RENAULT SCENIC E-TECH ELECTRIC - DIT VALG!
RENAULT SCENIC E-TECH ELECTRIC - DIT VALG!
Slå lyden til
00:00
/
14:20
LIVE

RENAULT SCENIC E-TECH ELECTRIC - DIT VALG!

NOW PLAYING

TOYOTA LANCERER SEKS NYE ELBILER!

NOW PLAYING

VW ID.4 GTX - OVERRASKER!

NOW PLAYING

TIL WAGRAIN OG HJEM I HALLES MINIBUS!

NOW PLAYING

MIN BMW E30 FÅR NY CHANCE

NOW PLAYING

NOW PLAYING

BYD TANG ER IKKE HELT FÆRDIGBAGT!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

STATUS PÅ MIN BMW E30!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

TOPFART I VW ID.3 GTX!

NOW PLAYING

ALFA ROMEO JUNIOR - NOGET ER GALT!

NOW PLAYING

BYD ATTO 2 - OVERRASKER STORT!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

AT ANMELDE EN SPRITBILIST!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

NOW PLAYING

MERCEDES-BENZ G 580 - 100% ELEKTRISK G-KLASSE!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

NY TESLA MODEL Y

NOW PLAYING

NOW PLAYING

POLESTAR 4 MED 1900 KG PÅ KROGEN!

NOW PLAYING

I AUDI A5 AVANT TIL ST. ANTON!

NOW PLAYING

KAN MIN BMW E30 REDDES?

NOW PLAYING

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Fjerne murbrokker og træ 500 kr.
  • Samle to Ikea Metod skabe og hænge op over køleskabet 1.000 kr.
  • Kloak i badeværelse er tilstoppet der skal bruges en maskine for at kunne åbne det på da det er s afløb uden vandlås 625 kr.
  • Assemble Ikea cupboard 600 kr.
  • Nedrivning af fliser på badeværelse 1.000 kr.
  • Fjerne byggeaffald 2.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kompressor ???
  • #1   24. jun 2007 Du tager da fuldstændigt livet af den gamle bil..

  • #2   24. jun 2007 Skodakongen: Ja, den behøver jo ikk være ret stor.

    Jens K A: Ej, tror jeg da ikke. Men ryger motoren ligger jeg bare en ny i smiley


  • #3   24. jun 2007 Du er da for dum vis du smider det på.. din motor holder ikke til det

  • #4   24. jun 2007 gearkassen siger stop ved 140-150hk.

    en ligeskåret gearkasse uden syncromesse koster 4500 australske dollars.

    Hvem får du til at lave det for dig michael?


  • #5   24. jun 2007 Så stor som du kan få plads til.

    Stephen - og hvad ved du om det?


  • #6   24. jun 2007 Det er en gammel bil? det er kun en 1,3? der ska endlig også andre stempler i? det er en konebil

  • #7   24. jun 2007 få en frontmontert. der kan være der. Om bilen går istykker eller ej. kan kun være et penge problem

  • #8   24. jun 2007 Stephen T
    du aner intet om turbo montering i så fald :0)


  • #9   24. jun 2007 stephen:

    enig. der skal laves for meget om i den før den vil holde. ( eller der skal ofres penge på motorstyring, så du kan styre benzin og tænding præcist nok til at undgå tændingsbanken.


  • #10   24. jun 2007 står der tubo? nej

  • #13   24. jun 2007 Du regner simpelthen med at en gammel bil, med en 1,3 motor, total standart, kan holde til en Kompressor ? den ska nok kunne holde, men det bliver fanme ikk lang tid. der ska anden benzin pumpe i, andre stempler i. osv.. motoren skal kunne holde til det tryk!

  • #14   24. jun 2007 michael:
    hvor mange hk vil du have ud af den? hvor mange penge har du? og sidst men ikke mindst, hvem har du til at hjælpe dig med det? du er 17-18 år, jeg tror umuligt at du kan lave det selv. det er et stort projekt at gå igang med.


  • #15   24. jun 2007 Stephen har du overvejet at få job hos k-power?

  • #17   24. jun 2007

  • #18   24. jun 2007 Stephen T... nu ved jeg ikke hva erfaringer du har.. men min polo med en 1,3 liters motor havde ingen problemer med at køre 0,7 bar med standard stempler... også bliver sådan en lille bil sq rimelig sjov...

  • #19   24. jun 2007 Stephen T: Det kommer helt an på hvor meget tryk han har tænkt sig at køre med, og så længe det ikke er over 0,5 bar, så skal den sq nok kunne holde, medmindre motoren er defekt fra starten af.. Det er kun hvis du vil op på 1 bar eller mere i tryk at der skal skiftes stempler, plejlstænger osv..

