1.313 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 52 Svar

Dl
Dl
Emner: 19 Svar: 119

optræk focus optræk focus

Hejsa folkens og god jul.

Jeg har nu fået erhvervet mig en focus 1.6 tdci fra 2007 i 90 hestes versionen. Rigtig dejlig familiebil, men for satan da den har en kedeligt optræk smiley selv damen siger den er mega sløv haha og vi kommer ellers fra en megane stc som var mere frisk smiley

så spørgsmålet her lyder... hvordan frisker jeg optrækket op? skal ikke bruge en formel 1 bil, bare en bil der ikke tager 15 sekunder om at nå 100, for den er godt nok træt i optræk smiley

RENAULT SCENIC E-TECH ELECTRIC - DIT VALG!
Slå lyden til
00:00
/
14:20
LIVE

NOW PLAYING

TOYOTA LANCERER SEKS NYE ELBILER!

NOW PLAYING

VW ID.4 GTX - OVERRASKER!

NOW PLAYING

TIL WAGRAIN OG HJEM I HALLES MINIBUS!

NOW PLAYING

MIN BMW E30 FÅR NY CHANCE

NOW PLAYING

NOW PLAYING

BYD TANG ER IKKE HELT FÆRDIGBAGT!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

STATUS PÅ MIN BMW E30!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

TOPFART I VW ID.3 GTX!

NOW PLAYING

ALFA ROMEO JUNIOR - NOGET ER GALT!

NOW PLAYING

BYD ATTO 2 - OVERRASKER STORT!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

AT ANMELDE EN SPRITBILIST!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

NOW PLAYING

MERCEDES-BENZ G 580 - 100% ELEKTRISK G-KLASSE!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

NY TESLA MODEL Y

NOW PLAYING

NOW PLAYING

POLESTAR 4 MED 1900 KG PÅ KROGEN!

NOW PLAYING

I AUDI A5 AVANT TIL ST. ANTON!

NOW PLAYING

KAN MIN BMW E30 REDDES?

NOW PLAYING

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rens Terrasse+ olie 7.000 kr.
  • Se på strøm til komfur - flytte ledning til ny gruppe? 2.000 kr.
  • Fejl på opvaskemaskine 870 kr.
  • Spørgsmål 400 kr.
  • Tømrer skotrende 2.599 kr.
  • Elektriker 850 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  optræk focus
  • Dl
    Dl Tilmeldt:
    jan 2010

#1   14. dec 2019 når jeg sammenligner med min gamle bil på bilbasen så burde focusen have bedre optræk en meganen, men der er ingen tvivl om at den har et væsentligt dårligere optræk... kunne der være noget galt med den?

• Dl
    Dl Tilmeldt:
    jan 2010

#2   14. dec 2019 viste bil er megane og "min bil" er focusen smiley

profilbillede
  • #3   14. dec 2019 prøv at få ud læst fejl på den med tester. og se om turbo tryk er ok. eller om der er andre fejl på den. da de nu plejer at trække ok nu når de kommer lidt op i omdrejninger de motorer der. ellers er alt ok kan du få den chippet,det hjælper en del på de motorer så går de godt :-). Det fik jeg gjort ved min tidliger bil med samme type motor. min var så med 109 hk. da den hade variabel turbo og den fik så 150 hk. mener din vil få 125 hk når den er chippet og så får de det bund træk de mangler det var det jeg blev mest glad for ved at få det gjort.

