{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
528 visninger | Oprettet:

Mikkel K
Mikkel K
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4

Sr20de i Micra? {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg fylder 17 her om en måned, så jeg er begyndt at lede efter et projekt der så skal være klart til næste år, som jeg så kan køre i når jeg får kortet.
Jeg er vild med Nissan, og valget er derfor faldet på en K11 micra, importeret fra Tyskland. Så kom jeg så på ideen at finde et Primera/Almera/Sunny GTI-R frontcut, og så tage motor, ledningsnet og hvad der ellers hører til. Og så smide det over i den lille Micra. Jeg ved at det er muligt, men er det muligt at få den indregistret og godkendt? Jeg har ikke i sinde at Tune sr20 , motoren så den bliver ikke ulovlig som sådan.
Er der nogle der har erfaring med motor swaps i den omfang?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sr20de i Micra?
  • #1   9. jan 2015 Alt kan blive lovligt hvis du betaler nok for det, teknologiske test osv. Men her snakker vi mange gange bilens værdi. Jeg tror næppe der er godkendelser på sådan en motor hos Nissan Danmark så du "bare" kan skifte til større bremser osv og derefter betale afgift af ombygningen.

Så hvis det skal være lovligt, så glem det smiley

• #2   9. jan 2015 Jeg går selv med tanken om det projekt, men jeg tror desværre det er umulig at få godkendt og synsmanden ville opdage den store motor med det samme + det er dyrt med special lavet trækaksel og el vandpumpe, jeg ville derfor satse på ga16de, der passer gearkassen og trækakslerne fra micra'en over. Der ville også være plads til at arbejde på motoren i fremtiden og synsmanden ville måske ikke opdage den hehe smiley

• Mikkel K
    Mikkel K Tilmeldt:
    okt 2013

#3   9. jan 2015 Jeg tror bare jeg må finde en Sunny GTI-R og tøffe lidt rundt i den så smiley :D smiley

• #4   9. jan 2015 Man kan sagtens få en sjov bil med ga16de. De kan jo også tunes lidt smiley

• #5   9. jan 2015 ellers skal du finde en sr16ve med 170 hk, det kunne være sjovt smiley

• Mikkel K
    Mikkel K Tilmeldt:
    okt 2013

#6   9. jan 2015 Så bliver det også vildt, hvis den skal ligne at den er nogenlunde standard, ville helst have et sleeper look jo smiley

• #7   9. jan 2015 Du skal skære i vangen for at den kan være der, og den bliver aldrig godkendt, heller ikke med en en VE maskine.

• #8   9. jan 2015 Inden du drømmer videre om en gti-r syntes jeg du skal ringe rundt til de forskellige forsikringer og sige du forventer den som første bil så ændre du nok dit køb til en Mica 1.0.:)

• Mikkel K
    Mikkel K Tilmeldt:
    okt 2013

#9   9. jan 2015 Lad mig sige det sådan her, en sund opsparing har min ryg smiley

• #10   9. jan 2015 Jeg tror jeg smider en ga16de i min. med lidt over 100 heste tror jeg også den bliver sjov smiley

Kommentér på:
Sr20de i Micra?

Annonce