    Der er en fra Hondaklubben der har kørt med 0,5 bar på sin std. VTI motor med 160 hk std. og med en GT2860RS og 0,5 bar laver den 275 hk på en 1,6 motor, og den har både fået tæv på bane og på en QM.. Og den kører stadigvæk..


  • #20   24. jun 2007 Alle motore ka holde til enten turbo eller kompressor også når alt er standart,bare hold trykket under 0,5bar,så sker der ik en skid, og ja så stor en cooler som muligt

  • #21   24. jun 2007 folk skal altid piske en stemning op. når der er tale om turbo eller g-lader. Så svært er det heller ik.

    Spørgsmålet er hvor godt det ser ud og om det holder


  • #22   24. jun 2007 Stephen da var da alligevel hjernedøde kommentarer at komme med!

    Jeg vil som Skodakongen skriver, foreslå en cooler op til 200hk. Jeg går ikke ud fra at målet er mere end det smiley

    Held og lykke med projektet, den skal nok komme til at overraske ved lyskrydsene!


  • #23   24. jun 2007 der er nogle facts ang den lille HC-E motor som man ikke kommer uden om:

    plejlstænger, lejer og krumtap er alt for svage. - plejlstænger og krumtap er hule indeni for at spare vægt. motoren er i forvejen presset med de 90hk på 1300cc.

    kompression er 10.5:1 fra std. Du skal have HD ( 1.6 ) stempler i den for at sænke kompressionen ( kommer helt ned på 7.8:1 ) eller lave noget pis med 2 toppakninger ( ikke skidegodt da stemplerne kører i forringer ). dvs det er også en god ide at stive dem af med nogle alu-dyvler mellem forringerne og ydervæggen ).


    gearkassen på 1.3'eren er ikke holdbar til mere end 140-145hk og slet ikke kompressor, da du har et helvedes moment igennem hele rpm-kurven. 1.6'eren har en bitte-smule bredder hjul på nogle af gearene ( kan ikke huske hvilke, det var bare hvad jeg så da mig og NutNik samlede en 1.6 kasse med 1.3 diff ).

    Trækaksler er heller ej de tykkeste.

    Motoren er kun født med map-sensor og gammeldags strømfordeler.


    Lægger du alle de facts i kagedåsen og ryster dem engang får du to muligheder:

    Sænk kompressionen til 8:1, kør lavt tryk, lav en fattigmandsløsning med en justerbar benzintryksregulator og evt en smule større dyser, standard tænding og 97 oktan. Lev med motoren kan tændingsbanke sig selv ihjel meget hurtigt. ( dette er bygselv ).

    Betal turbomotor.dk nogle penge for at sætte megasquirt på din bil. det er dyrt. meget dyrt, men du kan presse den mere da du styrer benzin og især tænding MEGET bedre.

    Dette er forudsat at du selv kan lave løsning nr1. Hvilket ( jeg kraftigt tror ) du ikke kan da du er 17.

    Charade-ejer Numero Uno !11111111one


  • #24   24. jun 2007 Gider i ikke klappe kaje? Lad vær med at skære alle motorer over en kam.

    Tillæg til indlægget over:


    husk oliesmøring under stemplerne. Det er nødvendigt ( i længden ).


  • #25   24. jun 2007 Okay, det er da helt vildt sådan som i kan skændes om det her.
    Nej, har ikk tænkt mig den skal have 140 hk, slet ikk.
    Havde bare håbet på at få den til at køre med 115-120 hk og så et okay godt moment.
    Er ikk ude på at rykke bilen fra hinanden, slet ikke.
    Men altså skal jeg finde så stor en intercooler som overhovedet muligt ?

    Og nej, jeg skal ikke lave alt i motoren om, den skal bare op på omkring de 115 hk, så er jeg tilfreds.


  • #26   24. jun 2007 michael:

    det kan gøres meget billigere end en kompressor så.

    faktisk vil jeg sige at hvis du "kun" vil hive 115-120hk ud af 1.3'eren med kompressor, ska du have en ret lille intercooler, da der jo også skal noget tryk til at mase luften igennem den. jeg forestiller mig det vil være svært at styre uden noget elektronisk styret dump eller bleedvalve. enten vil trykket blive for højt eller slet intet tryk.

    lad mig foreslå dig en 1.6 motor med en bananmanifold og 2" udstødning. så har du uden tvivl 115hk hjemme. dette kan erhverves for noget der ligner 6000. ( 3k til motor, 3k til udstødning. medmindre du kender en der vil lave en bananmanifold ud af stumper.. som er fint nok at gøre ).


