Chip tuning generelt {{forumTopicSubject}}
Hej BilGalleri,
jeg har købt en "ny" RenaRenaRenault Mégane III 1.5 turbo diesel fra 2013, og kunne godt tænke mig at høre om folk herinde ved noget om chip'ing.
Jeg har kigget lidt rundt på nettet og set chips der ligner noget rigtig fake røvrenderi, men derimod også halv dyre løsninger som lover godt og lader til at være i orden. Umiddelbart virker det ligetil og simpelt: at tage et stik ud og sætte en chip imellem.
Er det noget ved at købe et produkt til 700 kroner på ebay ved en top rated seller, eller skal man have fat i dem som koster 3.500 ? Er det bedre med dem til ca. 2.000 på det danske markede, så man undgår Tyskland / Polen / Italien ?
Har først tænkt mig at gøre noget i det, efter garantien på bilen udløber, men kunne alligevel godt tænke mig at høre, om der er noget jeg skal være opmærksom på; som er der risiko for at motoren tager skade, eller om der i det hele taget er noget at være bange for - idét der ikke er tale om et indgreb i ECU'en ?
Holder tallene som producenterne lover, eller skal man ikke forvente for meget ?
Mvh undertegnet
apr 2013
Følger: 21 Følgere: 28 Biler: 9 Emner: 2 Svar: 402
feb 2007
Følger: 87 Følgere: 87 Biler: 10 Emner: 73 Svar: 504
jun 2014
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 22
Hvad er fordelene ved de firnaer du nævner? Og priser i forhold til?
#2 Hvad havde bilen før chip? Kunne forestille mig man ikke skulle regne med så meget, hvis chippen er lavet til at give 20hp til en 100hp bil.. Hvad havde chippen kostet og hvilket sted var den købt fra? For som jeg nævner før, er der jo forskel på sælgerne på ebay.
dec 2008
Følger: 49 Følgere: 48 Biler: 2 Emner: 40 Svar: 371
kør til en rigtig chip tuner. og få det gjort ordenligt!
jan 2007
Følger: 25 Følgere: 26 Biler: 3 Emner: 67 Svar: 1.379
Hvis du gerne vil have den bil holder mange år endnu, så få den obdtunet istedet.
Så er det lavet kun til din bil istedet for noget der er lavet til en gennemsnitlig model du har.
jun 2014
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 22
#5 Har set MCM længe og så også afsnittet med chippen - som han siger "from Eastern Europe" eller mere præcist; Ukraine og til en værdi af 20$ hvilket er 100 kroner... Altså, hvis i skal sige de her chips er dårlige, så må i komme med bedre sammenligninger / argumenter.
Kan forstå den med at få lavet tun til bilen, fremfor at det er en standard chip der passer til flere, det er et godt argument. Jeg efterlyser dig stadig en pris sammenligning og nogen som har prøvet metoden jeg spørger ind til.
apr 2003
Følgere: 30 Biler: 2 Emner: 3 Svar: 8.833
jun 2014
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 22
dec 2006
Følgere: 23 Biler: 1 Emner: 4 Svar: 5.870
jun 2014
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 22
Hvad hvis man får det registreret til forsikringen, kan det så blive lovligt ? Husker noget om en regel der siger max 20% forøgelse i heste.
sep 2007
Følger: 13 Følgere: 27 Biler: 7 Emner: 6 Svar: 2.279
sep 2007
Følger: 13 Følgere: 27 Biler: 7 Emner: 6 Svar: 2.279
jun 2014
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 22
Som nævnt tidligere kan jeg dog ikke forstå det hedder pengene tilbage, hvis man ikke er tilfreds - hvor de lover over 130 heste og helt op til 149. Dette er dog et af de dyre steder; http://www.chipexpress.com/products/2989/
sep 2007
Følger: 13 Følgere: 27 Biler: 7 Emner: 6 Svar: 2.279
jun 2014
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 22
For så er det klart at prisen pr. hest vil være voldsomt dyr i forhold til at skulle bøsse 5.000 kroner.
Og brændstof forbrug ?
sep 2007
Følger: 13 Følgere: 27 Biler: 7 Emner: 6 Svar: 2.279
jun 2014
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 22
Jamen du har da helt ret i kvalitet fremfor kvanti, men det var jo netop også derfor jeg kom her og spurgte, vidste der måtte være nogen med forstand på emnet.
sep 2007
Følger: 13 Følgere: 27 Biler: 7 Emner: 6 Svar: 2.279
jun 2014
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 22
Hvis vi kun snakker 20 heste i forøgelse, er det lidt noget andet. Men procent mæssigt er det selvfølgelig en del.
sep 2007
Følger: 13 Følgere: 27 Biler: 7 Emner: 6 Svar: 2.279
jun 2014
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 22
Er din egen Clio pillet ved, eller er den standard ?
sep 2007
Følger: 13 Følgere: 27 Biler: 7 Emner: 6 Svar: 2.279
jun 2014
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 22
sep 2007
Følger: 13 Følgere: 27 Biler: 7 Emner: 6 Svar: 2.279
jun 2014
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 22
Og man får et mere jævnt træk?
sep 2007
Følger: 13 Følgere: 27 Biler: 7 Emner: 6 Svar: 2.279
aug 2003
Følger: 40 Følgere: 85 Biler: 7 Emner: 2 Svar: 1.798
Prøv da sådan en boks så ruller jeg den gerne.
Hvis den bare har 50% af det de lover er rulningen gratis.
Her er en boks der lover 25 hk.....
jun 2014
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 22
#27 Som jeg har været inde på før, så vil jeg gerne vide om det så er en boks til tre-fire tusind eller om det er en af dem til 200 kroner fra Polen ?
sep 2007
Følger: 13 Følgere: 27 Biler: 7 Emner: 6 Svar: 2.279
aug 2003
Følger: 40 Følgere: 85 Biler: 7 Emner: 2 Svar: 1.798
Det giver sod uanset om du kører 70 eller 150 km/t.
Så motoren soder til uanset.
Kun ved fuld gas er ventilen helt lukket.
Jeg ser en del dieselhakkere på mit job og de lider alle af sod.
Boksen her er en dyr sag til 5000,- incl. montering og rulning.
Altså ikke her i butikken.
jun 2014
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 22
Dvs. egr moddet vil afhjælpe problemet i et stort omfang, men det handler stadig om dieselmotorens forbrænding i helhed ?
Det er godt med jeres input. Fredslund, ved du hvor meget i kan hive ud af førnævnte Mégane ? Altså heste og moment.
Chip tuning generelt