{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.564 visninger | Oprettet:

1,4Tsi 122 vs 160 {{forumTopicSubject}}

Hej jeg har en VW golf 6 1,4 TSI 122hk. Jeg har overvejet lidt om jeg skulle chippe den. Bilen har kørt 148.000km og bliver plejet og passet med service og hyppige olie skift. Selve motoren og gearkassen er sunde og jeg oplever intet problem ifb. Med daglig brug af bilen. Jeg ønsker primært at chippe bilen for bedre brændstoføkonomi og mere kraftoverskud ved overhælning på motorvej i høje gear. Jeg har i den forbindelse følgende spørgsmål som jeg håber i kan hjælpe med:

1. Hvad er forskellen mellem 1,4 tsi 122 HK og 160 HK? (Altså udover antallet af hestekræfter smiley ) er den neddroslet fra fabrikken?

2. Hvilken fordele og ulemper har i selv oplevet med jeres biler efter en chiptuning?

3. Er der flere former af chiptuning og hvis ja hvad er fordele og ulemper ved de forskellige? Jeg har læst forskellige indlæg om chiptuning hvor man taler om ERG og om den er on eller off?

4. Hvad giver 25-30 HK ekstra? Er det 2 sek fra 0-100 eller er det mindre eller mere? Jeg har lidt svært ved at omsætte HK til hvad man realt vil få ud af det.

5. Kan bilerne seriøst holde til det? Vi holder allesammen af vores biler og jeg er bare så bange for at jeg vil få en kedelig oplevelse med det også gå og fortryd jeg ødelagde noget det fungerede helt fint.

Håber i vil bidrage med det i kan smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  1,4Tsi 122 vs 160
  • #1   22. jan 2017 160 HK motoren har i modsætning til din både turbo og kompressor.


  • #2   22. jan 2017 Som der siges 160 versionen er langt mere kompliceret mekanisk/ teknisk og er en ældre konfiguration end 122 HK.
    Ville aldrig selv købe den.. hellere chippe en 122 og købe en 2.0 .... 2.0 eren har fint overskud, og 122 er bestemt ikke svag i en golf vi...
    25-30hk kan du ikke bare omregne til 0-100 tid.. det et stadig en motor med lille ccm.... og derudover så er der forskel på nm og HK.., og hvor de forskellige tunere ligger effekten henne...
    0-100 er i min verden ligemeget når den std er 9,5 0-100.. det er langt mere 80-120 altså overarmen til at komme sikkert igennem en overhaling og bedre kørbarhed der tæller...
    Bedre økonomi... det har været diskuteret og giver hos nogle bedring men andre benytter de ekstra kræfter og får derved ikke bedring..


  • #3   22. jan 2017 behold du din golf som den er...

  • #4   22. jan 2017 160 hestes er dobbelt ladet ( turbo & kompressor)
    din er kun med turbo, Ska du ha den chippet, så få lige målt din kæde inden. så skal det nok holde smiley


  • #5   22. jan 2017 Tak for svar smiley jeg har besluttet ikke og få den chippet:)

Kommentér på:
1,4Tsi 122 vs 160

Annonce