{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
831 visninger | Oprettet:

Problemer med tps og llm på bmw m60b30 {{forumTopicSubject}}

hej

Jeg har haft inpa på sat til min e34 med m60 motor i.
når jeg åbner helt for gasspjældet går den kun til 73%. Jeg tænkte at mit potentiometer var ovre, så jeg købte et nyt, og prøvede at teste det uden montage. når det kommer over ca 80 % i inpa falder det til 0% (eller måske til ca 15% nu kommer jeg lidt i tvivl).
Desuden giver min lmm nogen vilde værdier synes jeg. Den siger jeg suger op til 100 kg/time hvis jeg holder stille og gasser op til max 3000 omdr. Skalaen i inpa går til max 35, kan det være rigtigt den skal det?
Hvis jeg kører en tur og aflæser kommer llm op over 500 kg/time. Tændings forskydningen kommer op på + 30 grader, selvom skalaen går fra -10 til +15 grader.
Desuden viser den ene lambda sonde lidt højt.

Kan det hele komme af den er i fejl pga den lambda sonde der eller hvad sker der?

Please nogen med nogen input, jeg sidder lidt fast.

På forhånd tak.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Problemer med tps og llm på bmw m60b30
  • #1   16. aug 2014 Tror det er testeret der fejlfortolker og fucker dine parametere helt op, for intet af det der hænger sammen eller har noget med hinanden og gøre i egendiagnosen

  • #2   16. aug 2014 Ja det kan selvfølgelig være. men hvorfor passer alle andre værdier så?
    det kan være jeg lige skal prøve at sætte den på en anden e34 m60 og se om den gør det samme.. god ide..

    Det kan ikke være en føler som er færdig og så trækker spændingen på det hele ned? Altså det er jo lidt fint følende de to ting der smiley


  • #3   16. aug 2014 Nej, nægter og tro det skulle være en føler den ville umuligt kunne forvirre data så meget, har du ik mulighed for og teste bilen med en anden tester for og se parametere der?

    Selv med vores dyre testere på arbejdet bytter jeg os nogle gange rundt i dem fordi de enten ik kan eller fucker op i parametere


  • #4   16. aug 2014 Det var selvfølgelig en mulighed også.
    men jeg har nemmere ved at sætte den på en makkers m60 i stedet og se om den viser det samme smiley

    Den kan ikke været gået i fejlprogram og det er derfor den gør sådan? eller ville det stå under error codes?


  • #5   17. aug 2014 Fejlprogram? Så skal der jo være en fejl og så ville testeret skrive fejlen hvis den har ordentlig fat i bilen.
    Prøv med din makkers bil, under alle omstændigheder ville jeg sætte en anden tester på


  • #6   26. aug 2014 Ja det er klart. Det må jeg lige prøve smiley


Kommentér på:
Problemer med tps og llm på bmw m60b30

Annonce