{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.250 visninger | Oprettet:

Udstødning til min Colt {{forumTopicSubject}}

Hey hey.
Endnu tid til et rookie spørgsmål.
Har en Mitsubishi Colt Insport 3D 1,3 med 95HK.

Var nede i Autofix i Horsens for at forhøre mig om et K&N Filtersæt til min colt, (dog havde K&N åbenbart ikke produceret et perfomancekit til min bil, så det blev til Universal filter istedet) og før jeg vidstre af det havde han lagt det i en pose og sagt 599kr,-

Well well, jeg købte det, og så havde manden sgu givet mig en al for stor spændering og et bøjet Alu rør med hvilket var totalt akavet.

Efter lidt søgning på nettet og lidt telefonopkald fik jeg så smidt det filter der på, og det virker perfekt.

Men men men. Jeg vil sgu have lidt mere Brian lyd. Og jeg går ud fra at det skal komme fra udstødningen.

Som sagt er jeg rimelig grøn på specifikke motordele (Jeg ved dog hvad en katalysator er, JEG ER PRO smiley ), men man skal jo starte et sted :D.

Mit mål er at få den til at lyde bedre. I ved, dybere motorgang og noget ordenlig klang, og ikke sådan noget farmor halløjsa, og ikke decideret nogen perfomance-increase.
Og luftfilteret kan jo ikke klare den opgave alene.

Men når jeg søger på diverse udstødninger/udstødningsdele osv. finder jeg ikke noget der decideret er til en Mitsubishi Colt Insport. Og når jeg endelig finder noget med Mitsubishi, så er det delt op i rune-tal. Altså I og IV osv osv, hvilken en er min? Købte den sidste måned og dens fulde navn er en: Mitsubishi Colt Insport 3D, 1,3 med 95 HP.

Skal jeg have helt nyt af selve udstødningsrøret (Det der går helt op til motoren) eller er det nok bare med bagpotten?

Er jeg helt forkert på den når jeg siger at bagpotten bare er den bagerste del af udstødningen, og at sådan et helt udstødningsæt er hele baduljen?

Og er jeg total dum når jeg siger at manifolden er det stykke der sidder mellem motoren og udstøningsrøret?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Udstødning til min Colt
  • #1   16. jun 2008 nej du har den rigtige opfattelse af hvordan det hænger sammen, bare fordi der ikke er lavet noget decideret til din model behøver du ikke fortvivle, det billigste og nemmeste er og købe en universal rustfri gennemstrømspot, så kan du sådan set helt selv vælge om det skal være med dobbelt afgang eller stor rund 4" afgang eller hvordan du nu ønsker at rørhalen skal se ud, så skære du den gamle pot at og svejser den nye pot på, det eneste der kan være er at du måske skal bøvle lidt med ophænget til potten, det kan godt ske at det skal modifiseres en smule, men det er som regel lige til og gå til. så skal du i hvertfald nok få lyd ud af den. smiley

• #2   16. jun 2008 gennemstrømspot vil stort set sige at der bare er hul igennem smiley hvilket giver en meget DYB lyd mere end en sportslig lyd, så det kommer jo an på hvad man er til self.

• #3   16. jun 2008 Okay super!
    Jeg vil lige finde en video med en ønsket lyd.

Men tror du garantien forsvinder ved at jeg skærer røret over og sætter en gennemgang i?
    Jeg spurgte min forhandler og han svarede nej da jeg spurgte om jeg bare måtte smide en ny udstødning på, men ikke decideret skære det over.

Kan du evt. finde et link med evt. pris til sådan nogle gennemgange og bagpotter jeg kan bruge?

• #4   16. jun 2008 Det skal være noget lignene: http://youtube.com/watch?v=DHTY-TJWHrg&feature=related
    http://youtube.com/watch?v=aRAADpV5XbA&feature=related

Vil det egentlig larme meget inde i bilen? Og hvad skal der bruges til for at få den til at lyde sådan?

Hvis det er urealistisk at få den til at lyde sådan, kan du/i ikke måske finde en video hvor der er en realistisk lyd

• #5   16. jun 2008 altså nu er det jo "kun" en 1,3'er du har, men hvis jeg skal gætte vil jeg skyde på den kommer mest til og lyde som den sidste... altså colten som du har link til, hvis du vælger en gennemstrømspot, jeg vil ikke mene at garantien frafalder fordi du skifer bagotten..... de kan købes ved autofix, thansen eller carlab... ja stort set over alt, de koster ikke mere end en 5-600 kroner.

