2.383 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Chiptuning samt EGR og DPF off Chiptuning samt EGR og DPF off

Hej.

Har en Audi A4 3.0 Tdi Quattro fra 2009 manuel 6G 240hk 500nm.

Vil gerne have bilen skal chiptunes stage 1.
Men der findes også Egr og dpf off??? Er det godt for bilen at slå de ting fra? Nogle ser kender til fordele og ulemperne ved det på denne bil??

Den kører omkring 10km/l i øjeblikket v blandet kørsel hvor den er opgivet til 14.5.

Vil det hjælpe at slå kun egr off på brændstof, samt en chiptuning fra 240 til 290 hk?? Eller er det noget lort???

RENAULT SCENIC E-TECH ELECTRIC - DIT VALG!
Slå lyden til
00:00
/
14:20
LIVE

NOW PLAYING

TOYOTA LANCERER SEKS NYE ELBILER!

NOW PLAYING

VW ID.4 GTX - OVERRASKER!

NOW PLAYING

TIL WAGRAIN OG HJEM I HALLES MINIBUS!

NOW PLAYING

MIN BMW E30 FÅR NY CHANCE

NOW PLAYING

NOW PLAYING

BYD TANG ER IKKE HELT FÆRDIGBAGT!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

STATUS PÅ MIN BMW E30!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

TOPFART I VW ID.3 GTX!

NOW PLAYING

ALFA ROMEO JUNIOR - NOGET ER GALT!

NOW PLAYING

BYD ATTO 2 - OVERRASKER STORT!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

AT ANMELDE EN SPRITBILIST!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

NOW PLAYING

MERCEDES-BENZ G 580 - 100% ELEKTRISK G-KLASSE!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

NY TESLA MODEL Y

NOW PLAYING

NOW PLAYING

POLESTAR 4 MED 1900 KG PÅ KROGEN!

NOW PLAYING

I AUDI A5 AVANT TIL ST. ANTON!

NOW PLAYING

KAN MIN BMW E30 REDDES?

NOW PLAYING

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af 2 spejle + en lampe 1.090 kr.
  • Strøm under min vask 750 kr.
  • Opsætning af svævehylder og billeder 500 kr.
  • Mit toilet tager ikke nok vand ind 1.200 kr.
  • Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.
  • Handyman to hang up 3 shelves and 2 pictures on concrete walls 989 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Chiptuning samt EGR og DPF off
  • #1   8. mar 2021 De to ting gør INTET for din motor

• #2   8. mar 2021 Nu læste jeg at nogen på fb skriver at det skulle være sundere for motoren af fjerne EGR/slå fra fordi motoren ikke bruger samme gas igen og igen.

• #3   8. mar 2021 Jeg tror ikke din bil vil bestå CO testen til syn med DPF off, men da de i dag ikke måler NOx ved syn, så opdages det ikke at EGR bliver slået fra.

Det vil mindske soden i indsugningen hvis EGR bliver slået fra. Det giver en renere forbrænding.

Tror ikke du vil se den store forskel i brændstofforbruget om den er slået til eller fra. Den vil nok gå ca. det samme efter chipningen, men du har så flere hk.

• #4   8. mar 2021 Dpf vil kræve at du også afmontere filteret fysisk, eller får banket indmad ud. Den vil dog ikke bestå røggas eller fysisk gennemgang hos en ordentlig synsmand.

• #5   8. mar 2021 MAVR: Hvorfor vil den ikke bestå ved en ordentlig synsmand?

• #6   9. mar 2021 Røggas ved dpf off, og at det er ulovligt som egr at fjerne. Egr opdager de dog ikke da NOx ikke måles men man skal nok forvente det kommer.

• #7   9. mar 2021 DPF off opdager de heller ikke på røggasmåling, hvis filterets hus stadig er der og den går ordentligt vil den bestå røggasmålingen.
    Men ja begge dele er ulovligt

• #8   9. mar 2021 De biler jeg har fået optimeret har typisk gået lidt længere på litteren, den sidste en Mondeo 2.2 TDCI 200Hk kørte før optimering 12-12,5km/l nu køre den 14 til 15,4Km/l
    Havde en helveds problem med EGR og sod så fik EGR off og nu køre den super igen.
    Vil ikke anbefale dig dpf off
    Kan ikke se en optimering fra 240 til 300Hk skulle være et problem med mindre du køre tåbeligt og husk at gearkasse / quattro delen har godt af en olieskift i ny og næ

• #9   9. mar 2021 #7

Bør kasseres til syn da dpf off påvirker røgtætheden hvilke der måles til syn.
    Dpf off virker kun uden indmad eller dp uden dpf, ellers blokeres der af sod.

• #10   9. mar 2021 Hvis det er lavet ordentligt og dyser osv er iorden påvirker det ikke røgtætheden.
    Ellers ville de netop ikke kunne godkendes hvilket de gør.
    Det gør det bestemt ikke lovligt!!!

• #11   10. mar 2021 Jeg mangler at se den første bil, der har fået DPF fjernet fysisk, og som stadig holder røggas. smiley

• #12   11. mar 2021 #11 tæller en Peugeot 406?
    For da min gamle blev købt ny var det tilvalg med DPF. Så til syn skulle den bare overholde normen fra en uden DPF.. isådanne tilfælde er det muligt smiley

• #13   11. mar 2021 Tæller ikke, da de er typegodkendt med dpf ift EURO norm osv så den går ikke uden.

Kommentér på:
Chiptuning samt EGR og DPF off

Annonce