• #4   14. dec 2019 Hurtigste løsning er en ny bil. Måske du må gå på kompromis med familie delen.. Men hey, hvem vil ikke gerne være fri for at have familien med i bilen? smiley

• Dl
    Dl Tilmeldt:
    jan 2010

#6   14. dec 2019 ja det ku være jeg sku få en tester på den smiley er det ikke noget man selv kan skaffe for billege penge i dagens danmark uden at skulle betale en mekaniker for det?

men jo havde også overvejt chip... hvad kan anbefales Freeway??? når man googler det kommer der jo 1000 resultater og det ene sq være bedre end det andet osv, så for mig kan det hurtigt blive en jungle smiley

haha ja en ny bil ku være fint men familieforøgelse osv gør at det er som det er lige nu smiley

• Dl
    Dl Tilmeldt:
    jan 2010

#7   14. dec 2019 hmmm KT den skulle gerne lige have fået ny toppakning og tandrem så det ville jo have været opdaget af mekanikeren der ordnede det inden jeg købte den tænker jeg smiley men må da lige tjekke det.. hvordan er det at komme til selv oppefra? kan jeg selv tjekke efter for sod i manifold og evt rense det???

• #8   14. dec 2019 ja det også en mulighed jeg renset min for sod i indsugning manifold/topstykket.og egr ventil egr køler og rør 2 gange i den tid jeg hade den. så de vil gerne sode til der. og nummer et er at skille det hele af og renset det med en lille børste og evt oven rens. og samtidig skiftet alle O-ringe og pakninger nu når man er i igang. Jeg valgte så også at sætte nye flammeskiver og de små simmerringe/pakning ved hver dyse. nu når jeg nu hade skilt alt af.

• Dl
    Dl Tilmeldt:
    jan 2010

#9   14. dec 2019 Freeway, på en skala fra et til ti hvor svært og tidskrævende er det at gøre? har hænderne skruet rigtig godt på og er lærenem, men er uden erfaring i det du nævner smiley

• #10   14. dec 2019 Jeg ville nu tjekke det selv om det. for det kan være han bare har smidt det hurtig på igen. og det skader ikke at tjekke sådan noget.

• Dl
    Dl Tilmeldt:
    jan 2010

#11   14. dec 2019 jamen det har du self ret i smiley

• Dl
    Dl Tilmeldt:
    jan 2010

#12   14. dec 2019 kunne man selv lave fejltest på den? er det noget man kan købe udstyr til? biltema eller lignende???

• #13   14. dec 2019 Det nok en 3er. det ikke så svært det nok kun at der ikke er meget plads til at løse egr ventilen og rør. men det er ikke mange skruer der skal af for at pille indsugning manifolden og det af.

• #14   14. dec 2019 nej ang det med sod er der kun at skille den af for at tjekke. men det kan også være andre ting. så find en med en tester og få ud læst den. så kan du se om der er andet der er galt.

• Dl
    Dl Tilmeldt:
    jan 2010

#15   14. dec 2019 nå er det ikke værre smiley så kunne det da ske jeg skulle se det an smiley måske når det bliver lidt varmere for har hverken garage eller noget... smiley

• Dl
    Dl Tilmeldt:
    jan 2010

#16   14. dec 2019 men med tester mente jeg også bare at tjekke om turboen lader det den skal smiley for på den gamle megane mærkede man den ved de 2500 omdrejninger/min på focusen sys jeg sq ikke rigtigt at der er noget at mærke

• Dl
    Dl Tilmeldt:
    jan 2010

#17   14. dec 2019 og hey tak for din tid freeway smiley det er altid dejligt med konstruktive svar når man er lidt blank på hvad der kan være galt smiley

• #18   14. dec 2019 Det også det du kan tjekke med tester om alle live data er ok. som turbo tryk og de ting. men de typer motor tager turboen ved ret tidligt. så de er normalt med fra bundne af så det en der trækker mere jævn og op af. min lavet fuld turbo tryk fra 1500 omdrejninger af og op.

• Dl
    Dl Tilmeldt:
    jan 2010

#19   14. dec 2019 så tyder det jo egentligt også på at turboen ikke gør sit arbejde eller hvad? for som sagt så føles det slet ikke som om at den er der

• #20   14. dec 2019 noget jeg har lagt mærke til på biler med den motor,vis egr ventilen og indsugning er godt sodet til. så vis man evt køre 80 så kan de finde på at køre lidt ujævn,så man skal justere lidt op og ned på speederen lidt. ikke meget men nok til man lægger mærke til det. de kan også være sodet til selv om de ikke gør det. men de fleste jeg har set har gjort det. og ved at fjernet det sod. holder de op med det.