Der er ingen garantier for hvordan det kommer til og lyde på din bil, det er jo forskelligt fra bil til bil, men syns du ikke den larmer nok efter du har monteret sådan en gennemstrømspot så kan du altid købe en 400 cells race kat. det giver lidt ekstra brummen, men der skal du så bare passe bilen ikke mister ydelse, det gør nogen biler når man piller ved katten smiley

det vil naturligvis larme væsenlig mere i din kabine, bruger du gummiophæng så vil det ikke larme helt hysterisk men bruge du bare et stykke jern som du svejser fast til ophæng så vil det brumme helt vildt inde i kabinen, den lyd du åbnår med en gennemstrømspot er en dyb lyd så du skal forvente at kunne hører det i kabinen.

• #6   16. jun 2008 Okay.. Dvs. at hvis jeg køber det ved THansen, så skal jeg have noget lignende: http://thansen.dk/product.asp?c=1864388746&n=1246111579&pn=-1962736052
    PLUS http://thansen.dk/product.asp?c=1864388746&n=1246111579&pn=-1962736052

hvor i at den første mellempot faktisk er den der giver lyden og bagpotten bare er til pynt?

• #7   16. jun 2008 nej...

1. du skal ikke købe det ved t-hansen, og hvis du skal så skal det ikke være den der model, jeg trækker mit tidligere svar tilbage og siger alle andre steder end t-hansen

2. bagpotten er den som giver lyden i det setup jeg beskriver, katalysatoren skal du ikke tænke på i første omgang.

3. http://www.astina.dk/index.php?cPath=179_402 en af de her ville f.eks. være aktuelt... ellers så køre du ned til autofix eller extreme carparts eller hvad de alle sammen hedder, de har som regel altid sådan noget på lager, eller kig ind på www.carlab.dk

hvilken slags rørhale... eller afgang sådan rent udseende mæssigt du vil have kan du stort set selv vælge, dobbet eller enkelt... forkantet eller rundt.... kun fantasien sætter grænser.... men start med 1 stk. bagpotte og tag den der fra, det giver rimelig meget larm og skifte den smiley især hvis du skifter til en gennemstrømspot....

• #8   16. jun 2008 hvis du overhoved HAR en mellempot på din bil så kan du pille den helt af og bare sætte et stykke rør imellem hvis du ikke syns bagpotten larmer nok.... men jeg er ret sikker på at hvis du bare køber en gennemstrøms bagpotte så skal du nok blive længe tilfreds.... ellers kan jeg sende den en video af min hvis du vil... den er med det hele.... det er med 4" gennemstrøm bagpotte.. ingen mellempot... og en alternativ katalysator.... og min den larmer ret meget.... rigtig meget siger de fleste, og den støjer noget i kabinen, men det er også mest pga. der stort set bare er hul igennem hele vejen fra motoren og ud bagtil smiley

• #9   16. jun 2008 For støvlen da!
    Nu er jeg helt forvirret...

Sådan som jeg har forstået det, så er det egentlig nok bare at sætte en bagpotte på. FX: http://www.astina.dk/product_info.php?cPath=179_402&products_id=2177

Og hvis det ikke giver nok "lyd" så kan man sætte en mellempotte på.

Hvad i alverden kan man bruge en rørhale til, til det produkt jeg lige har linket til der?

Dette produkt: http://carlab.dk/shop/productinfo.asp?id=5490 er det ikke en bagpot hvor der er gennempot på? Eller hvad?

Har du MSN, så kan vi evt. tage snakken over der?

Du er til en SUPER hjælp!

• #10   16. jun 2008 Okay vi tager den lige helt basalt

----motor----katalysator----mellempot(måske ikke på alle biler)-----bagpot
    en rørhale er tipen for enden af bagpotten... altså formen på de rør som sider på selve potten, det er dem man kan se bag på bilen når du køre, alle potte har rørhale på som standard, men man kan købe dem i forskellige former og farver.

mellempotten DÆMPER lyden, det er ikke alle biler som har en mellempot, det er mest ældre biler som har mellempot på, men har man en kan man få lidt mere lyd ud af og fjerne den og sætte et rør imellem.

nu har jeg måske også forvirret dig tidligere med at bruge tekniske termer og slang på samme tid.... afgang og rørhale er det samme.... de sider begge to på potten, det er dem som stikker ud bag ved bilen, det har intet og sige med lyden, det er blot for udseende skyld.

• #11   16. jun 2008 nofaith2004@msn.com hvis du vil skrive mere der

• #12   20. jul 2008 her kan du købe en udstødning .. den lægger ved 1.1 motoren men det jo samme moter når det kommer til det .. http://katalog.rallycenteret.dk/default.aspx

Kommentér på:
Udstødning til min Colt

Annonce