{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
708 visninger | Oprettet:

x x
x x
Følger: 1 Emner: 80 Svar: 491

skyld {{forumTopicSubject}}

hejsa
kæresten var i går ude for et uheld

hun skulle igennem en chikane hvor der på begge sider er overhaling forbudt (skilte og linjer på vejen) da hun trækker ud mod venstre og skal køre igennem chikanen (der er en i hver side) rammer en håndværkerbil hende i venste side

hun stopper op og vil ind til siden længere hennefor at udveksle forsikringsnummer
men manden - en håndværker ca de 50 stikker af- hun når at få reg. nr og tlf på mesteren på vognen - hun ringer til politiet og de kommer for at optage rapport

da de står der kommer håndværkerbilen pludselig kørende forbi men bilen har nu skiftet fører ?? dog var der to mænd på cykel som var blevet ved hende som vidner og de kunne genkende ham som værende fører ved uheldet

politiet snakker med ham men han nægter at have kørt ? dog siger kæresten og de to vidner noget andet-det ender med at føreren går til bekendelse og siger at han netop har overtaget rattet fra ham der stak af
og
der bliver udtaget en pusteprøve - åbenbart må den være høj da politiet tager ham med-

bilen (min svigerfars skoda fabia ) har fået en mindre skramme hen ad venstre side

men hvordan mener I sagen kommer til at ende sådan skyldsmæssigt?

politidamne der afhørte min kæreste sagde at ud fra det de så så var det håndværkeren der havde skylden

nogen der ved noget om skyld ved sådan en skade?

mener det var jo forbudt at overhale der ?

der skete gudske lov ikke min kæreste noget men hun blev dog lidt forfærdet over at han bare stak af

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  skyld
  • x x
    x x Tilmeldt:
    mar 2007

#1   4. jan 2008 undskyld kan se jeg har lagt det det forkerte sted

hvordan ændre man det?

• #2   4. jan 2008 Hvis den ene fører har drukket, ja så vil han stort set altid få skylden ved et evt uheld..

Sådan har jeg da opfattet det..

Karsten

• x x
    x x Tilmeldt:
    mar 2007

#4   4. jan 2008 men man ville vel også mene at HAVDE han ikke drukket så havde han alligevel fået skylden vel da chikanen er bregnet til 1 ad gangen og derfor der er overhalingsforbud

altså den der kører først skal først igennem

det kørte politidamen nemlig på - at der var overhaling forbudt

claus G -ja det var godt hun ikke kom til skade

• x x
    x x Tilmeldt:
    mar 2007

#6   4. jan 2008 Claus G

jamen han kørte bagved hende

og idet hun skulle igennem chikanen så lagde han sig til overhaling og hun måtte bremse så hun var ved at køre op i chikanen

og man må ikke overhale på det sted

• #7   6. jan 2008 vær glad for at han har drukket ellers ville hun få skylden!

For i færdselsloven står der at man skal orientere sig ved en hver ikke uvæsentlig ændring af køretøjets placering og det har hun tydelig vist ikke gjort!!!

Han ville få en bøde og klip for overhaling over spærrelinje!!

Ja sådan er det, ikke særligt retfærdigt, efter min mening!!

• #8   6. jan 2008 Michael B

Hvordan kan der være spærelinie ved en Chikane ?

han skriver jo ikke noget om at hun var ved at skifte vejbane eller noget som helst.. Som jeg læser det, fulgte hun bare vejen, ved chikanen..

Karsten

Kommentér på:
skyld

Annonce