  • #27   24. jun 2007 Jeg kører selv med 1.6 motor i min og det kan kun anbefales, der er mere moment i alle omdrejningstal samt du skal ikke være så bange for holdbarheden af motoren..

    Prøv en med 1.6 motor i, det virker ;O)


  • #28   24. jun 2007 Jeg er med på Tonnis skriverier.

    Glem en kompressor hvis det kun er 115hk du leder efter. Det er klaret med en 1,6 og et banan manifold og det holder til tæv i spandevis.
    Ingen ændring af motorstyring og tænding osv - bare montering af motor og gearkasse - så spiller det.


  • #29   24. jun 2007 Husk forresten en større køler til den også...

  • #30   25. jun 2007 større køler? Jeg kører da med 1.3 køler på min? Det funker fint smiley

  • #31   25. jun 2007 Ja, men prøv du at prygle den lidt til en trackday eller 3-4 gange fra 0-100 lige efter hinanden. smiley

  • #32   25. jun 2007 Nej der skal ikke da bilen ikke ændrer identitet, og man holder sig under 20% effektforøgelse (standard 1,6) og den hverken larmer eller forurener mere end 1,3 motoren.

    Lad være med at sige ting du ikke aner et klap om...


  • #33   25. jun 2007 clemen:

    ja af bananmanifolden... hurra for det smiley


  • #34   25. jun 2007 kim J:

    min kommer op og ligge 2-3mm før det røde felt med 1.6 motor på motorvejen ( 150-160 i timen med høj gearing.. det er vel noget der ligner 4000-4500 rpm ).


  • #35   25. jun 2007 hmm ok jeg har oplevet den bliver lidt varm hvis man er rigtig hård ved den, men det er ikke ret meget og kun når det er varmt og har prøvet at ligge med 190 km/t i noget tid for at se hvad den kunne.. men igen kunne godt se den var steget lidt...

  • #36   25. jun 2007 regner med at det er 1300 gearkasse på min, for 2 dage siden virkede omdr tælleren i 4 min smiley Og 140 km/t = 4500 omdr/min...

  • #37   25. jun 2007 kim j:

    ganske nemt at finde ud af.. hvor går den på begrænseren i 2. gear? er det ved 85 stykker er det 1.3... er det ved 100+ er det 1.6 med skiftet differentiale.


  • #38   25. jun 2007 så er det en 1300 for den går 85 km/t.. smiley


  • #39   25. jun 2007 Han kører med 1,3 gearkasse. smiley

  • #40   25. jun 2007 bliver spændene at se her på lørdag hvordan det går med den.. Både om den kan holde varmen ud og om den kan køre en ok tid..

  • #41   25. jun 2007 He he jamen davs nutnik, glemte lige du havde kørt i den smiley
    Vi skal lige havde fundet ud af noget med en manifold, samt en af de bagerste stødæmpere som vi snakkede om ;O)


  • #42   25. jun 2007 Igen..

    Hvorfor køber man ikk bar en bil der er født med turbo eller kompressor ??

    Det selvhjemmelavede er jo dybt ulovligt ! ! !


    HansPuntoGTHald


  • #43   25. jun 2007 Man kan sagtens bygge sådan noget indenfor lovgivningen uden problemer, så bare flet....

  • #44   25. jun 2007 nutnik.

    Hvordan vil du gøre det ? Tryk betegnes straks som værende over 20 % reglen.
    Bilen ændrer sin oprindelig karakter, og der skal betales en afgift til moder stat.
    Belær mig da nu ikk om det.

    Den bliver aldrig synet og godkendt med trykladning når der ej er betalt afgift af denne ombygning, dvs. den er ulovlig.


    HansPuntoGTHald


  • #45   25. jun 2007 Okay, det lyder vildt spændende.
    Har også droppet det med den kompressor .

    Tror jeg ligger en Applause motor i den i stedet for og så smider en banan manifold på den i stedet for.
    Så skulle jeg være tæt på de 115 hk .
    Hvor kan man købe sådan en motor ?


  • #46   25. jun 2007 michael l:

    hold øje med markedet herinde, på dba og den slags. det vælter ikke frem med dem, men du kan nok godt finde en i løbet af sommeren.

    evt kan du tage kontakt til www. kn-auto .dk i vandel - de er dog temmelig dyre med deres motorer synes jeg.


