eks Landberg.

• #7   21. feb 2014 Jeg mener Landberg giver dem ca. 210 hk og 450 nm. Men prøv at kontakt Sørenss2 her på BG, han har sikker et par kurver.

• #8   21. feb 2014 Her er en vi har lavet.
    Bilen helt standard.

Søren Fredslund

profilbillede
  • #9   21. feb 2014 Normalt så laver de omkring de 210 HK og 450 NM, nogen lidt højere og nogen lidt lavere

• jacob h
    jacob h Tilmeldt:
    aug 2010

#10   25. feb 2014 Tak for alle svar, de har virkelig været brugbare! smiley Jeg har fået svar på lige hvad jeg efterspurgte.
    STOR TAK! smiley

Kommentér på:
Seat Leon FR chip tuning

Annonce