{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.436 visninger | Oprettet:

August R
August R
Tilmeldt:
22. nov 2016
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8

Chiptuning af Peugeot 206 1.4 8v {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg er lykkelig ejer af en peugeot 206 1.4 fra år 2006, jeg har kørt 65000 km i bilen (i alt har den kørt 482000 km, pendlervogn), og den fejler aldrig noget, andet end bremseklodserne er blevet skiftet 1 enkelt gang.

Jeg savner dog en smule trækkraft, min kammerat har en vogn magen til, 1.4 8v. 75 hk dog 1 år nyere,, som han har fået chiptunet i polen, hans er en del hurtigere, både i optræk, samt topfart, omdrejningsbegrænseren, slår til lidt senere end min, efter den er blevet chippet.

Jeg ønsker at høre om det er muligt at få den chippet (ecu mappet) herhjemme til billige penge, min kammerat gav det der svarer til omkring 700 danske kroner for operationen, men jeg kommer ikke til polen lige foreløbig smiley

Topfarten ifølge min iphones GPS, har været lige omkring de 190 kmt +- 5 kmt.
Topfarten gør mig ikke så meget, men lidt ekstra trækkraft, til overhalinger ville ikke gøre mig noget.
Kender i til nogen herhjemme?

Mvh August Rokkjær


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Chiptuning af Peugeot 206 1.4 8v
  • #1   22. nov 2016 Jeg tror ikke du finder noget herhjemme til omkring 700kr, men der er rigtig mange fode "tunere" såsom RH-motorsport og Flemming fartstrup, som jeg helt klart vil sige er et kald værd smiley

  • #2   22. nov 2016 Det er ikke pengene værd at chiptune, hvis det er en 1,4 benziner.
    Du får nok ikke mere end 10-15 hk max.

    Men jeg kan anbefale chiptuning.nu (Landberg)


  • #3   22. nov 2016 Der er ikke turbo på din bil er der? Så skal du ikke regne med mere end 5hk ved en optimering. Optimeringer og chiptuning er for biler med turbo medmindre du kan nøjes med at betale 3500 og få 5 heste smiley

  • August R
    August R Tilmeldt:
    nov 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #4   22. nov 2016 10 hk synes jeg også er ret meget for 700-1500 kr, hvis det kan lade sig gøre smiley Der er ikke turbo på nej, synes bare det var helt vildt så meget optræk og fart det gav på min kammerats, efter han kom hjem fra polen.


  • #5   22. nov 2016 Jeg tror sgu heller ikke du skal regne med 10hk smiley det ville være ligesom at vinde i lotto smiley

  • #6   22. nov 2016 du skal ikke regne med 10-15 hk på en 1.4

  • August R
    August R Tilmeldt:
    nov 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #7   22. nov 2016 Jeg ved ikke hvor mange hk det giver, men min kammerats er også en 1.4 med 75 hk, min kan køre omkring de 195-200 kmt på speedometeret. med lidt god vilje og vind i ryggen, da jeg tog en tur i min kammerats kunne den godt løbe speedometeret ud. (det går til 210 kmt) og køre nålen en del mod bund, inden at den slog begrænseren til i 5 gear, min kammerats har dog også et ''åbent'' luftfilter på . jeg ved ikke om det gør den store forskel smiley

  • August R
    August R Tilmeldt:
    nov 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #8   22. nov 2016 Før han fik chiptuningen, synes min en del hurtigere, vi mente det evt, kunne tænkes, at det var grundet mine dæk ikke var nær så brede, jeg har desuden 15 tommer aluminiumsfælge på, han har nogen 16 tommer på, der er en hel del bredere, og gummiet er lavere på toppen.

  • #9   22. nov 2016 Har i begge ikke en 1,4?

