{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.820 visninger | Oprettet:

Utæt turbo (olie i trykrør) {{forumTopicSubject}}

Problem med utæt turbo
Hej derude. Den anden dag da jeg skulle ud at køre cirka 12 km, begyndte bilen at ryge helt vildt (ud af udstødningen). Jeg kunne se røgen på vejen flere hundrede meter bag mig, som en tåge. Det begyndte da vandtemperaturen var 80 grader, og da jeg så stoppede bilen kort efter lugtede det meget brændt/varmt.
Der var cirka -9 grader den morgen.
Jeg prøvede så at køre hjem efter arbejde, og der var der ikke noget problem, til trods for at olie og vand blev driftsvarm.
Da jeg så senere skulle køre, skete problemet igen, og jeg prøvede at pille trykrøret af efter turboen, og lagde mærke til at der var markant mere olie end normalt. Hvis jeg vendte røret på hovedet dryppede det ned fra den med olie.
MIN teori kan være et frosset catch tank filter, der giver overtryk i krumtapshuset og dermed kan turboen ikke komme af med olien, også finder det vej igennem pakdåsen/simmerringen inde ved lejet. Men er det en teori der kan ske i praksis? Eller er turboen formentlig defekt?
Billedet er af trykrøret der går på intercooleren.
Motor: Peugeot 207, 1.6 thp, modificeret standard turbo mappet til 224 hk ved 1,3 bar.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Utæt turbo (olie i trykrør)
Kommentér på:
Utæt turbo (olie i trykrør)

Annonce