675 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Tuning af RS Turbo Tuning af RS Turbo

nogen der ved hvad holdbarheden på en RS Turbo 1.6 standard motor er hvis man f.eks. skruer ladetrykket op på 1 bar eller 1.2... lige nu kører jeg med 0.7 bar... der sidder samco-slanger på med blow-off ventil og der er sat en cossie-aktuator på... ellers er resten standard

Slå lyden til
00:00
/
00:10
LIVE

NOW PLAYING

NY SUZUKI EVITARA - SÅDAN KØRER DEN!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

NOW PLAYING

VW ID.7 TOURER GTX - FEDESTE VW PÅ MARKEDET!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

DENZA Z9 GT - KINESISK OVERKLASSE!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

ZEEKR 7X - DE FØRSTE INDTRYK!

NOW PLAYING

SKODA ELROQ - ET UDMÆRKET VALG!

NOW PLAYING

RENAULT SCENIC E-TECH ELECTRIC - DIT VALG!

NOW PLAYING

TOYOTA LANCERER SEKS NYE ELBILER!

NOW PLAYING

VW ID.4 GTX - OVERRASKER!

NOW PLAYING

TIL WAGRAIN OG HJEM I HALLES MINIBUS!

NOW PLAYING

MIN BMW E30 FÅR NY CHANCE

NOW PLAYING

NOW PLAYING

BYD TANG ER IKKE HELT FÆRDIGBAGT!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

STATUS PÅ MIN BMW E30!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

TOPFART I VW ID.3 GTX!

NOW PLAYING

ALFA ROMEO JUNIOR - NOGET ER GALT!

NOW PLAYING

BYD ATTO 2 - OVERRASKER STORT!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

AT ANMELDE EN SPRITBILIST!

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælpe til 16 fjedre i trampolin 500 kr.
  • Hang TV 600 kr.
  • Hænge TV op på væg og sætte til (har kun el-ledning) 500 kr.
  • Vi har en lampe med lyd dæmper funktion, der ikke helt virker 500 kr.
  • Nedtagning af lamper 2.000 kr.
  • Udskiftning af ventil på vandrør til opvaskemaskine 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tuning af RS Turbo
  • #1   20. okt 2003 UPS!!!! glemte lige at sige at der også sidder en BBR chiptuningsbox i.....

• #2   20. okt 2003 En af mine venner fra ford klubben kørte med 0,8 men det ku den sku ikk holde til i længden, så han er nede på 0,5 nu.
    Men hvis du har penge til det så ta dog og få den boret op til en 1,9 liters, det sku være ret godt.

Flemming

• #3   21. okt 2003 Det er rigtig godt, og hvis du gør det ordentligt, kan det sagtens holde. Har en kammi der har haft 2, som lå på imellem 220 og 280 hk alt efter hvilket ladetryk han kørte med. Og det eneste sted han har haft et problem er gearkassen, men den kan forstærkes så den kan holde.

Angående at skrue den op til 0,8 skulle der ikke være noget problem i, bare du sørger for at få den indstillet bagefter, således at den får den mængde benzin som den skal have.

Jeg skal nok kontakt min kammi, så han kan skrive lidt mere i dette indlæg, for han ved en hel del mere om det end jeg gør.

• #4   21. okt 2003 2 altså 1,9'ere

• #5   21. okt 2003 Hvad er max-effekten så på standard-motoren? hvad giver det så for eksempel at lægge en 285T2 piperknast i øsen?

• #6   31. okt 2003 Hej Morten.

Jeg kører med 285T2 Piper knast, men jeg desværre ikke en måling med bilen uden den knast.
    Men i forhold til en anden RS turbo som jeg har kørt i der også lader 0.8 som min, så er det især fra 5.500 omdr. og op du mærker forskel. Den er alle pengene værd og holder da uden tvivl bedre end de originale Ford knaster.

Hvad yder din på rullefelt ??

• #7   31. okt 2003 Hej Kim

Jeg ved det sku ikk rigtig... jeg skal på rullefelt i næste uge så kan jeg fortælle dig det... men den tidligere ejer sagde at ved 0.7 bar har den omkring de 155-160 hk... og når jeg skruer den helt op på 1 bar (når jeg vil ha det sjovt) har den nok 180 hk... de tal er kun rent gætteri men vi får se hvad den har... men en ting er helt sikkert... den skal være hurtigere... jeg har en intercooler og en oliekøler liggende som eg skal ha på og så sku den ku holde til det... måske sku jeg oz få lavet en vandinsprøjtning og en MAP-Fueler... hvad kobling har du i din?

• #8   5. nov 2003 Hej Morten,

ifølge den tidligere ejer er koblingen en forstærket model fra www.powerengineering.co.uk.

Ved ikke om det passer, men det finder jeg nok ud af når jeg får lavet lidt flere hypper i !!!
    Har ihvertfald ingen problemer med at det vil slippe, heller ikke efter 4-5 hårde starter.
    Skulle du komme i den situation at du kommer til at mangle nogle stumper fra england. så mail mig lige så kan vi bestille sammen og spare lidt porto.

• #9   8. nov 2003 hvad er det lige i mener når i siger at 'standard motoren kan holde til 300 hk eller ladetryk på 1.3 bar'?? den kan vel også holde til 400 hk bare ikke så længe. eller til 200 hk endnu længere? det er da lige meget hvordan man tuner en motor så bliver holdbarheden mindre hvis ikke man skifter hoved delene i den ud. ved super stock i traktor træk er der mange traktorer der har på den gode side af 2000 heste. med ladetryk på over 20 bar. for en lille 5 liters motor. men de kan også kun køre et par minutter ved max omdrejninger så brænder de sammen.

• #10   11. nov 2003 Det er nogle rigtig gode svar du har fået dig... Skulle du være interesseret i at opgradere til en 1900, ligger jeg inde med en ny krumtap og nye lejer med den slaglængde du skal bruge. Jeg har det stadigt i indpakning og med regning. Det ligger på en pris på 4500 og det tror jeg ikk du finder billigere nyt i DK. Men nu ved du det, held og lykke med dit projekt!

/Ronnie

• #11   29. feb 2004 Hej Ronnie, du har skrevet at du har en 1900 krumtap med lejer.. Har du det stadig og hvad med stempler..???

Kommentér på:
Tuning af RS Turbo

Annonce