Lette svinghjul. Lette svinghjul.
Hej bg. Overvejer at få lettet og afbalanceret mit svinghjul på min golf 4 1,8t men kender i nogen stedre hvor de gør begge dele. Gerne omkring horsens og århus området.
Har også kigget på et i alu vil det være bedre?
nov 2006
Følger: 11 Følgere: 12 Biler: 2 Emner: 87 Svar: 1.099
aug 2003
Følger: 40 Følgere: 85 Biler: 7 Emner: 2 Svar: 1.798
Det gør en del for en motor.
Langt sjovere i de lave gear.
dec 2013
Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.414
nov 2006
Følger: 11 Følgere: 12 Biler: 2 Emner: 87 Svar: 1.099
dec 2013
Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.414
jan 2008
Følger: 40 Følgere: 47 Biler: 3 Emner: 81 Svar: 1.038
sep 2005
Følger: 59 Følgere: 217 Biler: 4 Emner: 329 Svar: 6.568
Især ikke når et nyt alu ikke koster mere.
Bliver svinghjulet for let kan motoren også have svært ved tomgang.
jan 2015
Følger: 15 Følgere: 9 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 38
Af ren nysgerrighed, hvor er der konkrete eksempler på at et svinghjul er eksploderet som konsekvens af at være i en dreje bænk?
Er det måske ikke fordi der er blevet fjernet materiale steder som var/er kritiske for holdbarheden?
Tænker bare hvis man laver frisk anlægsflade for koblingen og drejer lidt af periferien, så burde det da ikke umiddelbart kunne fremprovokere at svinghjulet kapitulere?
Jeg tror den primære årsag til at et svinghjul springer i luften, er pga. termisk chok fra en glidende kobling og en skam tunet motor. Men det er kun gæt værk !
sep 2011
Følger: 4 Følgere: 38 Biler: 2 Emner: 34 Svar: 5.496
Hvad med dualmasse?
jan 2015
Følger: 15 Følgere: 9 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 38
Ulemper: Risiko for dårlig tomgang, Vanskeligere igangsætninger, rusk osv.
Dual masse er også primært for at få motoren til at gå bedre i tomgang ved at udjævne chok impulser, det på næsten alle nye biler.
sep 2011
Følger: 4 Følgere: 38 Biler: 2 Emner: 34 Svar: 5.496
nov 2005
Følgere: 167 Biler: 6 Emner: 172 Svar: 12.308
da koblingen valgte og går helt skil ad, pga for hård i gangsætning
da jeg havde det i drejebænk, fpr og rette det op, drejede jeg det ned i tykkelse, og tog lidt ekatra af hiat og pist,
det blev 2,4 kg letter gik fra 6,4 kg
til 4,0 kg
fordelen:
var at den svage 59 hk motor, nu blev lidt hurtiger til at tage gassen,
når man skiftede gear, læd det som en automategerer, da den hurtige kom op i omdrejninger.
ulempen:
var man skulle give mere gas, for og sætte i gang(file lidt på koblingen) ellers gik en ud,
det har værst, når man kørte med combi camper og fuld ferie opbakning, der var man hård vednkobling ved i gangsættelse
men til dagligt, var det ingen problem, mem nu havde den så kun 59 hk og gøre godt med
aug 2008
Følger: 62 Følgere: 66 Biler: 3 Emner: 116 Svar: 915
apr 2006
Følger: 80 Følgere: 86 Biler: 7 Emner: 27 Svar: 1.876
Du kører jo med en dobbelt masse svinghjul og det tror jeg ikke man sådan bare lige kan dreje noget af.
Jeg ville helt klart vælge et nyt svinghjul og så udskifte koblingen til et upgrade i samme omgang.
Hvis du kan finde et fint brugt Golf G60 rally svinghjul (rally er lidt lettere end et standart G60) og så montere et standart koblings-kit til en VR6 så er du godt kørende.
