{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
495 visninger | Oprettet:

Tuning a corolla XLI 1990 1,3 {{forumTopicSubject}}

hej derude kan jeg smække 4 store karburatore fra mc på min rolla 1990 12v? og hvad udgør forskellen på om det er CV karb eller ej? manifold osv kan jeg selv lave da jeg er mc mekaniker. Motoren er med indsprøjtning(tror jeg men der ligner noget som kunne være en karb på manifolden eller er det bare spjældhuset som levere luft til systemet?.

og så et andet spørgsmål som intet har med min tanke om mc karburatore at gøre, Kan jeg smække et 16v topstykke fra rolla 1,3 1997 på min rolla 1990 1,3 12v? bare for lidt mere at æde til motoren.

Tak på forhånd ! mvh sebastian

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tuning a corolla XLI 1990 1,3
  • #1   13. mar 2014 Den med cv eller ej skulle du selv kende forskellen på. Men ja det kan man godt, den skal bare køres ind bagefter. 4 carbs på 4 manifold med udligning imellem.

• #2   13. mar 2014 ja altså ved da self. forskellen på cv karburator og med stempelspjæld men dog ikke hvad der bedst ville fungere på så store motore - havde selv CV i hovedet da jeg går ud fra stempelspjældskarburatore ville reagere for hurtigt. Havde i tankerne at skære en gammel std manifold op og montere karburatorne med køleslange fx(skal self forstærkes så de sidder ordenligt fast) - men ja self skal den køres/dysses ind. Hvad med mit spørgsmål omkring topstykke, kan du svare mig på det? og hvor mange hk vil det med karburatorne give?

• #3   13. mar 2014 Ved det ikke besvarede bare det jeg kunne, men ja, kan godt ske du får for hurtig respons med fladspjælds... Men hvis du som udgangspunkt får fat i nogle carbs fra noget Solsort eller noget zzr, så skulle det give noget. Normalt er der ikke ret god fyldning med singelpoint injectors.

• #4   13. mar 2014 Projektet: fedt smiley
    Men at du gider på en 1300 12v'er smiley

Men alt ka jo lade sig gøre smiley

Hvis den er med sprøjt tror jeg squ ikk det ender godt smiley så ska du bar ha fat i spjældhusene fra en mc med sprøjt.. smiley
    Men er det en karburator motor ja så ska du jo blot ha fat i sådan en smiley men om du ska vælge en cv eller stempel.. Det ved jeg satme ikk smiley

Kommentér på:
Tuning a corolla XLI 1990 1,3

Annonce