• #21   14. dec 2019 nu har du tjekket at vacum slangen til turboen/vacum dåsen er sat på ikke. og alle indsugning rør er ok og sidder som de skal.

• Dl
    Dl Tilmeldt:
    jan 2010

#22   14. dec 2019 jeg har købt bilen igår så intet er tjekket smiley men den er 100% jævn og ikke hakkende smiley jeg må lige ud i morgen når det er lyst og kigge at der ikke er slanger det hænger uden at være sat til noget, men ved ikke hvor hvad skal sidde til hehe smiley igen så er jeg lidt grøn her smiley

• #23   15. dec 2019 ud og køre noget frisk. smiley

• Dl
    Dl Tilmeldt:
    jan 2010

#24   15. dec 2019 Prøver jeg også men i femte gear accelerere den ikke på nogen måde, tværtimod ??

• #25   15. dec 2019 3 gear og 3000-4000 omdrejninger over 10 km det plejer her

• Dl
    Dl Tilmeldt:
    jan 2010

#26   15. dec 2019 Hva gør det for at være præcis??? Brænder sod eller hvordan?

• #27   15. dec 2019 Jeps brænd sod af. Det bla netop sod giver dårlig flow

• Daner
    Daner Tilmeldt:
    mar 2018

Følgere: 3 Emner: 2 Svar: 162
    #28   15. dec 2019 Rådet med at køre i 3. gear kan hjælpe på et tilsodet partikelfilter, ikke på en tilsodet indsugning. Hvordan skulle det lige foregå, at brænde sod af der?

• #29   15. dec 2019 Hvis det er partikelfilter der er so det og skaber lidt problemer (sjældent) så er der en fejl et andet sted. Ved 180-250000km er typisk der vi ser DPF skulle renses manuelt. Men hvis du vil fremprovokere end regenerering så højeste gear på motorvejen lad den trække fra 70-80 til max tilladt hastighed og lad bilen trille ned i fart igen ved at forblive i gearet og slippe gassen 100%

Den motor er ikke "Hurtig" men de plejer at trække okey og så det kan mærkes i alle gear såsnart den har tryk.

• Dl
    Dl Tilmeldt:
    jan 2010

#30   15. dec 2019 Der er ikke partikelfilter på den og den har gået 241000 så det er vel dpf som du siger men hvad er dpf? ??

• #31   15. dec 2019 Min Peugeot med samme motor, var også død, det var vacum slange til turbo der var revnet i bøjning på bagsiden af motor.

• Dl
    Dl Tilmeldt:
    jan 2010

#32   15. dec 2019 Vil du sende mig et billede ved en given mulighed? Vil gerne se hvor det er smiley

• #33   15. dec 2019 Det tænker jeg bliver svært, det er på venstre side af bagsiden på motor, der sider et grenrør med 3 eller 4 slanger, hvis jeg skal tage billede, skal jeg afmontere alt plast under forrude og visker arme, så det bliver først når jeg skal have det af igen,forhåbentlig aldrig ??

• Daner
    Daner Tilmeldt:
    mar 2018

Følgere: 3 Emner: 2 Svar: 162
    #34   15. dec 2019 #30

Partikelfilter = DPF

• Dl
    Dl Tilmeldt:
    jan 2010

#35   15. dec 2019 hehe nej okay det kan jeg godt se smiley

ahhh parikelfilter... det sidder der ikke på min smiley

• #36   15. dec 2019 Har endnu tilgodr at se en 1600hdi uden DPF.

