919 visninger
|
Oprettet:
N/A tuning {{forumTopicSubject}}
er der nogle der har erfaring med om en bil kan holde til i det lang løb at man ligger en toppakning i som er 0,6 mm tyndere om det kan holde, i dette tilfælde snakker vi en corolla fra årgang 87-92 1,6
okt 2004
Følger: 229 Følgere: 238 Biler: 13 Emner: 156 Svar: 9.051
jun 2011
Følger: 52 Følgere: 50 Biler: 1 Emner: 7 Svar: 38
maj 2007
Følger: 42 Følgere: 38 Biler: 11 Emner: 3 Svar: 456
men det betyder intet slid mæssigt du skal bare være opmærksom på om ventilerene kan være der nå du skifter pakningen.
du vil vinde mere på spjældhuse
portning
støre ventiler
optimeret udstødning
boring af cylindere
nye stempel ringe (da de gamle nok har set sit bedste.
skarpere knast ( længere åbnings tid)
støre udstødning ( bedre flow)
mm.
maj 2009
Følger: 7 Følgere: 13 Biler: 2 Emner: 72 Svar: 2.642
okt 2010
Følger: 29 Følgere: 36 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.854
4A-FE
eller
4A-GE?
A-FE ville i så fald være en gen.1 og toppakningen fra Gen.2 sku passe på og være tyndere..
der er masser pladstil ventiler. begge motore over ofte at smide en tandrem. masser spille rum så... ville ikke give vidt og det eren skod motor at tune på.
vil tro han beskriver Gen. 2 her http://www.bilgalleri.dk/
er det der imod en 4A-GE motor så læs her http://www.billzilla.org/4agmods.htm
jun 2011
Følger: 52 Følgere: 50 Biler: 1 Emner: 7 Svar: 38
michael n var også det jeg håbede at få:)
ketil l s det er en 4afe gen 1
maj 2009
Følger: 7 Følgere: 13 Biler: 2 Emner: 72 Svar: 2.642
okt 2010
Følger: 29 Følgere: 36 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.854
jun 2011
Følger: 52 Følgere: 50 Biler: 1 Emner: 7 Svar: 38
jun 2011
Følger: 52 Følgere: 50 Biler: 1 Emner: 7 Svar: 38
maj 2007
Følger: 42 Følgere: 38 Biler: 11 Emner: 3 Svar: 456
men på forhånd vil jeg lige sige det er ikke gratis
jun 2011
Følger: 52 Følgere: 50 Biler: 1 Emner: 7 Svar: 38
N/A tuning