Slå lyden til
00:00
/
00:10
LIVE

NOW PLAYING

NY SUZUKI EVITARA - SÅDAN KØRER DEN!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

NOW PLAYING

VW ID.7 TOURER GTX - FEDESTE VW PÅ MARKEDET!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

DENZA Z9 GT - KINESISK OVERKLASSE!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

ZEEKR 7X - DE FØRSTE INDTRYK!

NOW PLAYING

SKODA ELROQ - ET UDMÆRKET VALG!

NOW PLAYING

RENAULT SCENIC E-TECH ELECTRIC - DIT VALG!

NOW PLAYING

TOYOTA LANCERER SEKS NYE ELBILER!

NOW PLAYING

VW ID.4 GTX - OVERRASKER!

NOW PLAYING

TIL WAGRAIN OG HJEM I HALLES MINIBUS!

NOW PLAYING

MIN BMW E30 FÅR NY CHANCE

NOW PLAYING

NOW PLAYING

BYD TANG ER IKKE HELT FÆRDIGBAGT!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

STATUS PÅ MIN BMW E30!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

TOPFART I VW ID.3 GTX!

NOW PLAYING

ALFA ROMEO JUNIOR - NOGET ER GALT!

NOW PLAYING

BYD ATTO 2 - OVERRASKER STORT!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

AT ANMELDE EN SPRITBILIST!

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Garderobe 500 kr.
  • Hjælpe til 16 fjedre i trampolin 500 kr.
  • Hang TV 600 kr.
  • Hænge TV op på væg og sætte til (har kun el-ledning) 500 kr.
  • Vi har en lampe med lyd dæmper funktion, der ikke helt virker 500 kr.
  • Nedtagning af lamper 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lette svinghjul.
  • #1   31. mar 2017 Følger li med her

• #2   31. mar 2017 Jeg har selv gjort det og fået dem afbal. hos et lokalt firma.
    Det gør en del for en motor.
    Langt sjovere i de lave gear.

• rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.414
    #3   31. mar 2017 du kan købe et lettet svinghjul hos bruno hansen motorsport eller på ebay de koster omkring 2200 kr

• #4   31. mar 2017 Kan man os det til bmw?

• rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.414
    #5   31. mar 2017 man kan købe lettet svinghjul til alle de biler der normalt tunes på men nok ikke til 2200 de 2200 var en pris jeg fik på et til en vw pl 1,8 16 v

• #6   31. mar 2017 Husk at et svinghjul godt kan blive "for let" dvs. At hvis du letter det for meget, skal der køres noget mere på koblingen for ikke at gå i stå i lyskryds smiley

• #7   31. mar 2017 Jeg ville sætte alt ind på at købe et lettere svinghjul færdigt fremfor at få lettet et gammel svinghjul. Der er set mange eksempler også med temmelig voldsomme konsekvenser at gamle svinghjul kan eksploderer når de har været i en drejebænk. Det er ikke en chance der er værd at tage IMO.

Især ikke når et nyt alu ikke koster mere.

Bliver svinghjulet for let kan motoren også have svært ved tomgang.

• #8   1. apr 2017 R U H

Af ren nysgerrighed, hvor er der konkrete eksempler på at et svinghjul er eksploderet som konsekvens af at være i en dreje bænk?

Er det måske ikke fordi der er blevet fjernet materiale steder som var/er kritiske for holdbarheden?

Tænker bare hvis man laver frisk anlægsflade for koblingen og drejer lidt af periferien, så burde det da ikke umiddelbart kunne fremprovokere at svinghjulet kapitulere?

Jeg tror den primære årsag til at et svinghjul springer i luften, er pga. termisk chok fra en glidende kobling og en skam tunet motor. Men det er kun gæt værk !

• #9   1. apr 2017 Hvad er ideen med et lettere svinghjul? smiley Fordele? Ulemper?
    Hvad med dualmasse? smiley

• #10   1. apr 2017 Fordele: Mere respons på motor, den bliver mere omdrejningsvillig.

Ulemper: Risiko for dårlig tomgang, Vanskeligere igangsætninger, rusk osv.

Dual masse er også primært for at få motoren til at gå bedre i tomgang ved at udjævne chok impulser, det på næsten alle nye biler.

• #11   1. apr 2017 Tak for svar og forklaring smiley

• Mr. Gsi
    Mr. Gsi Online Tilmeldt:
    nov 2005

Følgere: 167 Biler: 6 Emner: 172 Svar: 12.308
    #12   1. apr 2017 jeg fik ødelagt mit trædefladen på svinghjulet, i min kadett c,,1,2

da koblingen valgte og går helt skil ad, pga for hård i gangsætning

da jeg havde det i drejebænk, fpr og rette det op, drejede jeg det ned i tykkelse, og tog lidt ekatra af hiat og pist,
    det blev 2,4 kg letter gik fra 6,4 kg
    til 4,0 kg

fordelen:
    var at den svage 59 hk motor, nu blev lidt hurtiger til at tage gassen,
    når man skiftede gear, læd det som en automategerer, da den hurtige kom op i omdrejninger.

ulempen:
    var man skulle give mere gas, for og sætte i gang(file lidt på koblingen) ellers gik en ud,
    det har værst, når man kørte med combi camper og fuld ferie opbakning, der var man hård vednkobling ved i gangsættelse

men til dagligt, var det ingen problem, mem nu havde den så kun 59 hk og gøre godt med

• #13   1. apr 2017 Syntes slet ikke i hjælper på nogen måde her inde. Jeg spørger til om sådan et i alu om det kan holde. Eller om jeg skal vælge at få drejet af mit org. Har hørt at hvis jeg køber et i alu så dlytter jeg mit nm længere op i rpm da det er en tryk ladet bil