• Dl
    Dl Tilmeldt:
    jan 2010

#37   15. dec 2019 Det er tdci og har slået den op på motor registreret inden køb og der står også den er uden partikelfilter

• #38   15. dec 2019 Der er nu lavet en del af de 1.6 psa diesel motor uden partikelfilter. har selv set flere af dem men ja de fleste er solgt med dem på. men jeg vil nu stadig tjekke det visuelt om den har det. for tag min tidliger bil der var født med partikelfilter og det var ikke registeret ved told og Skat. så det fik jeg gjort

• #39   15. dec 2019 Min 307 1,6hdi er også uden dpf og fra 2007, den har idag lige rundet 467000 km uden de store problemer kun vedligeholdelse og så krumtapsencor, turboog egr, samt stik på railtryk. Selvfølgelig er indsugning renset et par gange og dyser pakket om, da der bliver utæt for olie ved pakning omkring dyserør og aludæksel, samme kobling. Ligger højt i røgtal,1,5.

• Dl
    Dl Tilmeldt:
    jan 2010

#40   18. dec 2019 Har holdt lidt øje i bagruden når jeg kører og jeg synes den ryger lidt. Kan det ha noget at gøre med at den kunne være sodet til og nok også har stået stille i noget tid???

• #41   18. dec 2019 Ja det kan sagtens være fordi den er sodet til i indsugning.

• Dl
    Dl Tilmeldt:
    jan 2010

#42   18. dec 2019 Okay fair nok ?? er måske blank så bær over med mig ?? hvordan soder indsugningen til??? Burde det ikke være udstødning der soder??? Er interesseret i teknik delen her ??

• #43   18. dec 2019 Det er fordi der sendes udstødningsgasser igennem egr ventil til indsugning for at sænke nox-gasser i udstødning.

• Dl
    Dl Tilmeldt:
    jan 2010

#44   18. dec 2019 ahhhhh se så er jeg med smiley fedt, tak smiley

• #45   18. dec 2019 Kan kun sige at er indsugningen kokset til så er der kun en vej frem og det er adskillelse og Mekanisk rensning, og få tjekket om Turboen funger og at slangerne er tætte.
    Når motoren er i orden, så vil en chip optimering give dig ca. 30% ekstra HK/Nm (120Hk/260Nm) og her kan du så få lukket for EGR i forbindelse med en optimering.
    Jeg plejer selv at bruge Scantune men der er naturligvis flere som ved hvad de laver.

• Dl
    Dl Tilmeldt:
    jan 2010

#46   18. dec 2019 ja du har sq lok ret søren, jeg tror jeg holder mig til at få renset igennem og tunet... og så lukke den EGR... men betyder det så ikke den forurener i forhold til syn evt smiley

• #47   18. dec 2019 Nej de måler ikke Nox mig bekendt, en rensning vil nok også betyde den forurener mindre, når scantune optimer så sørger de for at den ligger under de krav modelle har til forurenings tal.

• Dl
    Dl Tilmeldt:
    jan 2010

#48   18. dec 2019 okay cool nok, er det noget med at man kan sluttet en pc til bilen og få den til at rense sig eller så noget er der en der har fortalt mig smiley

• Dl
    Dl Tilmeldt:
    jan 2010

#49   18. dec 2019 en har os nævnt oil catch can.... er det noget værd?

• #50   18. dec 2019 Hvis den er kokset til så er der kun en vej frem og det er adskillelse og mekanisk rengøring, det du kan købe på diverse dåser er ikke en dyt værd så spar de penge.

Det man kan med PC er vel at få DPF til at regenerer uden for dens egen programmering men det hjælper ikke på indsugnings delen, tror ikke på der er en smutvej hvis den er kokset godt til, det har også den fordel at skidtet ikke ryger igennem motoren.

• Dl
    Dl Tilmeldt:
    jan 2010

#51   18. dec 2019 ja i see det skal adskilles, skide godt smiley det må jeg finde ud af smiley der er ikke dpf på smiley

• #52   19. dec 2019 Ifølge mange af brugerne her på BG så burde det være en raket, den har jo +200Nm... men nej det betyder ikke en skid, hvis du vil hurtigere frem så skal effekten følge med...

• Dl
    Dl Tilmeldt:
    jan 2010

#53   23. dec 2019 hej igen alle smiley Hydrive.... hvad siger det jer i forbindelse med mit probem?

Kommentér på:
optræk focus

Annonce