Golf 1 motorproblem Golf 1 motorproblem
Hejsa, jeg skiftede for et par år siden motoren i min golf 1 til en 1,8 8v fra en golf 2. inden den blev sat i bile fik den nye pakninger osv over det hele og fik monteret skarpere knast, dobbelwebere og bananmanifold. Jeg har aldrig fået den til at køre helt som den skal. Problemet er at hvis du træder speederen i bund dør den 1-2 sekunder som om man slukker bilen på nøglen og kommer der efter og trækker som den skal. den har også problemer med at gå ujævnt hvis man holder speederen bestemte steder, men kører 100% Som den skal ved fuld gas.
Jeg har fået bilen justeret flere gange ved en som roder meget med weber karburatorer og han kan åbenbart ikke få den til at køre bedre. Jeg tror heller ikke problemet ligger i karburatorerne, da jeg startede med et sæt 40mm dellorto som gjorde nøjagtig det samme som weberne gør.. Jeg har prøvet med en anden tændspole da jeg måske tænkte det var for svag gnist, men det ændrede heller ikke noget. platiner er skiftet ud til akkuspark elektronisk tænding, har overvejet at skifte til platiner igen, men ved ikke om det kunne ske at være der fejlen ligger? nogen ideer? Ville gerne have vognen klar til næste sommer
aug 2012
Følger: 5 Følgere: 45 Biler: 5 Emner: 19 Svar: 70
dec 2013
Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.414
men tjek op på timing af tandrem og tjek at den ikke får falsk luft ved manifold
hvis du ikke kan de ting kan du køre til Bruno Hansen i Årslev på Fyn han er specialist i Webere
aug 2012
Følger: 5 Følgere: 45 Biler: 5 Emner: 19 Svar: 70
nov 2016
Følger: 19 Følgere: 383 Biler: 4 Emner: 5 Svar: 9.565
aug 2012
Følger: 5 Følgere: 45 Biler: 5 Emner: 19 Svar: 70
dec 2013
Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.414
okt 2008
Følger: 28 Følgere: 14 Biler: 2 Emner: 101 Svar: 1.155
Købte alt nyt for at ikke døje med forskruede lort..
Havde det samme problem.
Den lød godt i tunnelen <3<3, på rullefeltet. M. M.
Skarp knast, justerbar tandrem hjul, planet, portet, bannanmanifold sports udstødning, nye Karburatorer, spedeertræk, tragter, filtere, elektrisk pumpe regulator hvad kan gå galt.
Alt var målt og synkroniseret. Åbnninger og luft gennemstrømning, dyse blev filet til så det gav det samme.
Sidste detalje var at den kan ikke køre på vakum regulator til justering af fortændning.
Da den klappede hele tiden med membran. Fordi man tager vakum kun fra et cylinder.
Bedst resultat gav at blokere membranen og køre med højere tomgang.
Kan godt være et elektronisk tænding vil være løsning
Blæv rullet i Støvring hos Laulunds
Og i Galten kan ikke huske navnet
dec 2013
Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.414
aug 2012
Følger: 5 Følgere: 45 Biler: 5 Emner: 19 Svar: 70
dec 2013
Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.414
nov 2009
Følger: 71 Følgere: 641 Annoncer: 2 Emner: 578 Svar: 15.809
Rigtig tuning koster, sådan er det bare.
Find en på 50-60 år, de ved noget om det.
dec 2013
Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.414
nov 2009
Følger: 71 Følgere: 641 Annoncer: 2 Emner: 578 Svar: 15.809
Mange af dem er stadig aktive i rally, gruppe H, der må de kunne findes.
dec 2013
Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.414
Golf 1 motorproblem