• #15   1. apr 2017 Et alu-svinghjul holder fint.
    Du kører jo med en dobbelt masse svinghjul og det tror jeg ikke man sådan bare lige kan dreje noget af.
    Jeg ville helt klart vælge et nyt svinghjul og så udskifte koblingen til et upgrade i samme omgang.
    Hvis du kan finde et fint brugt Golf G60 rally svinghjul (rally er lidt lettere end et standart G60) og så montere et standart koblings-kit til en VR6 så er du godt kørende.
    Men ellers så har Darkside nogle fine kits, og til en fornuftig pris smiley
    http://www.darksidedevelopments.co.uk/products/darkside-billet-g60-flywheel-and-sachs-vr6-clutch-kit-5-speed-02j-02a-02r.html eller det her som kan klare lidt mere hvis man vælger Sachs Race Pressure Plate, men også en anden pris http://www.darksidedevelopments.co.uk/products/darkside-silent-g60-single-mass-flywheel-clutch-kit-for-5-speed-02j-02a-02r.html

Hvad angår at nm kommer længere oppe i rpm, så kan et svinghjul ikke ændre på den effekt som motoren smider, men da du letter svinghjulet, så vil du miste noget inerti som så vil føles som om der er mindre moment, det er også derfor at bilen vil føles lidt tungere at sætte i gang, samt ved gearskift.

• #16   1. apr 2017 Tak brian det er sku noget jeg kan bruge til noget. Jeg vil heller ikke dreje af det alu. Jeg vil KUN dreje af mit org hvis jeg skulle bruge det. Men det fra darkside af har jeg kigget på men har bare ikke 4000kr til det. Men hvorfor er det man smider vr6 kobling og g60 hjul på? smiley

Vil et alu svinghjul bliv træls at køre med når man køre meget by kørsel? smiley

• #17   1. apr 2017 Om det er et alu eller stål svinghjul som vejer mindre end et standart svinghjul vil give samme resultat.

G60 svinghjul er for at få et enkeltmasse svinghjul.
    VR6 kobling er stærkere end et standart 1.8t kobling, samt det passer direkte på et G60 svinghjul, så det er en billig upgrade smiley

• #18   1. apr 2017 Okay så er jeg med. Men det sidste du linker til. Er det bare at det skal være med std koblink eller en sachs?

• #19   1. apr 2017 Men skal nemlig bruge det i næste uge så kan ikke nå at bestille det smiley

• #20   1. apr 2017 Smid en mail til Darkside, de plejer at være hurtig til at besvare og sende, de er også super flinke til at vejlede smiley

• #22   1. apr 2017 Brian det kunne jeg jo smiley
    Chris: wow det er sku hurtigt. Vil sig jeg godt kan overleve et par dage for skal jo dørst have gearkassen af. Men hvad for et kit vil i vælge?
    Jeg køre rigtig meget by så man start stop. Bilen har kun 180hk så det er ikke nogen raket.

• #23   1. apr 2017 Men igen. Jeg har bare ikke lige 4000kr til det.

• #24   1. apr 2017 Priserne er iøvrigt + moms
    Hvis du lægger det i kurven, så kan de se hvad det render op i inkl moms og fragt

• #25   1. apr 2017 Hvorfor overvejer du at få det lettet ? er det pga at du alligevel skal have ny kobling ?

• #26   1. apr 2017 Jeg overvejer at få det lette pga mit udrykkerleje har brækket sig. Og så kan jeg lige så godt skifte kobling. Og så tænkte jeg nemlig at få det lette i samme omgang. smiley

• #27   1. apr 2017 Ahh okay smiley

• #28   1. apr 2017 Så det nemmeste vil være at få lettet og afbalancere det som sidder oå smiley men kan ikke finde nogen stedre som gør det

• #29   1. apr 2017 Men er der nogen af jer her inde som ved hvor meget jeg må dreje af mit org svinghjul uden det bliver for meget?

• #30   3. apr 2017 Lad være med at fjerne mere end et par kilo, hvis overhovedet du kan slippe afsted med så meget. Noget andet er, at man lige skal huske at lade noget godstykkelse blive, til begge sider af bolthuller. Min umiddelbare tanke siger mig at hvis man kan spænde det op med mikrometerur i drejebænken, og få det til at være 100% lige, så behøver man ikke afbalancere det bagefter. Hvis det skal afbalanceres, så syntes jeg man bør gøre det på hele ens "rotating assembly" altså med krumtap og remskive og hele svineriet..

• #31   6. apr 2017 dem jeg har fået lavet til Bmw M20 motor er blevet drejet ud fra originale svinghjul. hvor kobling så er blevet justeret ind til at lave et større press.

de er gået fra standard vægt omkring 8,5 kg til 5 kilo, ingen afbalancering nødvendig hvis det er lavet ordentligt i drejebænk og fræser.

pres på en standard sachs kobling øget fra omkring de 80 kg til 130-140 kg.

det virker bare og ændre fuldstændig hvordan sådan en gamle m20b25 levere krafterne, must upgrade hvis man alligevel skal have ny kobling og svinghjul.

• #32   6. apr 2017 Prøv lige at undersøg om Epytec sælger et til din bil de koster fra 1500.-kr og til den pris får du nok ikke drejet meget af det gamle..

• #33   6. apr 2017 De har et G60 til 1500,- men det kræver også et nyt koblings kit til en VR6 og så er prisen jo oppe igen smiley

• #34   6. apr 2017 Tak for indputs drenge. Gearkassen har været af og hverken kobling eller udrykker leje fejlte noget. Var selve armen hvor udrykkerlejet sad på var knækket så ny arm og udrykkerleje kom på. Og beholdte så den org kobling og det hele.

Kommentér på:
Lette svinghjul.

Annonce