Audi a3 turbo fra 99. {{forumTopicSubject}}
Som så mange andre der har overvejet en turbo motot, har valget stået imellem G4 gti Turbo og A3 turbo.
da de er forholdsvis nede i pris nu, så de fleste kan være med.
jeg har søgt lidt rundt omkring på nettet, bl.a herinde. men da flere af opslagene er gamle 5år +
er jeg ikke sikker på at den info er ligeså brugbar idag. da jeg tænker der e flere der har haft dem, og opevet deres fejl og stærke sider.
hvad skal jeg være særligt opmærksom på. ud over rust i skærme, paneler, vanger og alt det sædvanlige.?
regner med at jeg skal bruge øjne og øre, når det er motorrummet.
men er der en lille ting som bare ofte sker ved den model.? og evt hvornår eller hvad skal jeg kigge efter.
den model jeg har set på er fra 99. 254xxx og er nysynet.
den er helt std, da det er en ældre mand der har kørt i den, og har fuld service bog, syntes selv den virker stabil og oprigtig.?
men da jeg ikke er mekniker, ved jeg ikke hvad jeg skal kigge efter specifikt..
håber der er nogle der kan give et kort resume af deres tilgang, erfaring til den model.
apr 2008
Følger: 3 Følgere: 8 Biler: 5 Emner: 41 Svar: 245
Der skal en større forrør på for at få mest ud af turboen.
Min var ikk noget?
Den har 0 rust, kørt mindre, flere hk og er også sprit nysynet.
aug 2008
Følger: 19 Følgere: 15 Biler: 2 Emner: 15 Svar: 63
hvis den er på din profil går jeg da lige ind og ser på den.D:
feb 2015
Følger: 1 Svar: 8
Den var skide sjov.. Trak 19" 245 rundt i første andet og nogle gange lidt i 3 gear. Og stoppede på 260 med at flytte sig.
Problemerne jeg oplevede. Var en smuttet ventildæksel pakning, og en smuttet tændspole. Samt lidt bobler i lakken, ogntrækakslerne
Kan snilt anbefale en let tunet a3. Skal helt klsrt have en igen, men koster vel lidt i vedligeholdelse på sådan en motor,
aug 2008
flot bil at se på. og den lyder interessant, en del sjovere end de std 150.
men økonomien og forstanden skal gerne være med, så tror jeg vil holde mig til std, muligvis en chipning, da jeg kan få det ret billigt.
jeg ser ofte at folk har gjort det ene og det andet ved deres biler, for at de er lidt sjovere, men mit spørgsmål, er så om de penge du smider efter motoen, kan betale sig i længden, og hvad men brændsto forbruget, stiger det ikke i takt med hk's forøgelse.
ved at det selvfølgelig handler om hvor tung min højre fod er, men ved almen kørsel.??
apr 2008
1,8 20 - 125 HK
1,8T Quattro 180 HK
og nu denne A3 1,8T med Chip og andet forrør og sports kat.
Det eneste jeg har haft bøvl med dem var en sprængt varme apparat i min Quattro, men ellers intet andet som normal vedligeholdelse og service
Dejlig bil !
Prøvede også en std G4 1,8T GTI, den var satme sløv og sikkert også fået sit tæsk for at kunne følge med andre.
Min nuværende A3 går 11,6 km/l ved blandet kørsel.
Min Quattro med std 180 hk gik 10
aug 2008
men om det er rigtigt eller ej skal jeg ikke kunne sige med sikkerhed, for der var flere ting ved den bil som jeg ikke brød mig om, bl.a en stor udstødning, der gav så meget resonans, at jeg ikke kunne høre motoren, og det er jeg ikke stor fan af, slet ikke selv ved tomgang uden for bilen. så havde ikke en chance for at høre om den gik rent, så den sprang jeg fra, hvor derimod den std audi, var velholdt og kørt at ældre mand, så der var intet gejl og hi-fi i den:D ergo jeg kan selv lege/ forbedre.
en quattro kunne være sjov, men nok ikke lige inden for mit budget.:D
og kn jeg se den du har til salg heller ikke er, ellers en flot vogn.:D
selvom jeg er "træt" af grå/sølv biler.:D
apr 2008
Min Quattro fik jeg for 25kg dengang, men den fik også total lakering, nysynet og skulle have nyt speedo osv. Så den smed jeg en 30.000 kr i
Held med jagten.
Mvh
aug 2008
forstår ikke det du skiver.:D
men mange gange tak, har såmænd fundet den jeg gerne vil have, skal bare forhandle den rette pris frem hos sælger.:)
dec 2003
Følger: 79 Følgere: 78 Biler: 1 Emner: 74 Svar: 7.121
Hvis du sammenligner en 5 dørs golf med en 3 dørs a3 er der lige 125 kg til forskel. A3'eren vejer 1150 imod golfens 1275 kg det har altså lidt at sige Ud over det så er der normalt aldrig rust i vangerne. Det er paneler, dørbunde (ved de der underlige lister), skærmkanter og så efter stenslag og ruderamme. Synes selv en A3 ser mere gammel ud både ude og inde kontra en golf 4.
aug 2008
jeg har kigget døre og panelerne ser pæne ud, men da den hr fået pave/danitrol er det jo svært at afgøre 100%
men eftersom den bliver synet igen her den 28, grundet omsyn på slidte skiver, ser synsanden vel den slags, og nævner hvis det er
Audi a3 turbo fra 99.