BMW X5 tuning BMW X5 tuning
Hej
Jeg har en BMW X5 E53 fra 2004 3.0d 218HK. Den har gået 76000 km. Den kører ca. 9,5 km/l.
Min far har en bil magen til, den er dog tunet og kører ca. 11,5 km/l - og kører i det hele taget bedre. Men vi ved ikke hvor eller hvordan den er tunet samt hvor mange heste den har. Vi ved kun den har KN filter.
Derfor vil jeg spørge herinde om, hvem jeg skal få til at tune min X5'er??
Skal jeg overhovedet få nogen til det - eller kan jeg selv gøre det ved at købe en boks?
Jeg har før haft mange Land Cruiser're - dem har jeg alle haft hos Ketner i Holstebro, hvor de har rullefeldt og det hele.
Nogen gode råd?? Den mangler sgu noget power - skulle jo gerne kunne køre fra min gamle far
okt 2011
Følger: 5 Følgere: 12 Biler: 4 Emner: 9 Svar: 1.358
maj 2008
Følger: 33 Følgere: 34 Biler: 4 Svar: 22
apr 2003
Følger: 3 Følgere: 4 Biler: 5 Emner: 80 Svar: 331
Scantune skulle også kunne udføre et stykke kvali arbejde...
okt 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 7 Svar: 232
De er temmelig udsat i forvejen og med årgang taget i betragtning, så var det måske ikke så god en ide
Bilen er stor og tung og hvis den ofte bliver brugt til at trække trailer med, så går den endnu hurtigere.
Evt få den målt, er LMM ved at være slidt (det kan man ikke se, ved jeg godt) ??
Slidt turbo ??
Men det er jo din bil, så det er bare et lille råd med på vejen.
okt 2002
Følger: 2 Følgere: 7 Biler: 3 Emner: 29 Svar: 587
Displayet med forbruget bliver derfor ubrugeligt.
Når man ændrer på timingen til dyserne og der pumpes mere diesel ind, så kører bilen ikke længere på literen.
Man får ikke en bil der kører længere på literen, forurener mindre, flere heste....det er vist kun de folk som skal sælge chippen der siger sådan.
Bed du om at se din fars reelle brændstofregnskab. Altså hvor mange liter der er tanket og hvor mange Km der er kørt. Så vil du se noget HELT andet end de 11.5 Km/l
jun 2006
Følger: 6 Følgere: 6 Biler: 5 Emner: 36 Svar: 105
Har selv kørt en del i min fars BMW og har derfor selv målt forbruget på den - så det er ikke forskellen på vores speederfod der gør forskellen. Min fars har bare en del mere overskud og kører langt længere på literen.
Regner selv forbruget ud hver gang jeg tanker. Min kører ca. 800 km på 85 liter, hvor min fars kører ca. 950 km på 85 liter - når jeg kører i den. Ved godt det ikke helt giver 11,5, men derimod 11,2 - dog stadig en væsentlig forskel.
Er godt klar over gearkasseproblematikken, men jeg tager chancen. Kører som regel meget pænt!
okt 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 7 Svar: 232
Mindre inaktivt gas (AGR) jo flere NOx får man, da man øger forbrændingstemperaturen
Hvis det var så nemt at få dem til at gå længere på literen, flere hk og bibeholde holdbarheden på drivlinjen, mon ikke de ca 5000-6000 ingeniører BMW har, havde gjort det
Tror ikke der er mange af de eftermonterede chip/software at de ville kunne få en TÜV/DECRA godkendelse ved en test og hvis de kunne, så er standard motorer rimelig pumpet i forvejen og med de lange olieinterval, biler har i dag, så går det ikke i længden
BMW X5 tuning