  • #47   25. jun 2007 Okay hehe.
    Jamen ellers finder jeg bare en gennem et autoophug.
    Jeg arbejder selv ved en mekaniker, så kan jeg snakke med ham om det .

    Passer den motor lige over ?


  • #48   25. jun 2007 Hans H - Medmindre du kan fremvise papirer på at ombygningen er godkendt enten af TÜV eller fabrikanten selv, har du ret.

    Dvs stiller du med trykladning i synshallen og har papirerne iorden, skal der ikke svares afgift og den del af synet er godkendt på forhånd - som betyder at det er 100% lovligt.

    Så LIDT skal du åbenbart belæres, gamle dreng... smiley


  • #49   25. jun 2007 Jamen min plan er bare at skifte motoren over til standard når bilen skal til syn .
    Gider ikk alt der bøvl.
    Det tager 5 timer at skifte motor.

    Det er meget nemmere .


  • #50   25. jun 2007 Du kan sagtens syne bilen med en 1,6 motor i - ved det at den ikke forurener eller larmer mere end std.

    Det er lissom hele ideen med at smide den i. smiley


  • #51   25. jun 2007 michael:

    1.6 motoren ligner 1.3'eren på en prik. forskellen er studsen til kølingen på højre side, samt blokken er 2cm højere.. dette gør at synsmanden ska ned og glo på motorkoden på siden af den.. og det gør de sgu ikke smiley

    mht til bananmanifold, så kan det godt være han kigger lidt, men det kan jo ligeså godt være en 1.3 motor der kører skide godt, som det kan være en 1.6 motor der går lidt trægt ( vælg selv hvad du fortæller synsmanden hvis han spørger ).. men i de fleste tilfælde får du bare en "den kører sgu meget godt knægt" af ham smiley


  • #52   25. jun 2007 Nåe okay hehe .
    Vidste jeg ikk.
    Men skal man ikke have lavet alt muligt om og betale mere i forsikring og vægt afgift ?
    Altså alt muligt ekstra .


  • #53   25. jun 2007 michael:

    rent lovmæssigt vil forsikringen godt vide at der er en 1.6 motor i.... men i og med den ligner den anden 99% gider man ikke nævne det.. det bliver alligevel ikke undersøgt..

    motoren vejer det samme.

    motoren passer 100% lige over i, medmindre din charades ledningsnet har firkantede dysestik ( blå firkantede stik.. ).. det er vist kun ældre charader der har det.. 90 og ældre.


  • #54   25. jun 2007 Okay.
    Jamen min er en 92 årgang, så der skulle jo ikke være noget problem.
    Men hvis jeg får sådan en motor lagt i, skal jeg så ikke melde det nogen steder eller til nogen ?

    Hvad så når jeg skal til syn ?


  • #55   25. jun 2007 michael:

    synsmanden ser jo bare en motor der ligner din 1.3'er på en prik.. og spørger ham om hvorfor den kører så godt, så er det jo bare fordi du bilder ham ind det er en renoveret 1.3'er eller sådan noget..

    ingen andre skal vide noget.. hvad forsikringen ikke ved har de ikke ondt af.. ( i det her tilfælde )


  • #56   25. jun 2007 michael når du skifter motor siger loven at hvis hk stiger mere end 20% ska man sikre at bremser svarer til de flere hk, og der skal betales afgift..

    men i og med at forøgelsen ikke er 20% ( du må lægge en 108hk motor i ) og applausen har 105 standard, er der ingen ko på isen.


  • #57   25. jun 2007 Hehe nej, det er selvfølgelig rigtigt .
    Jamen det lyder da os som en helt fin idé smiley

    Hvad kan man få sådan en 1,6 motor op på ?
    Altså hvor mange Hk, samtidigt med skal det jo os kunne holde i længden .



  • #58   25. jun 2007 michael kommer an på hvad du laver ved den.

    med en bananmanifold og 2" udstødningssystem har du 115+ hjemme. med en slebet knast oveni ( færdigkøbte knaster er pænt dyre ) er du vel på 120 med standard motorcomputer og nok 5hk mere med en optimeret styring / tænding.

    alt derudover ved jeg ikke.. har dog hørt noget om en kn-auto detomaso med spjældhuse og 170hk... meeeeen det er bare kn-auto i en nøddeskald tror jeg smiley


  • #59   25. jun 2007 Haha okay.
    Jamen jeg vil blive glad hvis bare den kommer op på 115 hk.

    Bananmanifold og anden udstødning, så er det vist nok.


Kommentér på:
Kompressor ???

Annonce