{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.095 visninger | Oprettet:

Søren L
Søren L
Emner: 13 Svar: 28

1.9 TDI Større intercooler? {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg har en bora 1.9 tdi (90hk) med en chip fra landberg. den skulle ha omkring 120-130 hk og kører sku meget godt. jeg sidder og leger lidt med tanken om at montere en større intercooler (FMIC).

Hvor meget vil det give i hk? og vil den skulle "chippes" igen eller vil LMM tage højde for ændringen? den kører med 1.15 bar ladetryk på standard turbo.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  1.9 TDI Større intercooler?
  • #1   9. maj 2018 Hvis du vil bruge penge på den, så heller skifte dyser i den, så kan du få de ca 145HK i den. For intercooleren vil ikke give det store, kun udsende

• Søren L
    Søren L Tilmeldt:
    sep 2015

#2   9. maj 2018 okay, hvilken motor skal de dyser være fra? jeg har fået at vide at det er dieselpumpen som er begrænsningen nu, vil det hjælpe at skifte til større dyser hvis pumpen ikke kan levere mere end den gør nu? jeg regner med at den skal "chippes" igen når dyserne er blevet ændret?

• #3   9. maj 2018 Det er dine dyser der er begrænsningen nu, så hvis du tager nogen fra en 110hk så får du 145HK og ja den skal chippes ind igen

• Søren L
    Søren L Tilmeldt:
    sep 2015

#4   9. maj 2018 jeg fandt lige frem hvem der havde skrevet det med at pumpen er begrænsningen og det er Thomas Landberg, så jeg ved ikke hvad jeg skal stole på. Er 90 og 110 modellen ikke den samme motor bare med anden styring?

• #5   9. maj 2018 forskellen er at 110hk har anden model turbo en vnt15 . og større dyser. og så som du selv siger anden styring/ecu. og vil du have mere ud af din diesel pumpe kan du lavet den om til en 11mm . Så den kan give mere diesel til dyser.

• Søren L
    Søren L Tilmeldt:
    sep 2015

#6   9. maj 2018 Vi er enige om at pumpen er den samme på en 90/110 så? hvis de er ens, vil det så ikke være "dumt" at opgradere dyser hvis det er pumpen der ikke kan følge med?

Men hvis det er dyserne der er begrænsningen nu vil det give god menig at opgradere
    dyserne.

Hvad vil det koste at lave den om til en 11mm? og er det til at rode med selv?

• #7   9. maj 2018 Det ikke pumpen der begrænser ved 130hk den skulle gerne kunne levere til de 160hk.

• Søren L
    Søren L Tilmeldt:
    sep 2015

#9   9. maj 2018 okay, jeg kan godt se at det ikke er pumpen. hvis jeg skaffer sådan et par dyser fra en 110, er det noget jeg skal gøre andet end bare at skifte dem? udover chippen selfølgelig.

• #10   9. maj 2018 Nej bare skift dem også op at få den chippet, du kan evt undersøg om det giver noget at lave anden uds på den, for på min 1,9 ARL gav det noget at fjerne bagpotten

• Søren L
    Søren L Tilmeldt:
    sep 2015

#11   9. maj 2018 okay, jeg har allerede fjernet partikelfilteret med et "decat" forrør, tak for svarene

• #12   9. maj 2018 Var så lidt

• #13   10. maj 2018 mener du ikke du har fjernet katalysatoren? . for partikelfilter kom jo ikke i de årgange. med mindre det er efter monteret.?

Kommentér på:
1.9 TDI Større intercooler?

Annonce