  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.896
    #10   22. nov 2016 det koster ca 5000kr i dk, og det er meget begrænset hvad det giver på sådan en symaskine

  • #11   22. nov 2016 https://scantune.dk/listings/?make=peugeot&model=peugeot-206&info=peugeot-206-1-4i-75hk-alle

    De mener 7hk og 10nm.
    Kombineret med lette hjul. Og lettet bil ( ud med reservehjul og unødig vægt.
    Så burde det været muligt at spare. 20-30kg uden at køre i en skabet bil

    Som pendler bil ville jeg
    Køre på økologiske dæk. Smalleste mulige til bilen. Lette fælge. 30mm sænket skulle give lidt mere pr liter.
    Evt en motorrens.
    Har set nogle firmaer havde maskiner.til at rense indsprøjtningen og indsugningen så den er så frisk som muligt.



  • August R
    August R Tilmeldt:
    nov 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #12   22. nov 2016 Bilen er ikke en pendlerbil længere, Jeg har købt den til arbejde, samt fritid, både min, samt min kammerats er en 1.4 samme motor smiley


  • #13   22. nov 2016 tror sgu aldrig du skal regne med at få en peugeot 206 1,4 til at kører 210 kmt uden den helt helt store operation smiley

  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.896
    #14   22. nov 2016 sådan en pikgøj 1,4 er lige til skrot, det du kan tune den, kan du hente ved mindre vægt, kort sagt ville jeg hellere tænde op i pejsen med 100kr sedler

  • August R
    August R Tilmeldt:
    nov 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #15   23. nov 2016 Ifølge min iphones gps, har topfarten været lige godt de 190 kmt, på min bil, men det betyder ikke så meget med farten, kunne godt bruge lidt ekstra ved motorvejs overhalinger, kommer fra en Golf 5 1.9 tdi, med 104 hk, og den synes at have en hel del mere at give af i mellemområdet, selvom peugeot'en virker en del hurtigere i de første gear, det er først ved motorvejshastighed, at golfen havde lidt mere overskud, vel og mærke når den kørte. var desværre en rigtig mandagsvogn, til trods for kun 275000 kørte kilometer, den gik ofte i nødprogram, og havde en hel del turboproblemer, men lå ret godt på vejen ellers smiley Jeg savner sku min gamle 309 1.6, havde den vogn i 5 år, og skiftede kun bremseklodser 2 gange, og selvom gutterne tit drillede mig, kan jeg alligevel huske de var lidt imponerede, når de så at måleren havde små 650000 km på klokken, en fantastisk bil. solgte lortet på auktion til 3000 kr herinde, med min gamle profil. Gad vide om den stadig kører den dag i dag smiley

  • August R
    August R Tilmeldt:
    nov 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #16   23. nov 2016 https://www.youtube.com/watch?v=KQFLer6wgKE

    Det kunne være man skulle sende den til Diamantis racing istedet, der virker til at være godt blæs på denne smiley


  • #17   23. nov 2016 Du forventer en benzin bil uden turbo. 40 hk og 500ccm mindre motor. Har overskud i mellemområdet.

    Selv Gti versionen mangler det umf en TDi levere



  • August R
    August R Tilmeldt:
    nov 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #18   23. nov 2016 Nej, men jeg kunne godt bruge lidt mere power under overhalinger på motorvejen eksempelvis, jeg har haft gti versionen af 206. eller den lidt mindre, 1.6 mener den havde 110 hk? Og der var der i hvert fald langt mere umf i, i forhold til den golf vi havde. Dog ikke rent nm. mæssigt, de kræver selvfølgelig, lidt flere snoninger. smiley


  • #19   24. nov 2016 en bagpot med bedre flow hjalp faktisk en del på vores optræk smiley det behøver ikke være en brum potte. vi satte en Remus på vores, og optrækket er faktisk forbedret betydeligt. den standard er bare for lidt til den smiley

    du kan evt. også få noget bedre indsugning som i et sportsfilter.

    og jeg snakker ikke om at lave din bil om til en brian bil der skal larme, men optrækket bliver forbedret.

    samt vores Remus potte larmer først rigtigt ved 3500 omd, så ikke slemt smiley


Kommentér på:
Chiptuning af Peugeot 206 1.4 8v

Annonce