{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.239 visninger | Oprettet:

Stempel Golf 2 TD {{forumTopicSubject}}

Hej, har en Golf 2 TD stående hvor der er gået 2 stempler på den desværre...

Men vil så høre jer om der er en klog hovedet herinde der ved hvor jeg kan købe nye stempler til sådan en, det må meget gerne være nogen større da jeg går med planer om at bore motoren op til 1.7-1.8 liters istedet for, men det kun afhængig af om jeg finder nogle stempler.

Og ja, jeg har kigget på google men syntes ikke rigtig jeg kan finde noget...

Og jeg søger også en stærkere toppakning til sådan en, i stål eller hvad man lnu laver dem i, men kan hellere ikke finde noget ang sådan en, skal man have en til at lave en special eller kan man godt købe en et eller andet sted?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stempel Golf 2 TD
  • #1   15. maj 2014 Søg lidt rund på ebay, jeg fandt engang nogle der passede med at bore den op til 1,9 liter. Men så er den også tynd som en kiks
    Toppakningen kan bruges fra en aaz motor, den er stål


  • #2   15. maj 2014 Okay, kan det passe at det var sådan nogle jr stempler i ca. 83 mm diameter?

    AAZ Motor, hvad slags motor og bil er det?


  • #3   15. maj 2014 Det var ikke jr stempler, der er nemlig ingen forskel på stempel diameter henover de forskellige golf 2 diesel motorer. Jr er den næststørste motor.
    Aaz er fra en golf 3 1,9
    Forresten hvis ikke det er en sb motor du har, så glem det. De andre mangler undersmøring af stempler, og alt under jr og sb motor har for svage plejl stænger.
    Er det derimod en sb motor, så pas på at den er driftsvarm når du piner den, ellers flækker topstykket.
    Selv kører jeg 2 bars lade tryk, når den skal pines, på std. Toppakning, men motoren er også i prima stand. Det er lækkert at se nålen presse sig forbi 2 bars mærket med 4000 rpm, det rykker godt smiley


  • #4   15. maj 2014 Har både en JR Motorblok og en SB Motorblok til at ligge og hvad vi du foretrække at bruge hvis det skulle være?

    Jeg fandt nogle JR Stempler i str. 83mm diameter på ebay og det var til AAZ motor, snakker ikke om stempler fra en jr motor men om producenten på stemplerne.

    Men teorisk set så kunne man jo godt bruge AAZ stempler og bore en SB motor om hvis det var?


  • #5   15. maj 2014 Alle td'ere har undersmøring, det er suge diesel der ikke har.
    med de priser der er på en anden motor 1.6 eller 1.9 kan det da aldrig betale sig at lave den du har nu, med nye dele og alt det inden du er færdig.

    forskellen på 1v, jr og sb(RA) er pumpe og turbo. Indmaden i dem er den samme!


  • #6   15. maj 2014 Åhh ja JR stempler, på den måde. Jamen det skulle noknkunne gå, du skal gå efter den mindste størrelse. Der er bare et problem med aaz stempler, der er ingen forkammer i. Du vil få en meget lav kompressionen med et golf 2 topstykke. Så skal du få aaz stempler og aaz topstykke. Og så skal du matche krumtappen op, så den ikke rager op over blokken, som de gør på 2erne. Måske det kommer af sig selv med aaz stemplerne.
    Jeg ville dog finde nogle beregnet til golf 2,med forkammer. De kan findes. Så ville jeg finde nogle i lidt mindre diameter, så du ender op på 1,8 liter. Ellers er den meget tynd ind til vand kanalerne, og Toppakningen ligger træls til.
    Jeg ville vælge sb blokken, alene pga undersmøringen

    Der er også mulighed for at smide en 1,9 tdi, og bygge den om til at køre med en Alm. Bosch pumpe uden elektronik, og lave Alm ladetryks styring.
    Og så kaldet mtdi
    De kører også rigtig fornuftigt


  • #7   15. maj 2014 Ups, nu skal jeg lige tænke mig om... Har en gtd stående med skildt af motor og så har jeg en alm suge diesel komplet bil på plader hvor stemplene er gået på, der er så eftermonteret en garrett turbo og så skal jeg have front monteret ic, dem store model pumpe og dyser fra gtd over på... Men skal først have lavet stempler i sugemotoren..

  • #8   15. maj 2014 Jeg ved ikke hvor folk har det fra, men det er Kun sb motoren der er født med undersmøringen af stemplerne. Plejlstænger på jr og sb er stærkere end de små modeller.

    Men en suge diesel ville jeg ikke røre med en ildtang, alene det at den ikke kan godkendes umiddelbart med turbo, og der er så mange golf motorer


  • #9   15. maj 2014 Ja okay, men jeg har fundet nogle 77 mm stempler til en sb motor så jeg får bar boret sb blokken op til 77 mm og smider tingene på den smiley Tak for hjælpen smiley


  • #10   15. maj 2014 Det skal nok blive lækkert, fornuftig størrelse stempler. Det altid et kompromis mellem holdbarhed og ydelse.
    Selv laver jeg 155 hk på en sb med næsten standard indmad, det rigtig lækkert


  • #11   15. maj 2014 Hehe ja, saster også på omkring de 150-170 hk, og tror sagtens det kan lade sig gøre nu når motoren bliver boret op og topstykket bliver renoveret samt garrett 300 hk turbo, frontmonteret ic osv...

  • #12   16. maj 2014 Så er det bare sjovt at de jr'ere jeg har haft skildt ad har haft undersmøring!

Kommentér på:
Stempel Golf 2 TD

Annonce