Men ellers så har Darkside nogle fine kits, og til en fornuftig pris
http://www.darksidedevelopments.co.uk/products/darkside-billet-g60-flywheel-and-sachs-vr6-clutch-kit-5-speed-02j-02a-02r.html eller det her som kan klare lidt mere hvis man vælger Sachs Race Pressure Plate, men også en anden pris http://www.darksidedevelopments.co.uk/products/darkside-silent-g60-single-mass-flywheel-clutch-kit-for-5-speed-02j-02a-02r.html
Hvad angår at nm kommer længere oppe i rpm, så kan et svinghjul ikke ændre på den effekt som motoren smider, men da du letter svinghjulet, så vil du miste noget inerti som så vil føles som om der er mindre moment, det er også derfor at bilen vil føles lidt tungere at sætte i gang, samt ved gearskift.
aug 2008
Følger: 62 Følgere: 66 Biler: 3 Emner: 116 Svar: 915
Vil et alu svinghjul bliv træls at køre med når man køre meget by kørsel?
apr 2006
Følger: 80 Følgere: 86 Biler: 7 Emner: 27 Svar: 1.876
G60 svinghjul er for at få et enkeltmasse svinghjul.
VR6 kobling er stærkere end et standart 1.8t kobling, samt det passer direkte på et G60 svinghjul, så det er en billig upgrade
aug 2008
Følger: 62 Følgere: 66 Biler: 3 Emner: 116 Svar: 915
aug 2008
Følger: 62 Følgere: 66 Biler: 3 Emner: 116 Svar: 915
apr 2006
Følger: 80 Følgere: 86 Biler: 7 Emner: 27 Svar: 1.876
aug 2008
Følger: 62 Følgere: 66 Biler: 3 Emner: 116 Svar: 915
Chris: wow det er sku hurtigt. Vil sig jeg godt kan overleve et par dage for skal jo dørst have gearkassen af. Men hvad for et kit vil i vælge?
Jeg køre rigtig meget by så man start stop. Bilen har kun 180hk så det er ikke nogen raket.
aug 2008
Følger: 62 Følgere: 66 Biler: 3 Emner: 116 Svar: 915
apr 2006
Følger: 80 Følgere: 86 Biler: 7 Emner: 27 Svar: 1.876
Hvis du lægger det i kurven, så kan de se hvad det render op i inkl moms og fragt
apr 2006
Følger: 80 Følgere: 86 Biler: 7 Emner: 27 Svar: 1.876
aug 2008
Følger: 62 Følgere: 66 Biler: 3 Emner: 116 Svar: 915
apr 2006
Følger: 80 Følgere: 86 Biler: 7 Emner: 27 Svar: 1.876
aug 2008
Følger: 62 Følgere: 66 Biler: 3 Emner: 116 Svar: 915
aug 2008
Følger: 62 Følgere: 66 Biler: 3 Emner: 116 Svar: 915
okt 2011
Følger: 5 Følgere: 12 Biler: 4 Emner: 9 Svar: 1.358
apr 2012
Følger: 22 Følgere: 20 Biler: 5 Emner: 16 Svar: 223
de er gået fra standard vægt omkring 8,5 kg til 5 kilo, ingen afbalancering nødvendig hvis det er lavet ordentligt i drejebænk og fræser.
pres på en standard sachs kobling øget fra omkring de 80 kg til 130-140 kg.
det virker bare og ændre fuldstændig hvordan sådan en gamle m20b25 levere krafterne, must upgrade hvis man alligevel skal have ny kobling og svinghjul.
sep 2005
Følger: 59 Følgere: 217 Biler: 4 Emner: 329 Svar: 6.568
apr 2006
Følger: 80 Følgere: 86 Biler: 7 Emner: 27 Svar: 1.876
aug 2008
Følger: 62 Følgere: 66 Biler: 3 Emner: 116 Svar: 915
Lette svinghjul.